Η παγκόσμια πρεμιέρα του πρωτότυπου φορτηγού «Z Truck» της Iveco στην πρόσφατη 66η ΙΑΑ, επιβεβαίωσε με τον καλύτερο τρόπο πως οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής φορτηγών έχουν σκοπό να αλλάξουν άρδην τα όσα γνωρίζουμε για την κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, στο όχι και τόσο
μακρινό μέλλον.
Μ ια από τις βασικότερες… ιδιαιτερότητες του εν λόγω πρωτότυπου φορτηγού είναι φυσικά η ξεχωριστή σχεδίαση της καμπίνας με τον οδηγό να είναι τοποθετημένος πλέον σχεδόν στο κέντρο της, ενώ εντυπωσιακά βελτιωμένος είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής χάρη στις νέες σχεδιαστικές φόρμες με τις έντονες καμπύλες που έχουν υιοθετηθεί.
Πέραν αυτού, ο εν λόγω πρωτότυπος τράκτορας που προορίζεται για διεθνείς μεταφορές, εφοδιάζεται με κινητήρα που κάνει χρήση Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG: Liquified Natural Gas) ως καύσιμο, το οποίο μάλιστα μπορεί να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η βιομάζα, δηλαδή «Bio-LNG», γεγονός που μειώνει ακόμη περισσότερο το περιβαλλοντικό… αποτύπωμα του οχήματος.
Ο κινητήρας του Iveco Z Truck Concept αποδίδει ισχύ 460 ίππων και μέγιστη ροπή 2.000 Nm, ενώ συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο Powershift 16 σχέσεων. Σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα βελτιωμένη αεροδυναμική της καμπίνας, επιτρέπουν στο Iveco Z Truck να επιτύχει αυτονομία έως και 2.200 χλμ. με σχεδόν μηδενικούς ρύπους κατά την κίνηση του!
Αν και η ιταλική εταιρεία έχει να επιδείξει εντυπωσιακές σε απόδοση, προτάσεις κινητήρων με καύσιμο το φυσικό αέριο και στην παρούσα φάση, στην περίπτωση του εν λόγω πρωτότυπου, το μηχανικό σύνολο που αναλαμβάνει την κίνηση του διασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 33%.
Παράλληλα, οι ειδικές δεξαμενές καυσίμου από αλουμίνιο (με ειδικό σύστημα μόνωσης «MLI» - MultiLayer Insulation), χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα τους επιτρέπουν την βέλτιστη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων επί του πλαισίου του οχήματος, με αποτέλεσμα τη δυνατότητα υποστήριξης μέγιστης χωρητικότητας έως και 1.200 λτ. (αυτονομία 2.200 χλμ.) δηλαδή, έως και 60% περισσότερο από τις επιδόσεις του υπάρχοντος –νέου- Iveco Stralis NP και φυσικά, ακόμη περισσότερο σε σχέση με τις –συμβατικές- πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της ναυαρχίδας της Iveco.