ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Από το 2022 θα είναι σε θέση να λειτουργήσει… εκτός απροόπτου φυσικά, το σύστημα εισροών – εκροών καυσίμων σε όλα τα στάδια της αγοράς.

Πάταξη λαθρεμπορίου καυσίμων; Από το 2022!

3.510 Επισκέψεις στο άρθρο (11/4/2019)

Την ώρα που όλοι γνωρίζουν πως ο κλάδος των καυσίμων μαστίζεται από φαινόμενα νοθείας και λαθρεμπορίας, η ΑΑΔΕ προωθεί την εξυγίανση της αγοράς από το… 2022!

Για ακόμη μια φορά, η ελληνική πραγματικότητα μας υπενθυμίζει πως όσο χάλια και να είναι μια κατάσταση, μπορεί να γίνει και χειρότερη, ιδίως όταν στις διαδικασίες εμπλέκονται και κρατικοί φορείς!
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα από την αγορά πετρελαιοειδών και καυσίμων δεν θα μπορούσε ίσως να υπάρξει δεδομένου ότι, το βασικότερο μέτρο που έχει ληφθεί για την πάταξη του λαθρεμπορίου, τα συστήματα εισροών – εκροών στις πάσης φύσεως δεξαμενές καυσίμων, θεσπίστηκε για πρώτη φορά το… 2009(!) ωστόσο, σύμφωνα με το νέο επιχειρησιακό πλάνο που εκπόνησε η ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων), θα τεθεί σε πλήρη ισχύ την 31η Δεκεμβρίου του 2021!
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως από το 2009 όταν και θεσπίστηκε το σύστημα εισροών – εκροών για τα πρατήρια υγρών καυσίμων (και όχι μόνο), χρειάστηκε μια 5ετία (2014) για να ξεκινήσει η σταδιακή εγκατάσταση τους στα πρατήρια (έως και το 2016).
Η αρχική δέσμευση της ΑΑΔΕ ήταν πως το σύστημα θα ήταν έτοιμο να λειτουργήσει προς το τέλος του 2017, όταν και θα ξεκινούσε η ανάλυση και αξιοποίηση των δεδομένων παρακολούθησης του ωστόσο, τελικά δόθηκε παράταση για το 2018.
Με την συμπλήρωση του 2018 (και μιας 9ετίας από την απαρχή του μεγαλεπήβολου αυτού έργου), ήταν σαφές πως τίποτε δεν είχε ακόμη προετοιμαστεί όπως θα έπρεπε, με κύκλους της αγοράς να θεωρούν πως θα δίνονταν τελικά και νέα παράταση έως το τέλος του τρέχοντος έτους (2019), παρά τα σημαντικά προβλήματα που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει η αγορά λόγω της παραβατικότητας.
Ωστόσο, με βάση τα όσα αναφέρονται στην δημοσίευση του επιχειρησιακού σχεδίου της ΑΑΔΕ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ως χρονικός ορίζοντας για την πλήρη εφαρμογή του μέτρου θα είναι τελικά η 31η Δεκεμβρίου του 2021!
Για να μην κρυβόμαστε φυσικά πίσω από το δάκτυλο μας, με το Δημόσιο να έχει απώλειες εσόδων της τάξης των 300 εκ. ευρώ ετησίως από το λαθρεμπόριο στα καύσιμα και την ίδια την ΑΑΔΕ να δημοσιοποιεί τραγικά στοιχεία για την παραβατικότητα στον κλάδο προς το τέλος του 2018, είναι σαφές πως αρκετοί έως πολλοί είναι αυτοί που δεν θέλουν ουσιαστικά να ελέγξουν την κατάσταση.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, η εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών έχει κοστίσει στα πρατήρια και τις πετρελαϊκές εταιρείες περισσότερα από 100 εκ. ευρώ, ωστόσο δεν μπορεί να λειτουργήσει ολοκληρωμένα καθώς δεν έχει πιστοποιηθεί, μια διαδικασία για την οποία απαιτείται περίπου 1 εκ. ευρώ!
Παράλληλα, αν και από το 2009 και μετά έχουν θεσμοθετηθεί πολλαπλές ρυθμίσεις που αφορούν στην πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, στην πράξη δεν έχουν εφαρμοστεί ποτέ δεδομένου ότι σε πολλαπλές περιπτώσεις απαιτούνται για την υλοποίηση τους νέες ρυθμίσεις, υπουργικές αποφάσεις κ.ο.κ.
Αυτό ακριβώς ισχύει και στην περίπτωση της νέας ρύθμισης που αφορά στην υποχρεωτική τοποθέτηση συστημάτων εισροών – εκροών στους σταθμούς ΚΤΕΛ, στις εγκαταστάσεις των ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΤΑ, των Ενόπλων Δυνάμεων κ.ά. για την εφαρμογή της οποίας θα πρέπει να υπάρξει έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης από διάφορα υπουργεία…
Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως, εν μέσω όλου αυτού του… μπάχαλου, το υπουργείο Ενέργειας αναζητεί μειοδότη μέσω διαγωνισμού για την ανάθεση μελέτης με θέμα… την οργάνωση, λειτουργία και έλεγχο της αγοράς πετρελαιοειδών προϊόντων…
Τα συμπεράσματα δικά σας!