Συνολικά αναβαθμισμένο, σε δομικό, εξοπλιστικό και ποιοτικό υπόβαθρο το νέο Piaggio Porter NP6, προσφέρει πολλά περισσότερα στον ιδιοκτήτη του, σε πολλαπλούς τύπους χρήσης.
Piaggio Porter NP6. Φορτηγό τσέπης που σηκώνει πολλά
Με ισχυρότερο κινητήρα διπλού καυσίμου και μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες, το νέο Piaggio Porter NP6 εμφανίζεται συνολικά αναβαθμισμένο σε πλήθος εκδόσεων, εξελίσσοντας περαιτέρω τα στοιχεία που το καθιέρωσαν ως ένα ελαφρύ φορτηγό, ιδανικό για τις απαιτητικές αστικές συνθήκες.
Tο νέο Porter NP6 μεταφέρει μεγαλύτερο φορτίο από το βάρος του!
«Απειρες» εκδόσεις προκύπτουν από τον συνδυασμό των παραλλαγών πλαισίου μικρού ή μεγάλου μεταξόνιου, με μονούς ή διπλούς τροχούς στον πίσω άξονα.
Με 2 μεταξόνια & 3 μήκη αμαξώματος για μεικτό βάρος έως 2,8 τόνων
1.500άρης κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG ή βενζίνης/CNG) 106 ίππων
Αναβαθμισμένο σαλόνι – Μεγαλύτερη άνεση & ασφάλεια
Είκοσι χρόνια από τη γέννησή του, ο «μεγάλος εργάτης μικρών διαστάσεων» όπως αυτοπροσδιορίζεται, το Piaggio Porter ,αποκτά τη νέα -και πιο εξελιγμένη από ποτέ- εκδοχή του, το ολοκαίνουργιο Piaggio Porter NP6, το οποίο βελτιώνει περαιτέρω τα στοιχεία που του χάρισαν τη φήμη του: Τον αξεπέραστο συνδυασμό των υψηλών ικανοτήτων φόρτωσης με τις μικρές διαστάσεις, με την ιταλική μάρκα να κάνει λόγο για το πρώτο «φορτηγό πόλης».
Η σειρά Porter NP6, την οποία είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το περασμένο καλοκαίρι, είναι ολοκληρωμένη και εξαιρετικά ευέλικτη και προσαρμόσιμη, με εκατοντάδες παραλλαγές. Υπάρχουν τρία μοντέλα, δύο με ανοικτή καρότσα (σταθερή ή ανατρεπόμενη) και ένα με πλαίσιο για μεγάλη ποικιλία διαμορφώσεων. Κατασκευάζεται στην Ιταλία, στο εργοστάσιο του Ομίλου Piaggio στην Pontedera.
Με νέα αισθητική, μεγαλύτερη καμπίνα & πληρέστερο εξοπλισμό
Η νέα καμπίνα του Piaggio Porter NP6 κλέβει τις εντυπώσεις όχι μόνο με τη βελτιωμένη αισθητική και τον πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που παρέχει, αλλά και με τους αυξημένους χώρους.
Παρά το πλάτος των 1,64μ., καλύπτει πλήρως τις προδιαγραφές ασφάλειας του προτύπου ECE R29 ενώ πολλές είναι οι αναβαθμίσεις στο εσωτερικό. Αναλυτικότερα, τόσο το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα όσο και τα καθίσματα είναι νέα, με αυτό του οδηγού να ρυθμίζεται, ενώ στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται πλέον στοιχεία όπως ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι/αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ηχοσύστημα, κλιματισμός, θύρα USB, αερόσακος οδηγού/συνοδηγού, προβολείς ομίχλεις κ.ά.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αστική ευελιξία & Οδική συμπεριφορά
Η ευελιξία (κύκλος στροφής από 11,4μ.) ήταν ανέκαθεν το βασικό γνώρισμα του Porter ωστόσο πλέον, το αυξημένου μήκους και πιο στιβαρό πλαίσιο, τα αποδοτικά φρένα, οι επανασχεδιασμένες αναρτήσεις και η βελτιωμένη θέση οδήγησης, χωρίς να παραβλέπουμε το γρήγορο και άμεσο τιμόνι, καθιστούν τους ελιγμούς πραγματικό παιχνίδι.
Την ίδια στιγμή, ο οδηγός έχει στη διάθεση του μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του έργου του όπως τα ESV, ASR, HBA, TSM (Trailer Sway Mitigation), ABS, EDV, TCS κ.ά. να ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια ενώ, το παρόν δίνει και το ARP, ένα σύστημα αποφυγής της ανατροπής του οχήματος, που αναλαμβάνει να εφαρμόζει επιλεκτικά πέδηση στους τροχούς στις ακραίες μεταβολές κίνησης.
Στις παρακάτω ενότητες, μπορείτε να δείτε περισσότερα από τα χαρακτηριστικά του νέου Piaggio Porter NP6. Στο μεταξύ, μπορείτε να το παρακολουθήσετε σε δράση, στο παρακάτω βίντεο:
Η μικρών διαστάσεων καμπίνα του Porter NP6, μεγιστοποιεί την περιοχή που προορίζεται για το φορτίο (έως και 60% του συνολικού αποτυπώματος του οχήματος).
Το νέο Porter NP6 είναι διαθέσιμο με δύο μεταξόνια (έως 3,07μ.) και τρία μήκη αμαξώματος (έως 4,81μ.) με μονούς ή διπλούς τροχούς και μεικτό βάρος έως 2,8t.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο Porter, το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται κατά σχεδόν 30%, φτάνοντας στα 1.275 κιλά στην έκδοση με μονούς πίσω τροχούς και στα 1.610 κιλά στην έκδοση με διπλούς τροχούς.
Παράλληλα, είναι διαθέσιμη και έκδοση με ανατρεπόμενη (ηλεκτροϋδραυλικά) καρότσα ή εκδόσεις σασί. Συνολικά, το ιταλικό μοντέλο προσφέρεται σε έως και 1.400 εκδόσεις και μπορεί να υποστηρίξει μια εντυπωσιακή γκάμα μετασκευών που αφορούν σε χρήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, τις διανομές, τον κλάδο των κατασκευών κ.ά.
Το στοιχείο ωστόσο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι οι αναλογίες μεικτού/ωφέλιμου βάρους και διαστάσεων αμαξώματος/χώρου φόρτωσης. Αναλόγως της έκδοσης, το Porter μπορεί να υποστηρίξει φορτία (συμπεριλαμβανομένης της μετασκευής) έως και 1,6t. (άνω των 200κιλών/τ.μ.!). Αναλόγως της έκδοσης του αμαξώματος, έως και το 60% του συνολικού αποτυπώματος του οχήματος στο έδαφος, αφορά στην επιφάνεια φόρτωσης του (!).
Ακόμη και στην κοντή έκδοση, με μονούς τροχούς, η σταθερή καρότσα με αναδιπλούμενα –αλουμινένια- παραπέτα και κατώφλι φόρτωσης στα 800 χλστ., έχει μήκος 2,2μ. (έως και 2,8μ.) και πλάτος 1,68μ., ενώ το μέγιστο φορτίο που μπορεί να υποστηρίξουν οι εκδόσεις αυτού του τύπου (σταθερή καρότσα) ανέρχεται στους 1,44t. (4 ευρωπαλέτες)!
Οι κινητήρες bi-fuel διατίθενται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, ανάλογα με την αυτονομία που εξασφαλίζει το σύστημα υγραερίου ή μεθανίου (φυσικό αέριο).
Μια ακόμη ιδιαιτερότητα του νέου Piaggio Porter NP6 είναι ο νέος, τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα, κινητήρας των 1,5λτ. που εμφανίζει αυξημένη ισχύ κατά 30% (106 ίπποι) και μέγιστη ροπή 136 Nm.
Η εναλλαγή μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου γίνεται εύκολα, μέσω του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό.
To 4κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο με μπλοκ από κράμα αλουμινίου και διπλό μεταβλητό χρονισμό, φέρει έμμεσο ηλεκτρονικό ψεκασμό και προσφέρεται σε εκδόσεις με δεύτερο τύπο καυσίμου, είτε το υγραέριο (LPG), είτε το φυσικό αέριο (CNG), μειώνοντας δραστικά το κόστος χρήσης (έως και -30% σε σχέση με τον μ.ο. της κατηγορίας Ν1)! Η εναλλαγή μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου γίνεται εύκολα, μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό.
Αναλόγως της έκδοσης/χρήσης (SW: Short Range ή LW: Long Range), το όχημα φέρει μία δεξαμενή LPG 15 ή 55λτ. και μία ή δύο δεξαμενές CNG (55λτ. αμφότερες), με τη δεξαμενή βενζίνης να έχει χωρητικότητα 45λτ. αντίστοιχα.
Στην πράξη, το στοιχείο που κέρδισε άμεσα τις εντυπώσεις μας κατά την πρόσφατη δοκιμή του οχήματος, ήταν η αθόρυβη λειτουργία του αλλά και η πολύ καλή κλιμάκωση των σχέσεων, ενώ τα αποθέματα ισχύος και ροπής ήταν υπεραρκετά παντού και πάντα.
Πληρέστερος από ποτέ ο εξοπλισμός του Piaggio Porter NP6.
Το Porter NP6 διατίθεται με πέντε διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού: Start, Plus, Top, HD και HD Top που περιλαμβάνουν, εκτός από τον βασικό σύγχρονο εξοπλισμό, μια μεγάλη γκάμα συστημάτων για τη βελτίωση της άνεσης του οδηγού πάνω στο όχημα καθώς και της λειτουργίας του οχήματος.
Αναλυτικότερα, η έκδοση Start περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- τα εξής: Ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, Ηλεκτρικά παράθυρα, Τηλεχειριστήριο ανοίγματος θυρών, Λαστιχένια βάση κινητού με θύρα USB, Θήκη για γυαλιά, Πρίζα διεπαφής για τεχνικούς μετατροπών, Αερόσακο οδηγού, ABS, ESC, EBD, ASR, eCall (αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης), Αισθητήρα βροχής και φωτεινότητας, Αναμονή δυναμολήπτη στο κιβώτιο ταχυτήτων και Ηλεκτρική πρίζα 12 V.
Η έκδοση Plus περιλαμβάνει επιπλέον της Start: Ραδιόφωνο DAB με bluetooth, Χειροκίνητο κλιματισμό και Εξωτερικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, αναδιπλούμενους, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους. Πιο πάνω, η κορυφαία έκδοση Top προσφέρει ακόμα: Αερόσακο συνοδηγού, Προφυλακτήρα εμπρός στο χρώμα του αμαξώματος και Προβολείς ομίχλης.
Σημειώνεται, πως οι τρεις πιο πάνω εκδόσεις (Start, Plus και Top) αφορούν στο μοντέλο με την κανονική τελική μετάδοση. Όσον αφορά στις δύο τελευταίες εκδόσεις HD και HD Top, αυτές έχουν ακριβώς τον ίδιο εξοπλισμό με τις εκδόσεις Start και Top αντίστοιχα, με μόνη διαφορά την προσθήκη της κοντής τελικής μετάδοσης.