Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Όλα τα κοινοπρακτικά σχήματα, πέντε στον αριθμό, πέρασαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου που αφορά τα ηλεκτρονικά διόδια.

Προχωρά ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια

2.110 Επισκέψεις στο άρθρο (13/9/2018)

Η διαδικασία του διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου με τα ηλεκτρονικά διόδια προχωρά με σταθερούς ρυθμούς στη δεύτερη φάση, μετά την «πρόκριση» των πέντε κοινοπρακτικών σχημάτων.

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά/δορυφορικά διόδια στον οποίο συμμετέχουν πέντε κοινοπρακτικά σχήματα (ΙΝTRASOFT INTERNATIONAL SA – AKTOR –AUTOSTRADE, STRABAG, VINCI HIGHWAYS – TERNA – KAPSCH, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – NUSZ και ΟΤΕ – T SYSTEMS) μετά και την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης για την οποία σας είχαμε ενημερώσει σχετικά.

Υπενθυμίζουμε πως, βάσει της απόφασης του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, έχουν ήδη δεσμευθεί κονδύλια της τάξης των 400 εκ. ευρώ για τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού, μέσω του οποίου θα επιλογή ο ανάδοχος για τη σύμβαση «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση».

Το συγκεκριμένο σχέδιο προβλέπει ότι η χρέωση της διανυθείσας απόστασης θα γίνεται ηλεκτρονικά σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Κεντρική Οδός Ε65) ενώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, θα ενταχθεί και η Γέφυρα (ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) καθώς και η Αττική Οδός, με το συγκεκριμένο όμως κόμιστρο χρέωσης και όχι με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα.

Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί πως το επερχόμενο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη έχει να κάνει με τα επιβατικά οχήματα στα οποία θα εφαρμοστεί η διαδικασία αυτόματης ταυτοποίησης του οχήματος από ειδικές κάμερες μέσω των πινακίδων κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και την έξοδο τους από το οδικό δίκτυο που επιβάλλεται η χρέωση. Σε ό,τι αφορά στα επαγγελματικά οχήματα από την άλλη θα θεσπιστεί η υποχρέωση προμήθειας ειδικής συσκευής (On Board Unit, OBU) που θα επιτρέπει τον εντοπισμό της θέσεως του οχήματος μέσω δορυφορικής ανίχνευσης. Με το εν λόγω σύστημα η πορεία του κάθε οχήματος θα καταγράφεται συνεχώς και αναλόγως θα χρεώνεται.