Τι πρέπει να προσέξετε ώστε ο πετρελαιοκινητήρας του επαγγελματικού σας οχήματος να παραμείνει για πάντα νέος; Ποια είναι τα μυστικά των μπεκ και της τουρμπίνας; Τι θα συμβεί αν φουλάρετε με νοθευμένο diesel; Αυτά και άλλα πολλά στο αφιέρωμά μας, για να γλιτώσετε χρόνο και χρήμα, εξασφαλίζοντας την ευρυθμία της επιχείρησής σας.
Έλεγχος μπεκ
Δυστυχώς η διάγνωση και ο έλεγχος ρύπανσης των μπεκ δεν είναι εύκολο να γίνουν επάνω στο όχημα.
Απαιτείται η αφαίρεση των μπεκ και η τοποθέτησή τους σε ειδική συσκευή διάγνωσης – καθαρισμού, που αναπαράγει όλες τις συνθήκες λειτουργίας του
αυτοκινήτου για να τσεκαριστεί η ωμική αντίσταση των μπεκ, η παροχή τους και η βεντάλια ψεκασμού τους, ενώ ελέγχουν και πιθανές διαρροές.
Ο καθαρισμός των μπεκ γίνεται από την ίδια συσκευή, με χρήση υπερήχων και χημικών καθαριστικών ουσιών για να αποβάλουν τα ξένα σώματα που έχουν μέσα τους και στο τέλος ξαναμπαίνουν στον εξομοιωτή για να τσεκαριστεί πάλι η ογκομετρική απόδοση και η στεγανότητα τους. Έπειτα τοποθετούνται πάλι τα φιλτράκια τους και τοποθετούνται στον κινητήρα.
Ένα εξειδικευμένο κέντρο diesel service με αυτή τη διαδικασία θα μπορεί να προλάβει τυχόν ζημιές από δυσλειτουργικά μπεκ ή ακόμα και να υπολογίσει πότε θα χρειαστεί να κάνετε στεγανοποίηση των μπεκ, η οποία σε άλλες περιπτώσεις καλό είναι να γίνεται προληπτικά ανά 100.000 χλμ.
Δώσε σημασία στην τουρμπίνα
Σχεδόν όλοι οι καινούριοι diesel κινητήρες, είναι με υπερπλήρωση turbo. Φυσικά και αυτό χρήζει μεγάλης προσοχής, κατά την φάση των περιοδικών ελέγχων του οχήματός σας, ώστε ο κινητήρας να δουλεύει σωστά, με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ο πιο απλοποιημένος έλεγχός του είναι αν μπορεί να σηκώνει σωστή πίεση λειτουργίας, χωρίς «περίεργο» θόρυβο.
Επίσης
σημαντικό είναι να μην διαφεύγουν καυσαέρια ή πίεση από το κέλυφος, λάδι από την μεριά του ελαιαγωγού υψηλής πίεσης ή το έδρανο του άξονα της φτερωτής του (φέρνοντας αρκετή ποσότητα λαδιού στους σωλήνες εισαγωγής γεμίζοντάς τους με επικαθίσεις).
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μετά την πάροδο αρκετών χιλιομέτρων (
κοντά στις 200.000), ίσως χρειαστεί, ακόμα και προληπτικά η επισκευή του, ώστε να μην προχωρήσουμε λίγο αργότερα στην εξ` ολοκλήρου αντικατάστασή του. Για αυτό τον σκοπό συνήθως υπάρχουν
εξειδικευμένοι επισκευαστές, στους οποίους και εμπιστευόμαστε για την διαδικασία αυτή.
Οι κίνδυνοι του νοθευμένου diesel
Στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες
τεχνολογίας common rail (δηλαδή με σύστημα υψηλής πίεσης ψεκασμού) η χρήση πετρελαίου κακής ποιότητας, θέρμανσης ή ακόμη και μίγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης, βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι σίγουρο πως θα αποδειχτεί μοιραία για διάφορα εξαρτήματα.
Πρώτα και ακριβότερα (πάνω από 1.500 ευρώ το κόστος) είναι τα μπεκ και η αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα) που σταδιακά καταστρέφονται λόγω της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του πετρελαίου θέρμανσης.
Από την άλλη επιβαρύνεται σημαντικά
το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) που φράζει πολύ πιο γρήγορα και αναγκάζεται σε συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις. Κάτι τέτοιο επιφέρει την μόνιμη ζημιά του και κατ`επέκταση την αχρήστευσή του σε ότι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες.
Επίσης,
τα κατάλοιπα επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR). Τέλος, αφού κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα-τουρμπίνας με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων.
Σύγχρονος εξοπλισμός και υπηρεσίες
- Service αντλιών
- Διαγνωστικές συσκευές σύγχρονης ηλεκτρονικών συστημάτων
- Δοκιμαστήρια-προσομοιωτές αντλιών (Περιστροφικές, Unit Injector System, Common Rail)
- Συσκευή διάγνωσης ογκομέτρησης και καθαρισμού μπεκ
- Ηλεκτρονική ζυγοστάθμιση τουρμπινών
- Αναλυτής καυσαερίων
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »