Πολάκης: Εγγύηση ποιότητας στα αμαξώματα παντός τύπου!
Σ. Λογοθέτης & ΣΙΑ Ο.Ε.: Εγγύηση επιτυχίας στις επισκευές κρεμαγιέρων-σασμάν
Parking NATO 400: ανάπαυλα, ασφάλεια & επιλογές για οδηγούς μεταφορών
- Ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου κρατάει σταθερή την πίεση του καυσίμου, ανεξάρτητα από το πόσο έντονα δουλεύει ο κινητήρας
- Μέσα του έχει μια βαλβίδα που δουλεύει με… κενό αέρα από τον κινητήρα!
- Αν χαλάσει, ο κινητήρας δεν «τραβάει» όπως πρέπει, άρα δεν έχει την ίδια απόδοση
- Αν πρέπει να αλλαχθεί, το κόστος του ανταλλακτικού ξεκινάει από τα 30 ευρώ
Δεν είναι μυστικό ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούν καύσιμο προκειμένου να λειτουργήσουν. Όμως ο κινητήρας έχει διαφορετικές απαιτήσεις σε καύσιμο, ανάλογα με το πόσο σκληρά και έντονα δουλεύει. Αν δηλαδή το αυτοκίνητο προσπαθεί να ανέβει μια ανηφόρα, ο κινητήρας ζορίζεται περισσότερο για να ανέβει, επομένως χρειάζεται και παραπάνω καύσιμο.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο κινητήρας δεν ανεβαίνει μόνιμα ανηφόρες, ούτε χρειάζεται μονίμως το μέγιστο σε ροή καυσίμου. Πρέπει με κάποιον τρόπο να ελέγξουμε την ροή του καυσίμου, διατηρώντας όμως σταθερή την πίεση στο σύστημα καυσίμου. Εδώ λοιπόν είναι που μπαίνει στο «παιχνίδι» ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου. Αυτός ρυθμίζει την ροή του καυσίμου, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα και κρατάει σταθερή την πίεση στο σύστημα.
Ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου είναι ουσιαστικά μια βαλβίδα η οποία βρίσκεται πριν τα μπεκ έγχυσης καυσίμου. Στα απλά αυτοκίνητα λειτουργεί με… κενό αέρα! Χρησιμοποιείται σε όλα τα αυτοκίνητα με σύστημα ψεκασμού καυσίμου, στα οποία τα μπεκ ψεκασμού είναι είτε ανοιχτά είτε κλειστά. Ο ρυθμιστής ελέγχει την ποσότητα καυσίμου με βάση τον χρόνο που θα πρέπει να ανοίξει το μπεκ. Γνωρίζοντας τον ρυθμό ροής του μπεκ, ο ρυθμιστής πίεσης μπορεί να επιλέξει την σωστή πίεση καυσίμου.
Όταν βάζουμε για πρώτη φορά το κλειδί στη θέση ON, η αντλία βενζίνης ξεκινάει να δουλεύει, «χτίζοντας» την πίεση καυσίμου στο σύστημα. Όταν ο κινητήρας βρίσκεται στο ρελαντί η πεταλούδα γκαζιού είναι ως επί το πλείστον κλειστή, δημιουργώντας ένα κενό αέρος στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα. Αυτό το κενό αέρα είναι αυτό που κρατάει κλειστή τη βαλβίδα του ρυθμιστή πίεσης, ο οποίος ανακατευθύνει το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου πίσω στο ρεζερβουάρ.
Όταν όμως αυξάνεται το φορτίο στον κινητήρα (όταν επιταχύνουμε, ανεβαίνουμε ανηφόρα), τότε η πεταλούδα του γκαζιού ανοίγει περισσότερο, αφήνοντας περισσότερο αέρα να μπει στον κινητήρα, μειώνοντας το κενό αέρος. Ως αποτέλεσμα, ο ρυθμιστής πίεσης αλλάζει θέση, έτσι ώστε το καύσιμο να μην επιστρέφει πίσω στο ρεζερβουάρ, αλλά να κατευθύνεται στον κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, παραμένει σταθερή η πίεση καυσίμου μέσα στο σύστημα, κρατώντας πλήρως λειτουργικό τον κινητήρα.
Σε τροποποιημένα ή αγωνιστικά αυτοκίνητα, ο ρυθμιστής μπορεί να λειτουργεί και ηλεκτρονικά. Σε αντίθεση με τον ρυθμιστή που λειτουργεί με κενό αέρος, ο ηλεκτρονικός ρυθμιστής πίεσης μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό χειροκίνητα, ώστε να επιτρέπει συγκεκριμένη ροή καυσίμου, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο.
Η «ανατομία» ενός ρυθμιστή πίεσης καυσίμου
Φυσικά, όπως όλα τα μέρη σε ένα αυτοκίνητο, έτσι και ο ρυθμιστής πίεσης καυσίμου μπορεί κάποια στιγμή να χαλάσει και να μην ρυθμίζει σωστά την πίεση. Είναι πιθανό μάλιστα το αυτοκίνητό μας να μας προειδοποιήσει, με το γνωστό Check Engine, το οποίο θα ανάψει υποδεικνύοντας βλάβη.
Σε αυτή την περίπτωση, ο κινητήρας θα έχει μερικά από τα παραπάνω συμπτώματα:
- Μείωση ισχύος, το αυτοκίνητο δεν «τραβάει» όπως πρέπει ή σβήνει με το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού
- Αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου
- Μαύρος καπνός από την εξάτμιση
- «Τραχύ» ρελαντί, αλλά και γενικότερη μη στρωτή λειτουργία κινητήρα
- Δεν παίρνει εύκολα μπροστά
- Τα μπουζί έχουν επικαθήσεις από βρωμιές (μαυρίλες)
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr