Το εμβληματικό «Black Cab» του Λονδίνου -στην τελευταία ηλεκτρική εκδοχή της LEVC (ΤΧ)- θα είναι σύντομα διαθέσιμο και στη χώρα μας από την εταιρεία Σπανός Α.Ε., η οποία συμφώνησε με τη βρετανική εταιρεία να εισάγει στην Ελλάδα και το ηλεκτρικό van «VN5», που εμφανίζει ωφέλιμο φορτίο 830 κιλών
Η Αθήνα γίνεται Λονδίνο! Στη χώρα μας τα ηλεκτρικά Black Cab!
LEVC TX: Με χώρο για 6 επιβάτες και φροντίδα για ΑμεΑ
Ηλεκτρική αυτονομία 101 χλμ. και υβριδική 510 χλμ.
LEVC VN5: Με ωφέλιμο 830 κιλών και χώρο φόρτωσης 5,5 κ.μ.
Πλήρης φόρτιση σε 30 λεπτά & στο σπίτι σε 3 ώρες και 45 λεπτά
Χάρη στη συνεργασία που υπέγραψε πρόσφατα η βρετανική μάρκα LEVC (London Electric Vehicle Company) με την εταιρεία Σπανός Α.Ε., το περίφημο ταξί του Λονδίνου «ΤΧ» -το οποίο πλέον έχει γίνει ηλεκτρικό- όπως και η vanette επαγγελματική έκδοσή του (VN5), θα αρχίσουν να πωλούνται σύντομα και στην Ελλάδα.
Σημειώνεται, πως τα ταξί αποτελούν ένα από τα αξιοθέατα του Λονδίνου και έχουν γίνει ξακουστά σε όλο τον κόσμο ως «Black Cab». Πλέον, η αγγλική εταιρεία, με την υποστήριξη του κινεζικού κολοσσού Geely, έχει περάσει και αυτή στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, τόσο στη μεταφορά επιβατών όσο και φορτίων.
Με αυτονομία έως 510 χλμ. το ταξί
Το LEVC TX είναι ικανό να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 101 χιλιόμετρα (63 μίλια) μέσα στην πόλη, αλλά με το σύστημα επέκτασης αυτονομίας που διαθέτει (κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρων), η εμβέλειά του μπορεί να φτάσει τα 510 χιλιόμετρα.
Οι οδηγοί μπορούν να φορτίσουν σε σταθμούς ισχύος έως 50 kW τις μπαταρίες της LG Chem σε 30 λεπτά της ώρας (σε 25 λεπτά στο 80%), αλλά και στο σπίτι τους σε ένα Wall box των 7 kW (σε 3 ώρες και 45 λεπτά η πλήρης φόρτιση). Σημειώνεται πως το ΤΧ διαθέτει αλουμινένιο αμάξωμα, μπορεί να μεταφέρει έως και έξι επιβάτες και είναι ιδιαίτερα φιλικό προς τα ΑμεΑ.
Το VN5 βασίζεται στο ίδιο monocoque αμάξωμα από αλουμίνιο με το TX αλλά επειδή είναι van, μπορεί να μεταφέρει και μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, μπορεί να φιλοξενήσει στο πίσω μέρος ακόμη και δύο ευρωπαλέτες, με το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο να ορίζεται στα 830 κιλά. Ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης είναι της τάξης των 5,5 κ.μ. Η πλαϊνή πόρτα έχει μεγάλο άνοιγμα για εύκολη φόρτωση, ενώ η πίσω πόρτα ανοίγει 60/40.
Η αυτονομία του VN5 είναι λίγο μικρότερη από αυτή του ΤΧ, με το van να είναι σε θέση να διανύσει 97 χιλιόμετρα (60 μίλια) παίρνοντας ενέργεια από τον ηλεκτροκινητήρα του, ενώ η συνολική αυτονομία του υβριδικού συστήματος κίνησης του van ορίζεται στα 489 χλμ.
Σπανός: «H αλλαγή για πιο καθαρές πόλεις θα ξεκινήσει από τον εξηλεκτρισμό των επαγγελματικών»
Ο Γιώργος Σπανός, επικεφαλής της Σπανός Α.Ε. δήλωσε για τον ερχομό των LEVC στην Ελλάδα: «Είμαστε περήφανοι για τον ερχομό των LEVC στην Ελλάδα στην επέτειο των 50 χρόνων μας. Ενώνοντας τις δυνάμεις μας και με σεβασμό στην ιστορία των εταιριών μας, θέλουμε να σχηματίσουμε μαζί ένα μέλλον βιώσιμο και πράσινο στις μετακινήσεις. Πιστεύουμε ότι η αλλαγή για πιο καθαρές πόλεις θα ξεκινήσει από τον εξηλεκτρισμό των επαγγελματικών αυτοκινήτων. Η συνεργασία μας με την LEVC και τα πρωτοποριακά της προϊόντα συντάσσονται με το όραμά μας για ένα βιώσιμο μέλλον. Θα παρουσιάσουμε τα TX και VN5 στην Ελλάδα όντας ενθουσιασμένοι με την ποιότητα, την τεχνολογία και τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά».
Δείτε περισσότερα για το LEVC VN5 στο παρακάτω βίντεο: