Hyundai: Στην Ευρώπη το λεωφορείο υδρογόνου (+vid)
2.375 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2021)
Δοκιμαστικά δρομολόγια μεταφέροντας επιβάτες, ετοιμάζεται να ξεκινήσει στο Μόναχο το Elec City Fuel Cell, ένα λεωφορείο κυψελών καυσίμων της Hyundai, το οποίο χάρη στις 5 δεξαμενές χωρητικότητας 34 κιλών υδρογόνου, υπόσχεται αυτονομία άνω των 500 χλμ.
Σε συνεργασία με δύο γερμανικές εταιρείες δημόσιων μεταφορών, η Hyundai Motor Company θα ξεκινήσει στο προσεχές διάστημα, τις δοκιμές του λεωφορείου κυψελών καυσίμου στο Μόναχο. Λόγος γίνεται για το επονομαζόμενο Elec City Fuel Cell, ένα λεωφορείο με ηλεκτρική γραμμή κίνησης, η οποία παίρνει ενέργεια από κυψέλες καυσίμου, οι οποίες τροφοδοτούνται με υδρογόνο.
Πριν λίγες ημέρες, σε μία τελετή που έλαβε χώρα στον σταθμό ανεφοδιασμού με υδρογόνο «OMV» που βρίσκεται στο Irschenberg της Βαυαρίας, η Hyundai παρέδωσε το λεωφορείο δοκιμών στις δύο εταιρείες, τις Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH (Ettenhuber) και Geldhauser Linien - und Reiseverkehr GmbH & Co. KG (Geldhauser).
Μάλιστα, οι δύο πιο πάνω bus operators, θα εντάξουν το Elec City Fuel Cell σε κανονικές γραμμές του Μονάχου, όπου θα μεταφέρουν επιβάτες. Σύμφωνα με την κορεάτικη εταιρεία, το λεωφορείο μπορεί να διανύσει πάνω από 500 χλμ. με ένα γέμισμα υδρογόνου, μια εκτίμηση που βασίζεται σε αποτελέσματα δοκιμών από ένα προσομοιωμένο δημόσιο περιβάλλον οδήγησης λεωφορείου στη Σεούλ.
Αξίζει να αναφερθεί, πως αργότερα φέτος η Hyundai Motor προγραμματίζει να πραγματοποιήσει δοκιμές με τέσσερις ακόμα εταιρείες δημόσιων μεταφορών, προκειμένου να συλλέξει δεδομένα από τους επιβάτες και τους οδηγούς των λεωφορείων. Τονίζεται, πως το Elec City Fuel Cell διατίθεται στη Ν. Κορέα ήδη από το 2019 και μέχρι στιγμής έχουν πιάσει δουλειά 108 μονάδες του, οι οποίες υπολογίζεται πως έχουν απαλλάξει το περιβάλλον από 7,700 τόνους εκπομπών άνθρακα.
Σημειώνεται, πως το Hyundai Elec City εξοπλίζεται με δύο κυψέλες καυσίμου ισχύος 180 kW (2x90 kW ή 241 hp), οι οποίες φέρουν ανθεκτική στρώση διάχυσης υδρογόνου και μεμβράνη ηλεκτρολύτη. Υπάρχουν συνολικά πέντε δεξαμενές υδρογόνου τοποθετημένες στην οροφή, η χωρητικότητα των οποίων ανέρχεται σε 34 κιλά.