Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα.

Υψηλοί προσκεκλημένοι στην εκδήλωση για την παράδοση των 14 χλμ. του αυτοκινητόδρομου.

«Χωρίς τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή δεν θα βρισκόμασταν εδώ. Χωρίς τα λεφτά του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσαμε σήμερα να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά», τόνισε στην ομιλία του ο κ. Καραμανλής.

Στην κυκλοφορία το μισό τμήμα του Νοτίου Ε65

2.761 Επισκέψεις στο άρθρο (19/7/2021)

Στην κυκλοφορία δόθηκαν τα πρώτα 14 χλμ. -από τα συνολικά 32 χλμ.- του Νοτίου Τμήματος του Ε65, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου.

Τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65 έδωσε στην κυκλοφορία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής. Τα 14 αυτά χλμ, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, είναι σχεδόν το μισό τμήμα του Νοτίου Ε65, που συνολικά εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα.


Υψηλοί προσκεκλημένοι στην εκδήλωση για την παράδοση των 14 χλμ. του αυτοκινητόδρομου.

Υψηλοί προσκεκλημένοι στην εκδήλωση για την παράδοση των 14 χλμ. του αυτοκινητόδρομου.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 «Ήδη, και μόνο από αυτό το τμήμα, περιμένουμε σοβαρά οφέλη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι το Καρπενήσι βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση, αλλά αποφεύγεται και η κίνηση μέσα στην πόλη της Λαμίας από και προς πόλεις της περιοχής. «Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτά τα 14 χιλιόμετρα του νέου οδικού δικτύου έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ζωή των πολιτών. Και αυτό τελικά πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση με τα έργα αυτά: Να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών. Να ενισχύει την οδική ασφάλεια. Να δίνει ταχύτητα στις μετακινήσεις, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής. Πρόσβαση σε περιοχές που βρισκόντουσαν σε απομόνωση, Και βέβαια ανάπτυξη, ώθηση στην οικονομία, νέες δουλειές, στήριξη στην ελληνική περιφέρεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Χωρίς τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή δεν θα βρισκόμασταν εδώ. Χωρίς τα λεφτά του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσαμε σήμερα να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά», τόνισε στην ομιλία του ο κ. Καραμανλής.

«Χωρίς τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή δεν θα βρισκόμασταν εδώ. Χωρίς τα λεφτά του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσαμε σήμερα να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά», τόνισε στην ομιλία του ο κ. Καραμανλής.

 

Τα τεχνικά στοιχεία και η εξέλιξη του έργου

Υπενθυμίζεται ότι ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χλμ., που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λαμίας, με την Εγνατία Οδό. Ήταν ένας από 5 αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή. Λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε μόνο το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017. Το Νότιο Τμήμα, το κομμάτι δηλαδή από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται τον Δεκέμβριο του 2018, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
 
Συνολικά, το Νότιο Τμήμα, εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το κομμάτι από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, το οποίο θα εξυπηρετεί την κατεύθυνση από Αθήνα προς Καρπενήσι και αντιστρόφως. Έτσι θα αποφεύγεται η κίνηση μέσω της πόλης της Λαμίας, εξασφαλίζονται υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος της διαδρομής.
 
Η πρόοδος κατασκευής του Νοτίου Τμήματος είναι στο 70% και οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και στο υπόλοιπο τμήμα. Το Νότιο Τμήμα του Ε65 εκτείνεται από τη Λαμία ως τη Ξυνιάδα, με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Περιλαμβάνει τη κατασκευή της Σήραγγας Δομοκού, συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων περίπου ανά κλάδο, την κατασκευή 11 γεφυρών, τριών Ανισόπεδων Κόμβων στη Λαμία, το Καρπενήσι και τη Ξυνιάδα και δύο ημικόμβων στον ΠΑΘΕ και την Ανθήλη.
 
Αξίζει να αναφερθεί πως το συνολικό κόστος του Νοτίου Τμήματος ανέρχεται σε 305 εκατομμύρια ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη 13 Ιουλίου κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65, το οποίο «ξεμπλόκαρε» μετά από συστηματικές προσπάθειες και επίπονες διαπραγματεύσεις 18 και πλέον μηνών με την ΕΕ. Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο θα διαρκεί τέσσερις ώρες.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »