Στις Αλπεις με τα Ηλεκτρικά Van της Opel
5.545 Επισκέψεις στο άρθρο (23/8/2021)
Τα ηλεκτρικά van της Opel, Zafira-e Life και Vivaro-e, δεν περιορίζουν τη δράση τους στον αστικό κλοιό, αποδεικνύοντας στην πράξη πως μπορούν να σταθούν το ίδιο καλά (αν όχι καλύτερα) και στα βουνά, ακόμα και αν αυτά είναι οι Αλπεις…
Τα ηλεκτρικά Zafira-e Life και Vivaro-e, είχε πρόσφατα την ευκαιρία να δοκιμάσει στα βουνά, ο θρυλικός Reinhold Messner (Ράινχολντ Μέσνερ), ένας μακροχρόνιος συνεργάτης της Opel ο οποίος ήταν ο πρώτος ορειβάτης στην ιστορία που ανέβηκε στην κορυφή του Έβερεστ, στα 8.000 μέτρα, χωρίς τη χρήση πρόσθετου οξυγόνου.
Στο στοιχείο τους βρέθηκαν (και) στις Αλπεις τα ηλεκτρικά Vivaro-e και Zafira-e Life (φωτό).
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »
Ως καταλληλότερο μέρος για τη δοκιμή επιλέχθηκαν οι Αλπεις, με τη θέα από το Kronplatz (ύψος 2.275 μέτρα) στο Νότιο Τιρόλο να είναι από τις πιο όμορφες της οροσειράς: εκτείνεται από τους Δολομίτες πάνω από την Κοιλάδα της Πουστερίας (Puster Valley) και φτάνει μέχρι τις Αλπεις του Τσίλερταλ (Zillertal Alps). Σημειώνεται, πως το «Messner Mountain Museum Corones» (MMM Corones) του θρυλικού ορειβάτη βρίσκεται στο οροπέδιο αυτής της κορυφής και αποτέλεσε το επίκεντρο της παρουσίασης των ηλεκτρικών van της Opel.
Το Opel Vivaro-e μπροστά από το μουσείο «Messner Mountain Museum Corones» που άνοιξε τις πύλες του το 2015.
Πόσο κοστίζει το Opel Vivaro-e;
Ο 76χρονος σήμερα, θρυλικός ορειβάτης Reinhold Messner, δήλωσε «πάρα πολύ ικανοποιημένος με τη σταθερή πορεία της Opel προς τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας μοντέλων».
Εκεί, τα Zafira-e Life και Vivaro-e απέδειξαν στην πράξη πως μπορούν να κάνουν πολύ περισσότερα από το λεγόμενο «τελευταίο χιλιόμετρο» (last-mile), αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά τους στα βουνά του Νότιου Τιρόλο. Μεταξύ αυτών είναι η μηδενικών ρύπων, αθόρυβη οδήγηση αλλά και η ανάκτηση ενέργειας οδηγώντας σε μία κατηφόρα, κάτι που αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία.
Η μέγιστη αυτονομία του ηλεκτρικού Opel Vivaro-e ανέρχεται σε 329 χλμ., ενώ στις κατηφόρες οι μπαταρίες του φορτίζουν εν κινήσει.
Έρχονται τα νέα Opel Movano και Movano-e
Το Opel Zafira-e Life σε ρόλο άνετου, ηλεκτρικού αλπικού λεωφορείου 8+1 θέσεων.
«Το Opel Vivaro με έχει εντυπωσιάσει εδώ και χρόνια με την αξιοπιστία και την εξαιρετική τεχνολογία του» δήλωσε ο Messner. «Είναι ένα ιδανικό μέσον μεταφοράς για εμένα, κυρίως όταν πρόκειται για τα μουσεία μου. Το γεγονός ότι αυτές οι διαδρομές μπορούν τώρα να πραγματοποιούνται και με μηδενικές εκπομπές ρύπων με το Vivaro-e και πραγματικά αθόρυβα, με σεβασμό στην άγρια φύση των βουνών, με συναρπάζει. Αξίζει διπλά τον κόπο να επιλέγεις ηλεκτροκίνηση», συμπλήρωσε ο 76χρονος ορειβάτης.
Τη δεκαετία του 1990, oι μηχανικοί της Opel ανέπτυξαν ένα ειδικό έλκηθρο για μία αποστολή του Reinhold Messner στον Β. Πόλο.
Με πλήθος επιλογών τα Vivaro-e και Zafira-e Life
Υπενθυμίζεται, πως το Vivaro-e, το οποίο αναδείχτηκε «International Van of the Year 2021 (IVOTY)», όπως και στις συμβατικές του εκδόσεις, διατίθεται σε τρία μήκη (S: 4,60 m, M: 4,95 m και L: 5,30 m) και σε διαφορετικούς τύπους αμαξώματος. Ανάλογα με την έκδοση, το e-LCV προσφέρει μέχρι 6,6 κ.μ. χώρο φόρτωσης και μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1.200 κιλών. Οι υποψήφιοι αγοραστές του μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικού μεγέθους μπαταρίες ιόντων λιθίου: με 75 kWh για αυτονομία έως 329 χλμ. (διατίθεται για τα Vivaro-e M και L) ή με 50 kWh για μέγιστη αυτονομία 231 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
«Συμβατό» & με ΑμεΑ το Opel Zafira-e Life
Η ηλεκτρική γραμμή κίνησης του Vivaro-e προσφέρει ισχύ 100 kW/136 hp και ροπή 260 Nm, ενώ είναι η ίδια με αυτή του επιβατικού, Zafira-e Life, το οποίο με ποικίλες διατάξεις καθισμάτων, μπορεί να μεταφέρει μέχρι εννέα άτομα. Σημειώνεται, πως ο ηλεκτροκινητήρας τους βρίσκεται στον εμπρός άξονα και γίνεται γεννήτρια, επιβραδύνοντας τα οχήματα στην κατηφόρα και την ίδια στιγμή επαναφορτίζοντας ελαφρώς τη μπαταρία. Στο τέλος της κατάβασης, τα ηλεκτρικά van της Opel έχουν αρκετή ενέργεια για να φτάσουν στον επόμενο σταθμό φόρτισης, όπου μπορούν να επαναφορτιστούν στο 80% σε μόλις 45 λεπτά (με μπαταρία 75 kWh) ή σε 30 λεπτά (με μπαταρία 50 kWh).