Στο -20,3% οι ευρωπαϊκές πωλήσεις στο πρώτο 4μηνο
2.699 Επισκέψεις στο άρθρο (2/6/2022)
Σε ύφεση βρίσκονται φέτος οι ευρωπαϊκές πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων όλων των κατηγοριών, με τη μεγαλύτερη πτώση (-23,5%) να σημειώνεται στις ταξινομήσεις των ελαφρών μοντέλων (LCVs). Δείτε αναλυτικά πώς κινούνται οι κύριες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, αλλά και ποια είναι η επίδοση της χώρας μας.
Ευρωπαϊκή «βουτιά» στις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων!
- Πτώση κατά -20,3% στο πρώτο τετράμηνο
- Στο -23,5% η αγορά ελαφρών επαγγελματικών
- Κατά 4,7% λιγότερα τα μεσαία φορτηγά
- Στο -2,4% τα βαρέα φορτηγά – Σχεδόν τα ίδια λεωφορεία
Με συνολικά 125.034 νέες ταξινομήσεις τον περασμένο Απρίλιο, οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκαν κατά -27,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, καθώς πτώση υπήρξε σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Μάλιστα, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), «βουτιά» έκαναν οι 4 κύριες αγορές της Ευρώπης: Ισπανία (-36,0%), Γερμανία (‑30,5%), Γαλλία (-28,6%) και Ιταλία (-17,5%).
Η κακή μηνιαία επίδοση συνέβαλε στην πτώση των πωλήσεων κατά 20,3% στο πρώτο 4μηνο του έτους, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη μείωση (-31,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-23,6%) και τη Γερμανία (-16,5%), ενώ κάπως καλύτερα ήταν τα πράγματα στην Ιταλία (-7,7%). Στη χώρα μας τον Απρίλιο πουλήθηκαν 920 επαγγελματικά οχήματα όλων των ειδών (-11,5%), ενώ από την αρχή του χρόνου οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 3.136 (-14,6%).Τη μικρότερη ύφεση στις πωλήσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου 4μηνου του έτους, εμφάνισε η αγορά των πούλμαν και λεωφορείων (-0,5%).
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Στο -23,5% τα ελαφρά επαγγελματικά
Κατά τη διάρκεια του Απριλίου, πουλήθηκαν συνολικά στην Ε.Ε. 99.908 νέα LCV, -30,2% λιγότερα σε σχέση με το 2021. Από τις αρχές του έτους, η πτώση στα ελαφρά επαγγελματικά είναι της τάξης του -23,5%, καθώς ταξινομήθηκαν 429.812 νέα οχήματα.
Οι μόνες αγορές που βελτιώθηκαν, ήταν αυτές της Λεττονίας (+15,9%), της Κύπρου (+5,6%) και της Σλοβακίας (+3,9%), ενώ από τις μεγάλες τη μεγαλύτερη πτώση είχε η Ισπανία (-37,2%). Στην Ελλάδα, τον Απρίλιο πουλήθηκαν 820 νέα LCV (-15,6%) και στο 4μηνο συνολικά 2.839 (-16,8%).
Καλύτερη η εικόνα στα μεσαία φορτηγά
Σε ό,τι αφορά στα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα βάρους από 3,5 έως 16 τόνους (MHCV), τον Απρίλιο του 2022 πουλήθηκαν 23.308 μονάδες (-12,6%), ενώ κατά τη διάρκεια του πρώτου 4μήνου ταξινομήθηκαν συνολικά 98.239 οχήματα στην Ε.Ε. (-4,7%).
Από τις μεγάλες αγορές, μόνο αυτή της Ισπανίας διασώθηκε, σημειώνοντας άνοδο +3,5% τον Απρίλιο και +3,0% από τις αρχές του έτους. Στον αντίποδα βρέθηκε η Γερμανία με -20,2% και -9,1%, αντίστοιχα. Αντίθετη ήταν η εικόνα στη χώρα μας, όπου τον Απρίλιο με 77 ταξινομήσεις σημειώθηκε άνοδος κατά +126,5% και από τον Ιανουάριο και μετά, με 166 πωλήσεις καταγράφηκε άνοδος της τάξης του +42,8%.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Ελαφρώς λιγότερα τα βαρέα φορτηγά
Κατά
-10,8% μειώθηκαν οι
πωλήσεις βαρέων φορτηγών (HCV) βάρους άνω των 16 τόνων τον περασμένο
Απρίλιο (19.878 ταξινομήσεις), με τη Γαλλία να αποτελεί τη μόνη από τις κύριες αγορές που είχε άνοδο (+3,6%).
Στο 4μηνο, η πτώση ήταν στο -2,4%, με την Ισπανία και τη Γαλλία να ανεβαίνουν κατά +3,4% και +3,2% αντίστοιχα, την ίδια στιγμή που πτώση κατά -5,4% καταγράφηκε στη Γερμανία και την Ιταλία.
Άνοδος εκ νέου για την Ελλάδα, με 52 πωλήσεις τον Απρίλιο (+116,7%) και 172 το 4μηνο (+83,0%).Σχεδόν σταθερή η αγορά λεωφορείων
Τη μικρότερη πτώση σημείωσε η ευρωπαϊκή αγορά
μεσαίων και βαρέων λεωφορείων και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων, καθώς τον
Απρίλιο πουλήθηκαν 1.818 νέα οχήματα (
-1,2%), χάρη και στην εντυπωσιακή άνοδο της Ισπανίας (+82,5%) και της Γαλλίας (+51,8%).
Ελάχιστα έπεσαν οι δείκτες στο
4μηνο, με τις 8.357 νέες ταξινομήσεις να συνιστούν μια πτώση μόλις κατά
-0,5%. Αντίστροφη ήταν η εικόνα
στη χώρα μας, όπου τον Απρίλιο υπήρξε πτώση κατά -32,4% (23 πωλήσεις) και από την αρχή του έτους -35,5% (60 ταξινομήσεις).