
Ετήσιες επενδύσεις ύψους 8 δισ. ευρώ είναι αναγκαίες, ώστε ως το 2030 να έχουν τοποθετηθεί 6,8 εκ. σημεία φόρτισης. Αυτό σημαίνει πως από τους 2.000 νέους φορτιστές την εβδομάδα που έχουμε σήμερα, πρέπει να φτάσουμε στους 14.000/εβδομάδα!
Έρευνα: η Ε.Ε. χρειάζεται 14.000 φορτιστές/εβδομάδα
Αν η Ε.Ε. επιθυμεί να πιάσει τους περιβαλλοντικούς της στόχους και να υποστηρίξει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, απαιτούνται 6,8 εκ. σημεία φόρτισης ως το 2030, κάτι που σημαίνει πως πρέπει να τοποθετούνται 14.000 νέοι φορτιστές κάθε εβδομάδα, ένας ρυθμός πολύ υψηλότερος από τον σημερινό (κάτω από 2.000/εβδομάδα).
Η Ευρώπη πρέπει να πολλαπλασιάσει επειγόντως τους φορτιστές!
- Τελευταία 5ετία: x10 οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων - x2,5 οι φορτιστές
- Ανάγκη για 6,8 εκ. σημεία φόρτισης ως το 2030
- Απαιτείται ρυθμός 14.000/εβδομάδα – Σήμερα κάτω από 2.000/εβδομάδα
- Χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης φορτηγών
Με βάση τα πορίσματα μιας νέας έρευνας, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί τα κράτη μέλη της Ε.Ε. να επιταχύνουν επειγόντως τις επενδύσεις που πραγματοποιούν για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων όλων των ειδών (επιβατικά, ελαφρά επαγγελματικά, φορτηγά και λεωφορεία).

Οι πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 10 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια (1,7 εκ. μονάδες πέρυσι ή το 18% της αγοράς). Ωστόσο, ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,5 φορές την ίδια περίοδο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ανεβαίνουν δυσανάλογα με τους νέους φορτιστές
Συγκεκριμένα, η ACEA σημειώνει πως η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ήδη στην αγορά εκατοντάδες μοντέλα οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά έχει σοβαρές ανησυχίες για την αργή ανάπτυξη της υποδομής που απαιτείται για τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό αυτών των οχημάτων. Πράγματι, οι πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 10 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι (ή το 18% της συνολικής αγοράς). Ωστόσο, ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,5 φορές την ίδια περίοδο.
Σε ό,τι αφορά στην αγορά των επαγγελματικών οχημάτων, πέρυσι στις αγορές της Ε.Ε. πωλήθηκαν 46.853 ηλεκτρικά LCVs και 1.243 φορτηγά που φορτίζουν στην πρίζα, επιδόσεις που είναι υψηλότερες κατά 63,2% και 26,6%, αντίστοιχα, σε σχέση με αυτές του 2020. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, αυτά αύξησαν το 2021 τις ευρωπαϊκές τους πωλήσεις κατά 78,7% (3.064 ταξινομήσεις) και πλέον καταλαμβάνουν μερίδιο της τάξης του 10,6%.
Απαιτούνται 6,8 εκ. σημεία φόρτισης ως το 2030
Σύμφωνα με τη νέα έρευνα που βασίζεται σε ανάλυση της McKinsey, έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε., προκειμένου να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν διπλάσιος από αυτόν που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην πρότασή της για τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), ο οποίος βρίσκεται τώρα υπό διαπραγμάτευση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.
Αυτό σημαίνει ότι έως και 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης για όλες τις κατηγορίες οχημάτων θα πρέπει να εγκαθίστανται σε ολόκληρη την Ε.Ε. κάθε εβδομάδα. Αντιθέτως, αυτήν τη στιγμή ο ρυθμός είναι κάτω από τα 2.000 την εβδομάδα.
Ετήσιες επενδύσεις 8 δισ. ευρώ σε υποδομές φόρτισης
Αν και θα απαιτηθούν στην αρχή σημαντικές επενδύσεις, αυτές αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κλάσμα των συνολικών επενδύσεων σε συγκρίσιμα έργα υποδομής – και θα αποφέρουν τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη. Πράγματι, το νέο ερευνητικό έγγραφο εκτιμά το ετήσιο κόστος για τη δημόσια υποδομή φόρτισης σε 8 δισεκατομμύρια ευρώ – περίπου το 16% της επένδυσης σε δίκτυα 5G και υψηλής ταχύτητας διαδικτύου.
Ανάγκη για 279.000 σημεία φόρτισης φορτηγών
Στην ανακοίνωσή της η ACEA τονίζει πως οι τοποθεσίες, ο χώρος και τα επίπεδα ισχύος που απαιτούνται για την υποδομή βαρέων οχημάτων, διαφέρουν σημαντικά από εκείνα των επιβατικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με το ερευνητικό έγγραφο, τα φορτηγά θα χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 84% θα είναι σε κόμβους στόλων. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης θα είναι κυρίως δημόσια: ταχυφορτιστές σε αυτοκινητόδρομους (36.000) και δημόσια σημεία για ολονύκτια φόρτιση (9.000).
184 φορτιστές ανά 100 χλμ. δρόμου
Η έρευνα της McKinsey την οποία υπογράφουν ο ACEA, η Wind Europe και η Solar Power Europe (παραγωγή ενέργειας), αλλά και η Eurelectric, (βιομηχανία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας) αποκαλύπτει μερικά κρίσιμα ζητήματα για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Συνοψίζοντας τα σημαντικότερα:
- Θα υπάρχουν περίπου 184 σημεία φόρτισης για κάθε 100 χλμ. δρόμου για επιβατικά αυτοκίνητα
- Για τα λεωφορεία, απαιτούνται συνολικά έως και 56.000 σημεία φόρτισης, εκ των οποίων το 92% θα είναι σε κόμβους διαχείρισης στόλων, ενώ άλλα 4.000 σημεία φόρτισης θα επιτρέπουν ταχεία φόρτιση σε αυτοκινητόδρομους, ειδικά για λεωφορεία και πούλμαν εθνικών μεταφορών (ΚΤΕΛ κ.λπ.)
- Κατά μέσο όρο, θα απαιτούνται 24.000 δημόσιοι γρήγοροι φορτιστές για φορτηγά και λεωφορεία στα 47.000 χλμ. του βασικού δικτύου TEN-T (Trans-European Transport Network), με αποτέλεσμα κατά μέσο όρο 51 σημεία γρήγορης φόρτισης κάθε 100 χλμ.
- Το συνολικό ποσό που θα χρειαστεί να επενδυθεί μέχρι το 2030 για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης, την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές είναι 280 δισεκατομμύρια ευρώ (185 δισ. ευρώ για τα Ι.Χ., 50 δισ. για τα ελαφρά επαγγελματικά και 45 δισ. για φορτηγά και λεωφορεία).
- Το ποσό αυξάνεται στα 1.000 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2050 για τους ίδιους λόγους.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »