Δείτε πώς βλέπουν σήμερα οι ελληνικοί και ευρωπαϊκοί στόλοι οχημάτων το φλέγον ζήτημα της βιωσιμότητας, σύμφωνα με μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε η Goodyear. Ποιες είναι οι λύσεις, οι προσδοκίες και οι τάσεις; Πού εντοπίζονται τα εμπόδια στον κλάδο των μεταφορών;
Έρευνα βιωσιμότητας 2021 στους ελληνικούς στόλους
Στην Ελλάδα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα
37 στόλοι, το 43% των οποίων διέθετε 11-50 οχήματα και το 35% αποτελείτο από 51-100 οχήματα. Σύμφωνα με τις απαντήσεις που δόθηκαν,
το 97% αναγνωρίζει τη σημασία της βιωσιμότητας, ενώ σχεδόν οι μισοί ελληνικοί στόλοι (49%) τη θεωρούν πολύ σημαντική. Σημειώνεται, πως
το επίπεδο της αξίας που δίνεται στη βιωσιμότητα, αυξάνει όσο μεγαλώνει το μέγεθος του στόλου.
Μάλιστα,
το 65% των στόλων θεωρούν τη βιωσιμότητα σημαντικά παράγοντα για την εταιρική εικόνα τους. Επιπλέον, η βιωσιμότητα είναι σημαντικός παράγοντας και μια ευκαιρία να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη, κυρίως για τους μεσαίου μεγέθους και μικρούς στόλους.
Στο μεταξύ, για να πετύχουν τους στόχους τους αναφορικά με τη βελτίωση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας των δραστηριοτήτων τους,
το 51% των στόλων εκπαιδεύουν τους οδηγούς τους σε πρακτικές χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Δεύτερη τη τάξη λύση (43%) σύμφωνα με την
έρευνα είναι η
τοποθέτηση αναγομωμένων ελαστικών, ακολουθούμενη από την πρακτική ανανέωσης των οχημάτων και τις λύσεις τηλεματικής για την παρακολούθηση και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (αμφότερα με 38%).
Σε ποσοστό 51% οι στόλοι στοχεύουν να θέσουν στόχους βιωσιμότητας μέσα στον επόμενο χρόνο, ενώ το 27% έχουν ήδη θέσει στόχους. Συνολικά το 80% των στόλων θα ορίσουν στόχους άμεσα, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως σχεδόν το 70% των μεγάλων στόλων όρισαν έγκαιρα επίσημους στόχους βιωσιμότητας.
Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός πως
το 95% των στόλων είναι έστω μερικώς ενημερωμένοι σχετικά με την επερχόμενη περιβαλλοντική νομοθεσία, παρόλο που μόλις το 16% απάντησε πως γνωρίζει ό,τι προβλέπεται. Αναφορικά με
τι στέκεται εμπόδιο για να υιοθετήσει η κάθε εταιρεία πιο βιώσιμες λύσεις για τις δραστηριότητές της,
το 73% απάντησε πως μερικές λύσεις είναι πολύ ακριβές και το 43% θεωρεί πως μερικές λύσεις είναι πολύπλοκες για να ενσωματωθούν στην καθημερινή δραστηριότητα.
Σχετικά με τους παράγοντες που θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν τις εταιρείες στο θέμα της βιωσιμότητας,
το 73% έκανε λόγο για τα οικονομικά κίνητρα, το 65% μίλησε για
λύσεις που εκτός από τη βιωσιμότητα θα αύξαναν και την κερδοφορία, ενώ το 60% απάντησε πως χρειάζονται
λύσεις που είναι πιο εύκολο να χρησιμοποιηθούν.
Σε περίπτωση που …χαθήκατε στη μετάφραση, δείτε τα γραφήματα (infographics) που συνοδεύουν το θέμα μας και τα οποία περιέχουν όλη την πληροφορία με πιο εύκολη ανάγνωση.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »