Μια μεγάλη πανευρωπαϊκή έρευνα ανέδειξε το πόσο εφικτό είναι να αναλάβουν ήδη από σήμερα τις αστικές διανομές τα βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά, υπογραμμίζοντας και τα οικονομικά οφέλη για τις εταιρείες που θα μετασχηματίζουν του στόλους τους. Την ίδια στιγμή, αποτύπωσε τις τάσεις και τις προοπτικές για όλη τη διαδικασία των logistics που θα πραγματοποιείται με οχήματα μηδενικών ρύπων.
Ο λέκτορας Dr. Patrick Plοtz ηγήθηκε της μελέτης της Fraunhofer ISI και σύμφωνα με αυτόν τα παρακάτω είναι τα πιο σημαντικά ευρήματα: «Μετά την αξιολόγηση και των 9.500 δρομολογίων με φορτηγά σε περισσότερα από 540 σημεία logistics, είναι σαφές ότι: η τρέχουσα γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας είναι συχνά ήδη επαρκής σήμερα για τη διαχείριση όλων των δρομολογίων με φορτηγά στην πόλη που αναλύονται στη μελέτη και σχεδόν για τα μισά περιφερειακά δρομολόγια που εξετάστηκαν με ηλεκτρικά φορτηγά. Με βελτιστοποιημένο σχεδιασμό διαδρομής και πρόσθετη ενδιάμεση φόρτιση, οι δυνατότητες είναι ακόμη μεγαλύτερες. Για βαρέα φορτηγά άνω των 26 τόνων με πολύ μεγάλες καθημερινές διαδρομές, ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση παραμένει πρόκληση δεδομένης της τρέχουσας προσφοράς οχημάτων».
Λόγω του υψηλού βαθμού δυνατότητας υποκατάστασης και των πιθανών πλεονεκτημάτων κόστους, μία από τις συστάσεις της μελέτης είναι ότι οι χειριστές φορτηγών θα πρέπει ήδη από σήμερα να εξετάσουν τη μετατροπή του στόλου φορτηγών τους για αστικές και περιφερειακές διανομές.
Σημειώνεται πως τα αποτελέσματα εν λόγω μελέτης επιβεβαιώνουν την εμπειρία και τις αναλύσεις της MAN Truck & Bus. Εκτός από την ηλεκτροδότηση σε αστικές περιοχές, που θα ήταν ήδη πλήρως εφικτό σήμερα, τα αποτελέσματα καταδεικνύουν τις τάσεις για τις περιφερειακές εφαρμογές, καθώς και εδώ περίπου το 50% των διαδρομών που μελετήθηκαν θα ήταν ήδη εφικτό με ηλεκτρικά φορτηγά. Αν ρίξουμε τώρα μια ματιά στη βραχυπρόθεσμη περίοδο μελέτης μέχρι το 2023, γίνεται σαφές ότι τα επόμενα χρόνια, με βελτιωμένη τεχνολογία μπαταριών, πολλές επιπλέον εφαρμογές και διαδρομές με ηλεκτρικά φορτηγά θα είναι δυνατές και οικονομικές.
«Κατά την άποψή μου, ένα σημαντικό συμπέρασμα της μελέτης για τους πελάτες μας είναι ότι οι φορείς εκμετάλλευσης στόλου μπορούν να ηλεκτροδοτήσουν άμεσα τις τεχνικά εφικτές διαδρομές και ότι, επιπλέον, η μετάβαση από ντίζελ σε BEV τους φέρνει ήδη οικονομικά πλεονεκτήματα σε πολλές περιπτώσεις σήμερα». προσθέτει ο Michael Treier, Sales Truck Alternative Drives της MAN Truck & Bus, ο οποίος συμμετείχε στη μελέτη.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »