Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Κίνητρα για την αντικατάσταση των σχολικών λεωφορείων που μπορεί να έχουν ηλικία έως και 40 ετών ζητά από την Πολιτεία ο ΣΕΑΑ.

Σχολικά ηλικίας έως και 40 ετών!

4.546 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2019)

Σε σχετική ανακοίνωση του, ο ΣΕΑΑ αναφέρει πως λόγω της νομοθεσίας, επιτρέπεται η μεταφορά μαθητών με οχήματα (σχολικά) ηλικίας ακόμη και 35 – 40 ετών, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια όλων!

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο ΣΕΑΑ, η έναρξη της σχολικής χρονιάς συνοδεύεται από την καθημερινή μεταφορά χιλιάδων παιδιών με σχολικά λεωφορεία. Είτε για τα ιδιόκτητα (κίτρινα), είτε για τα μισθωμένα, το άρθρο 36 του ν. 4530/2018, ορίζει ως ανώτατο όριο ηλικίας των οδηγών τα 55 έτη, με δυνατότητα παράτασης του έως και στα 67 έτη, εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις.
Ωστόσο, ερωτήματα ως προς την ασφαλή μεταφορά των παιδιών από και προς τα σχολεία δεν εγείρονται μόνο από την ηλικία και την ικανότητα των οδηγών αλλά και από την ηλικία και κατάσταση των σχολικών οχημάτων.
Δυστυχώς, σε αυτό το σημείο, ο νόμος προβλέπει πως το όριο ηλικίας των σχολικών (παρ. 14 του άρθρου 185 του ν. 4070/2012) μπορεί να ανέρχεται έως στα 27 έτη, γεγονός που σαφέστατα δεν προάγει την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών.
Μάλιστα, στην πράξη το όριο των 27 ετών μπορεί να μετατραπεί σε 35 – 40 έτη καθώς, το μέγιστο όριο ηλικίας βασίζεται στην 1η κυκλοφορία του οχήματος (λεωφορείου) στην Ελλάδα, με πολλά εξ αυτών να εισάγονται στη χώρα μας ως μεταχειρισμένα, με… καριέρα ήδη 10 – 15 ετών.
Στο δελτίο Τύπου ο ΣΕΑΑ υποστηρίζει πως: «… Η ηλικία προφανώς δεν επηρεάζει μόνο το παρουσιαστικό των σχολικών, αλλά επιβεβαιώνει την έλλειψη ασφαλούς τεχνολογίας, σωστής συντήρησης και τεχνολογιών, φιλικών προς το περιβάλλον. Η ισχύουσα νομοθεσία για τη μέγιστη ηλικία των σχολικών οχημάτων (ιδιόκτητων ή ναυλωμένων) επείγει άμεσης αλλαγής από την Πολιτεία για την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών. Παράλληλα, προκειμένου να μην βρεθούν σε αδιέξοδο τα σχολεία, η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει ισχυρά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης, με καινούργια, πλέον ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα».