Παρά το γεγονός ότι το πρώτο Pick-Up της Mercedes-Benz ξεκίνησε την εμπορική του πορεία μέσα στο 2017, δημοσιεύματα στο διαδίκτυο αναφέρουν πως δεν αποκλείεται τελικά να μην συνεχιστεί για πολύ η παραγωγή του!
Η Mercedes-Benz X-Class ήταν το πρώτο ελαφρύ ημιφορτηγό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και η υποδοχή που του επεφύλασσε το ευρύ κοινό σε παγκόσμιο επίπεδο, ήταν αναμφίβολα διθυραμβική.
Θέλοντας να παρουσιάσει μια premium πρόταση στην –ταχύτητα αναπτυσσόμενη σε παγκόσμιο επίπεδο- κατηγορία των Pick-Up, η Mercedes-Benz δεν δίστασε να παρουσιάσει εκδόσεις της X-Class και με έναν ισχυρότατο V6 πετρελαιοκινητήρα ενώ, υπήρξαν και πληροφορίες που ανέφεραν το ενδεχόμενο παρουσίασης μιας έκδοσης με κοντύτερη καμπίνα (βλέπε π.χ. εκδόσεις King Cab του Nissan Navara).
Ωστόσο, από το 2017 όταν και ξεκίνησε η εμπορική πορεία της X-Class σε παγκόσμιο επίπεδο, πολλά έχουν αλλάξει και σύμφωνα με δημοσιεύματα στο διαδίκτυο που επικαλούνται πηγές από το στρατόπεδο της Mercedes-Benz, η εταιρεία εξετάζει ακόμη και το ενδεχόμενο να μην συνεχίσει στο μέλλον η παραγωγή του μοντέλου!
Οι λόγοι που θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος για μια τέτοια εξέλιξη είναι πολλοί. Μεταξύ αυτών σίγουρα πολύ σημαντικός είναι οι πωλήσεις καθώς, τα 16.700 οχήματα που διατέθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα στο 2018, δεν ικανοποιούν δεδομένου ότι η X-Class έχει να αντιμετωπίσει έναν ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό, με το κόστος αγοράς της να είναι άνω του μέσου όρου.
Παράλληλα, κάποια προβλήματα που εντοπίστηκαν, οδήγησαν σε μαζικές ανακλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο (για την ελληνική αγορά δες εδώ), γεγονός που ενδεχομένως να επηρέασε και την πρόοδο των πωλήσεων του οχήματος.
Την ίδια στιγμή δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως η X-Class μοιράζεται το πλαίσιο (τύπου σκάλας) και πολλά από τα μηχανικά της μέρη με τους αντίστοιχους εκπροσώπους του Ομίλου Renault – Nissan (Renault Alaskan, Nissan Navara) και ενδεχομένως, η γενικότερη… αβεβαιότητα που υπάρχει στην παρούσα φάση μεταξύ των εν λόγω εταιρειών, ενδεχομένως να επηρεάζει τις σχέσεις τους με τη Mercedes-Benz.
Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου ο –πρώην πλέον- Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler AG, κ. Dieter Zetsche, αποφάσισε να εγκαταλείψει το σχέδιο παραγωγής της X-Class στο εργοστάσιο των Renault – Nissan στην Αργεντινή (για τις αγορές της Λατ. Αμερικής).
Με αυτό το δεδομένο, η Mercedes-Benz X-Class θα εξακολουθήσει να κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής της Nissan στη Βαρκελώνη.
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να πει –προς το παρόν- με βεβαιότητα πως η X-Class θα συνεχίσει να περιλαμβάνεται στην γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών της Mercedes-Benz για πολύ ακόμη δεδομένου ότι, νωρίτερα μέσα στον μήνα, η Daimler AG αναγκάστηκε να επαναπροσδιορίσει (προς τα κάτω) τις προβλέψεις κερδοφορίας της για 4η φορά μέσα στους τελευταίους 13 μήνες, μεταξύ άλλων, προκειμένου να αντιμετωπίσει προβλήματα όπως π.χ. ανακλήσεις οχημάτων λόγω ελαττωματικών αερόσακων της Takata κ.ά.