Οι χειμερινές δοκιμές των Vans διασφάλισαν ότι μπορούν να αντέξουν ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες.
Αερισμός, θέρμανση εσωτερικού και ασφάλεια, οι βασικοί άξονες της μελέτης.
Ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και τετρακίνηση (4MATIC) έβγαλαν θετικό πρόσημο.
Αρχιτεκτονική 800 Volt & σύστημα infotainment MB.OS για όλα τα νέα οχήματα.
Με τις χειμερινά τους tests να λαμβάνουν χώρα στο Arjeplog της Σουηδίας – διασφαλίζοντας έτσι ότι μπορούν να αντέξουν ακόμη και στις πιο ακραίες κλιματολογικές συνθήκες – τα νέα πολυμορφικά Vans της Mercedes-Benz, όπως όλα δείχνουν, θα βγάλουν… ασπροπρόσωπη μελλοντικά την αρθρωτή, ευέλικτη και επεκτάσιμη αρχιτεκτονική Van Architecture της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, οι δοκιμαστικές διαδρομές κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, ως μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αξιολόγησης που κάλυπτε πολυάριθμες κλιματικές ζώνες, ήταν ειδικά προσαρμοσμένες στα χαρακτηριστικά των καινούργιων Vans, με τα οχήματα – και τα μεμονωμένα εξαρτήματά τους - να υποβάλλονται σε ένα εντατικό πρόγραμμα για τον έλεγχο των επιδόσεών τους.
Το αποτέλεσμα; Οι πολλές και πολύτιμες πληροφορίες αναφορικά με την εξέλιξή τους, οδήγησε τον Επικεφαλής Ανάπτυξης των Mercedes-Benz Vans, δόκτωρ Andreas Zygan, να δηλώσει πως: «Τα μελλοντικά μας Vans προαναγγέλλουν μια νέα εποχή. Για να επιτύχουμε τους φιλόδοξους αναπτυξιακούς μας στόχους, αξιοποιούμε όλες τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιοποίηση. Χάρη στο Κέντρο Ελέγχου Αποστολών μας, μπορέσαμε να βελτιστοποιήσουμε τα δεδομένα από τα ταξίδια σε πραγματικό χρόνο, κάτι που μας επέτρεψε να συντομεύσουμε σημαντικά το χρονικό πλαίσιο των δοκιμών μας και να σημειώσουμε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στην ωριμότητα του προϊόντος με πολύ αποτελεσματικό τρόπο».
Αερισμός, θέρμανση εσωτερικού και ασφάλεια, οι βασικοί άξονες της μελέτης
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με το επίκεντρο της έρευνας, αυτό ουσιαστικά αφορούσε στη δυναμική του Van & των συστημάτων ασφαλείας του (σ.σ. όπως το ESP, δηλαδή το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας για να μειώνεται ο κίνδυνος ολίσθησης), καθώς και στον αερισμό & τη θέρμανση του ευρύχωρου εσωτερικού.
Ένας βασικός στόχος των δοκιμών σε κρύο καιρό, άλλωστε, είναι η ανάλυση της συμπεριφοράς του οχήματος σε ολισθηρές οδικές συνθήκες, μιας και σε σύγκριση με τη στεγνή άσφαλτο, το επίπεδο πρόσφυσης στον πάγο και το χιόνι είναι έως και 90% χαμηλότερο - γεγονός που έχει τεράστιο αντίκτυπο τόσο στην επιτάχυνση, όσο και στο σταμάτημα & στην αλλαγή κατεύθυνσης.
Αντίστοιχα, όσον αφορά στη θερμική διαχείριση του
Van και την άνεση στο εσωτερικό του, αξίζει να σημειωθεί πως τα οχήματα ψύχονταν σε ειδικούς ψυκτικούς θαλάμους πριν από την έναρξη του ταξιδιού, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία όλων των συστημάτων ακόμη και στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, με τη συμπεριφορά και τη διαχείριση φόρτισης επίσης να δοκιμάζονται διεξοδικά και να βελτιστοποιούνται.
Ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και τετρακίνηση (4MATIC) έβγαλαν θετικό πρόσημο
Συνακόλουθα, τα καινοτόμα συστήματα ανάρτησης έδειξαν να εξασφαλίζουν μια εντυπωσιακή οδηγική εμπειρία για το νέο πολυμορφικό, με το σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα την ίδια ώρα να βελτιώνει τον χειρισμό - μειώνοντας παράλληλα σημαντικά τον κύκλο στροφής – και τη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική να επιτρέπει τη χρήση μοντέλων με τετρακίνηση 4MATIC.
Μάλιστα, στο τελευταίο αυτό σενάριο η τετρακίνηση όχι απλώς διευρύνει σημαντικά το εύρος των εφαρμογών των οχημάτων, αλλά διασφαλίζει και ότι ανταποκρίνονται στις υψηλότερες απαιτήσεις των πελατών ανεξαρτήτως καιρού.
Αρχιτεκτονική 800 Volt & σύστημα infotainment MB.OS για όλα τα νέα οχήματα
Καταλήγοντας, τα νέα πολυμορφικά της Mercedes-Benz έρχονται εξοπλισμένα με την τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος για infotainment MB.OS, συνδυαστικά με μια αρχιτεκτονική 800 Volt & έναν φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW.
Υπενθυμίζεται δε πως από το 2026, η Mercedes-Benz Vans θα λανσάρει τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Van Electric Architecture (VAN.EA),
εισερχόμενη έτσι σε μια νέα εποχή, με την πλατφόρμα Van Combustion Architecture (VAN.CA) να ακολουθεί περιλαμβάνοντας υπερσύγχρονα Vans με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ανεξάρτητα, πάντως, από το σύστημα μετάδοσης κίνησης, η νέα αρχιτεκτονική οχήματος επιτρέπει μια σαφή διαφοροποίηση μεταξύ των ιδιωτικών
Vans στην πολυτελή κατηγορία και των εμπορικών μεταφορικών οχημάτων στην premium κατηγορία.