Rally Dakar 2025: Τέταρτος «τιμονιέρης» ο Mattias Ekstrom για τη Ford
- Με V6 κινητήρες τα Ranger, Gladiator & Amarok
- To Ranger είναι το μοναδικό που βγαίνει και βενζινοκίνητο
- Ως και 292 άλογα βγάζει το Ranger, από 600Nm ροπής τα Amarok & Gladiator
Τα Pick-Ups εξακολουθούν να είναι η πιο εμπορική κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών στην Ελλάδα με μερίδιο αγοράς στο 41% περίπου για το 2024. Παράλληλα, έχουν να επιδείξουν και μια ιδιαιτερότητα καθώς, εκτός από τον ανοιχτό χώρο φόρτωσης είναι και από τα ισχυρότερα –σε ιπποδύναμη- LCVs που μπορεί να επιλέξει κάποιος.
Εξάλλου, τρία εξ αυτών, τα Ford Ranger, Jeep Gladiator & VW Amarok, προσφέρονται με 6κύλινδρους (σε διάταξη V) κινητήρες με καύσιμο τόσο το diesel όσο και την βενζίνη(!) με απόδοση έως και 292hp!
Στο σύνολο τους, τα ελαφρά ημιφορτηγά (όπως είναι η… επίσημη ονομασία της κατηγορίας), προσφέρονται με κινητήρες πετρελαίου. Ωστόσο, η Ford είναι η μοναδική στην παρούσα φάση που προσφέρει την επιλογή και ενός βενζινοκινητήρα, με την κορυφαία έκδοση του Ranger, το Raptor.
Ο εν λόγω –V6- κινητήρας των 3,0lt. αποδίδει ισχύ 292 ίππων και μέγιστη ροπή 491 Nm, ενώ, χάρη στα διάφορα προγράμματα λειτουργίας του και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων, προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις το θηριώδες Pick-Up, δεδομένου ότι η επιτάχυνση από στάση στα 100km/h επιτυγχάνεται σε σχεδόν 8 δευτερόλεπτα! Ωστόσο, ο… φόρος σε καύσιμο είναι «βαρύς» καθώς η μέση κατανάλωση καυσίμου ξεκινά από τα 13,8lt./100km.
Πέραν της βενζινοκίνητης έκδοσης του Ranger Raptor με τα 292 άλογα, η Ford Pro προσφέρει το δυναμικό Pick-Up της και με έναν V6 πετρελαιοκινητήρα 3,0lt. που αποδίδει ισχύ 240 ίππων και 600 Nm ροπής. Αντίστοιχα είναι και τα χαρακτηριστικά / επιδόσεις του «συγγενικού» πλέον VW Amarok ενώ, η 2η πιο ισχυρή επιλογή της κατηγορίας αφορά στο Jeep Gladiator, το οποίο ωστόσο αναμένεται να σταματήσει να διατίθεται στην ΕΕ.
Το εν λόγω μοντέλο εφοδιάζεται επίσης με έναν V6 3,0λιτρο πετρελαιοκινητήρα με απόδοση 264 ίππων και 600 Nm ροπής, που διατηρείται σταθερή από τις 1.400 – 2.800 σ.α.λ., με την κατανάλωση του να ξεκινά από τα 9,5lt./100km.
Πίσω από τα Ford Ranger, Jeep Gladiator & VW Amarok, σε ότι αφορά στη μέγιστη αποδιδόμενη ισχύ, βρίσκεται το Toyota Hilux GR Sport με τον 4κύλινδρο πετρελαίοκινητήρα D-4D των 2,8lt. που αποδίδει 204 άλογα και 500 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ.. Σε συνδυασμό με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το εν λόγω μηχανικό σύνολο επιτυγχάνει μέση κατανάλωση από 8,5λτ./100χλμ., σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή.
Τέλος, η… ασθενέστερη πρόταση της κατηγορίας αφορά στο Isuzu D-Max καθώς η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει… εμπλακεί σε αυτήν την άτυπη κόντρα ισχύος με τις υπόλοιπες, προσφέροντας τον εκπρόσωπο της με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,9λτ. που αποδίδει (μόνο?) 164 άλογα και 360 Nm ροπής.
Συνέχεια του άρθρου >>>Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr