Το πρώτο πρόστιμο της ΕΕ κόπηκε στο Μπάρι της Ιταλίας.
Στη Γαλλία οι αυστηρότερες ποινές – Τι ισχύει με τις υπόλοιπες χώρες της «Γηραιάς Ηπείρου».
Μέχρι τα 3.000 ευρώ φτάνει η «ταρίφα» στην Ελλάδα.
Τα προτερήματα του νέου ψηφιακού ταχογράφου & γιατί εξυπηρετεί τόσο τον οδηγό, όσο και τον fleet manager.
Στη Γαλλία οι αυστηρότερες ποινές – Τι ισχύει με τις υπόλοιπες χώρες της «Γηραιάς Ηπείρου»
Αξιομνημόνευτο, ωστόσο, είναι το γεγονός πως η κλίμακα των κυρώσεων διαφέρει από χώρα σε χώρα, με τη Γαλλία να έχει τις αυστηρότερες κυρώσεις, μιας και η μη τοποθέτηση του
ενδεδειγμένου ταχογράφου στο όχημα τιμωρείται με 30.000 ευρώ και φυλάκιση έως και ένα έτος (σ.σ. παράλληλα το όχημα κατάσχεται από τις Αρχές μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα).
Σχετικά με την Ιταλία τώρα, όπου έλαβε χώρα και το «ποδαρικό», το πρόστιμο για τη μη ύπαρξη Smart Tacho 2.0 κυμαίνεται από τα 866 έως τα 3.464 ευρώ, ενώ η άδεια οδήγησης μπορεί επίσης να ανασταλεί για διάστημα έως και τριών μηνών. Ο ιδιοκτήτης του φορτηγού δε, μπορεί να λάβει πρόστιμο που κυμαίνεται από 831 έως 3.328 ευρώ.
Αντίστοιχα, στην Ισπανία το πρόστιμο ανέρχεται στα 2.001 ευρώ και το όχημα ακινητοποιείται μέχρι να αντικατασταθεί η συσκευή, την ίδια ώρα που σε Πορτογαλία & σε Γερμανία η… λυπητερή μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 6.000 ή τα 1.500 ευρώ αντίστοιχα.
Στη Λιθουανία, ακολούθως, το πρόστιμο για τον οδηγό κυμαίνεται από τα 350 έως τα 600 ευρώ, ενώ το υπεύθυνο νομικό πρόσωπο ή οντότητα μπορεί να αντιμετωπίσει πρόστιμο από 900 έως 1.700 ευρώ. Επιπλέον, το όχημα δεν μπορεί να οδηγηθεί περαιτέρω, έως ότου αντικατασταθεί ο ταχογράφος και ελεγχθεί η τεχνική του κατάσταση.
Ολοκληρώνοντας, στην Ιρλανδία, το συνολικό πρόστιμο για την συγκεκριμένη παράβαση μπορεί να φτάσει στα 5.000 ευρώ – αλλά και φυλάκιση έως και έξι μήνες. Επιπλέον, οι αξιωματικοί μεταφορών της ιρλανδικής RSA μπορούν να απαιτήσουν από τον οδηγό ή τον μεταφορέα να μεταφέρει το όχημα (ή να φροντίσει για τη μεταφορά του) σε συνεργείο για επιθεώρηση του ταχογράφου και έλεγχο συμμόρφωσης.
Μέχρι τα 3.000 ευρώ φτάνει η «ταρίφα» στην Ελλάδα
Όσον αφορά στη χώρα μας, τώρα, στο σενάριο μη εγκατάστασης ταχογράφου – ή ακόμα και εγκατάστασης ταχογράφου με εγκεκριμένου τύπου – το πρόστιμο κοστολογείται στα 3.000 ευρώ.
Για τους μη έχοντες γνώση, από εκεί και πέρα, ο ταχογράφος είναι μια συσκευή που καταγράφει τα ωράρια εργασίας, τις στάσεις & τους χρόνους ανάπαυσης των οδηγών, έχοντας ως σημείο αναφοράς την ασφάλεια και τις ενδεδειγμένες συνθήκες εργασίας των ανθρώπων που εργάζονται πίσω από το τιμόνι.
Υπό αυτό το πρίσμα, λοιπόν, οι όποιες παραβάσεις ή αποκλίσεις από την κείμενη νομοθεσία κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις διαβαθμίσεις ως εξής: Ιδιαιτέρως Σοβαρή Παράβαση (ΙΣΠ), Πολύ Σοβαρή Παράβαση (ΠΣΠ), Σοβαρή Παράβαση (ΣΠ) και Ελαφρά Παράβαση (ΕΠ).
Τα προτερήματα του νέου ψηφιακού ταχογράφου & γιατί εξυπηρετεί τόσο τον οδηγό, όσο και τον fleet manager
Σε ό,τι έχει να κάνει, τέλος, με τον ευφυή ψηφιακό ταχογράφο δεύτερη έκδοσης, αξίζει να επισημανθεί πως παρέχει τη δυνατότητα για απομακρυσμένο έλεγχο των καταγραφών του, αλλά και για αυτόματο εντοπισμό του οχήματος ανά τρεις ώρες οδήγησης, στην αφετηρία και στη λήξη του χρόνου εργασίας του οδηγού.
Ομοίως, τα δεδομένα που καταγράφονται & αποθηκεύονται, προστατεύονται καλύτερα από ανεπιθύμητες παραποιήσεις, με τη λειτουργία στο σύνολό της να εξυπηρετεί τόσο τον υπεύθυνο στόλου, όσο και τον οδηγό. Τον πρώτο διότι έχει επίγνωση των δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο και μπορεί να οργανώσει καλύτερα τις διαδρομές των οχημάτων.
Και τον δεύτερο, γιατί ενημερώνεται για κάθε απόκλιση από τις ισχύουσες διατάξεις στη νομοθεσία (π.χ. αν ξεπεραστεί το επιτρεπόμενο όριο οδήγησης σε ώρες), κάτι που αποτελεί εχέγγυο για την ασφάλεια όχι μόνο τη δική του, αλλά και των υπολοίπων χρηστών του οδικού δικτύου.