Καθώς τίθενται σε ισχύ οι νέοι κανόνες της ΕΕ που απαιτούν έξυπνους ταχογράφους 2ης γενιάς σε νέα οχήματα βαρέως τύπου, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) ζητά περίοδο «χάριτος» λόγω της έλλειψης παρόμοιων συσκευών στην αγορά.
Οι νέοι ταχογράφοι «λύνουν χέρια» αλλά αργούν…
Η
Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) υποστηρίζει την εισαγωγή των
νέας τεχνολογίας ταχογράφων, αλλά ισχυρίζεται ότι οι καθυστερήσεις στην παράδοσή τους σημαίνουν ότι έως και 40.000 εγγραφές θα αποκλειστούν μέχρι το τέλος του 2023. Οι μονάδες 2
ης γενιάς διευκολύνουν την καταγραφή της διέλευσης των διεθνών συνόρων και επιτρέπουν σε φορείς όπως το DVSA να ανακρίνουν εξ αποστάσεως τους ταχογράφους.
Η IRU συστήνει περίοδος χάριτος μέχρι τέλος του 2023
Σε επιστολή που εστάλη την περασμένη εβδομάδα στην Επίτροπο Μεταφορών της EC Adina Valean, η IRU κάλεσε την EC να συστήσει στα κράτη-μέλη να παράσχουν περίοδο χάριτος μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς. Προτείνεται λοιπόν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα νέα οχήματα που φέρουν την προηγούμενη έκδοση του
έξυπνου ταχογράφου να γίνονται προσωρινά δεκτά για καταχώρηση, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν εκ των υστέρων εξοπλισμό με μονάδες δεύτερης γενιάς μέχρι το τέλος του έτους.
«Ο τομέας μας ανυπομονεί για την έκδοση 2 του έξυπνου ταχογράφου»
Ο Διευθυντής Υποστήριξης της ΕΕ της
IRU Raluca Marian λέει: «Ο τομέας μας ανυπομονεί για την έκδοση 2 του έξυπνου ταχογράφου. Μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων, τα νέα χαρακτηριστικά του θα μπορούσαν να μειώσουν τον αριθμό των καθ' οδόν ελέγχων και να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας των οδηγών και των αρχών επιβολής του νόμου στοχεύοντας μόνο σε συχνούς και βαρείς παραβάτες, ένα ιδανικό σενάριο για το οποίο η
IRU έχει ζητήσει από καιρό. Αλλά οι καθυστερήσεις στην παράδοση των
νέων ταχογράφων μπορεί να εμποδίσουν την ταξινόμηση μεταξύ 20.000 και 40.000 οχημάτων μέχρι το τέλος του 2023».
Σύμφωνες οι Γερμανία, Ισπανία και Σουηδία
Η
IRU λέει ότι ήδη πολλά κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Σουηδίας, έχουν αποφασίσει για περιόδους χάριτος. Ο οργανισμός λέει επίσης ότι μια μεγαλύτερη κρίση είναι δυνητικά στον ορίζοντα όταν παρέλθει η προθεσμία μετασκευής για υπάρχοντα οχήματα εξοπλισμένα με ταχογράφο είτε τον Δεκέμβριο του 2024 είτε τον Αύγουστο του 2025, ανάλογα με το όχημα.