Αλεξανδρούπολη-Πειραιάς: Πλάνο για δωρεάν ακτοπλοϊκή μεταφορά φορτηγών
«Φορτίζω Παντού»: Παράταση στις αιτήσεις μέχρι το τέλος του έτους!
Μέχρι το 2028 ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου!
– Ο κλάδος έχει έλλειψη: 1 στα 3 δρομολόγια μεταφορών δεν έχει οδηγό για να το πραγματοποιήσει
– Οι περισσότεροι οδηγοί δίνουν βάση στην ασφάλεια, την άνεση και τους χώρους του οχήματος.
– Σημαντικό ρόλο παίζει το όχημα που παίρνουν, το οποίο γίνεται το «σπίτι» του οδηγού για το ταξίδι
– Τα κίνητρα του εργοδότη είναι αυτά που τελικά «κλειδώνουν» τον οδηγό στην εταιρεία.
Η έλλειψη οδηγών φορτηγών έχει γίνει σημαντικό πρόβλημα για τις μεταφορές. Πρόσφατη έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών έδειξε ότι πάνω από 2,6 εκατομμύρια θέσεις οδηγών έμειναν κενές το 2021. Αυτό σημαίνει πως πρακτικά 1 στα 3 δρομολόγια έμενε χωρίς οδηγό να το πραγματοποιήσει, ενώ σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, μόνο το 50% των δρομολογίων μπορούσε να πραγματοποιηθεί.
Κάθε οδηγός θέτει τα δικά του κριτήρια για να μπορέσει να εργαστεί στον κλάδο. Όμως οι περισσότεροι οδηγοί θέτουν ως κύριες προτεραιότητες την ασφάλεια, την άνεση και τους χώρους του οχήματος.
Η ασφάλεια περιλαμβάνει την προστασία του οδηγού και του οχήματος. Η ασφάλεια αγγίζει 2 ξεχωριστά πεδία: το 1ο αφορά την ασφάλεια στον δρόμο (με συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου). Το 2ο αφορά την προστασία του οδηγού και του οχήματος από κλοπές και άλλους κινδύνους όταν το φορτηγό είναι σταθμευμένο.
Η άνεση και οι χώροι του οχήματος συνδέονται άμεσα, καθώς, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές, το όχημα γίνεται το σπίτι του οδηγού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Μεγάλο μέρος των οδηγών θέλουν (πέρα από ένα άνετο κάθισμα οδηγού), μεγάλο χώρο στην καμπίνα αλλά και άνετες παροχές ύπνου και ξεκούρασης.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Προφανώς, ένα πιο παλιό φορτηγό δεν μπορεί να παρέχει τις ίδιες ανέσεις με ένα πιο καινούργιο, ούτε βέβαια και τις ίδιες τεχνολογίες ασφάλειας στον δρόμο. Στην Ελλάδα μάλιστα έχουμε μακράν τον γηραιότερο στόλο επαγγελματικών, με μέσο όρο ηλικίας τα 20,8 έτη. Τα οχήματα αυτά στην πλειοψηφία τους έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα, επομένως έχουν και τις αντίστοιχες φθορές και στο εσωτερικό τους, μειώνοντας την αίσθηση άνεσης.
Πρόοδος πρέπει να γίνει και από πλευράς εργοδότη, ο οποίος πρέπει να παρέχει τα απαραίτητα μισθολογικά (και όχι μόνο) κίνητρα ώστε να προσελκύσει νέους οδηγούς. Αυτά τα κίνητρα μπορεί να είναι ένα νέο φορτηγό, ένα μεγάλο ταξίδι, ακόμα και η λεκτική επιβράβευση όταν επιτυγχάνουν τους στόχους τους.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr