Νέο Vito Van. Έτοιμο για δράση.
Συνεχίζοντας να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, το άκρως επιτυχημένο ελαφρύ επαγγελματικό μοντέλο της Mercedes-Benz βασίζεται στους ίδιους βασικούς κανόνες που το έχουν ωθήσει σε περισσότερες από 2,9 εκ. πωλήσεις σε 130 χώρες παγκοσμίως κατά τη διάρκεια της τελευταίας 20ετίας. Η καινοτομία, η υποδειγματική ποιότητα και οι άκρως ικανοποιημένοι ιδιοκτήτες του, αποτελούν τα βασικά του… εφόδια.
Η αρχή… το μακρινό 1995
Την άνοιξη του 1995, το νέο
ελαφρύ επαγγελματικό της Mercedes-Benz αποτέλεσε
σημείο αναφοράς για την κατηγορία του από πολλές απόψεις. Καταρχάς ήταν το
πρώτο επαγγελματικό όχημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε… όνομα,
αντί για μια σειρά αριθμών ή γραμμάτων.
Ο προκάτοχος του, το μοντέλο
«T1» είναι να επιδείξει πωλήσεις της τάξης του 1 εκ.
οχημάτων σε 18 χρόνια ωστόσο, το Sprinter
έμελλε να υπερβεί κατά πολύ τις επιδόσεις
του.
Ο συνδυασμός αυτοφερόμενου αμαξώματος
και συστήματος κίνησης στους πίσω τροχούς, η σύγχρονη –ανεξάρτητη- ανάρτηση
στους εμπρός τροχούς, ο υποδειγματικός εξοπλισμός ασφάλειας και οι ισχυροί
κινητήρες, δημιούργησαν ένα ακαταμάχητο σύνολο που έμελλε να κερδίσει άμεσα τις
εντυπώσεις των απανταχού επαγγελματιών.
Από τις 100.000 Sprinter που
παρήχθησαν κατά το πρώτο έτος παραγωγής του στο εργοστάσιο του Ντίσελντορφ,
πλέον το Mercedes-Benz Sprinter
κατασκευάζεται σε έξι εργοστάσια σε
τέσσερις διαφορετικές ηπείρους (Ντίσελντορφ & Λούντβιγκσφελντε – Ευρώπη,
Μπουένος ¶ιρες – Αργεντινή, Τσάρλεστον – Ν. Καρολίνα, Νίσνι Νοβγκορόντ – Ρωσία
και Φούζου – Κίνα).
Παράλληλα, η συνεχής εξέλιξη
και η προσαρμοστικότητα του μοντέλου στις ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις των
πελατών του, αποτέλεσε έναν ακόμη από τους λόγους για την εμπορική επιτυχία και
τη διαχρονικότητα του γερμανικού μοντέλου. Διαθέσιμο πλέον σε εκδόσεις με τρία
μεταξόνια, τέσσερα μήκη αμαξώματος, τρεις εκδόσεις μεικτού βάρους (από 3,2t. – 5,0t.) καθώς και
πολυάριθμες εκδόσεις αμαξώματος και εξοπλισμού, το Mercedes-Benz Sprinter δεν
υστερεί και σε ότι αφορά στον τομέα των κινητήρων του.
Από τους πετρελαιοκινητήρες
ισχύος 122 ίππων που διέθετε πίσω στο μακρινό 1995 πλέον, το Sprinter διατίθεται
με πετρελαιοκινητήρες ισχύος από 95 – 190 ίππους, έναν βενζινοκινητήρα 156
ίππων καθώς και δύο κινητήρες φυσικού αερίου 156 ίππων με μονό ή διπλό τύπο
καυσίμου. Παράλληλα, η γκάμα των κιβωτίων ταχυτήτων περιλαμβάνει το
εξειδικευμένο χειροκίνητο ECO-Gear των
έξι σχέσεων ή το αυτόματο κιβώτιο (7 σχέσεων) 7G-Tronic με
μετατροπέα ροπής. Επιπρόσθετα, μπορεί να διατεθεί και σε εκδόσεις με προηγμένο
σύστημα 4κίνησης.
Εξαιρετικά επίπεδα οικονομίας
Τα παραπάνω μηχανικά σύνολα
που αναλαμβάνουν την κίνηση του Mercedes-Benz Sprinter είναι και
εξαιρετικά οικονομικά καθώς και φιλικά προς το περιβάλλον. Χάρη στο πακέτο BlueEFFICIENCY, η μέση κατανάλωση καυσίμου του Mercedes-Benz Sprinter περιορίζεται
έως και στα 6,3λτ./100χλμ. ενώ τα διαστήματα μεταξύ των service ανέρχονται
στα 60.000χλμ. Φυσικά, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως από το 2013, το Sprinter προσφέρεται
σε εκδόσεις με κινητήρες Euro6, δηλαδή
μια 7ετία πριν το εν λόγω πρότυπο καταστεί υποχρεωτικό.
Εξαιρετικά επίπεδα ασφάλειας
Το Sprinter έχει
να επιδείξει έναν… μακρύ κατάλογο από προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας καθώς
από το 1995 εφοδιάζονταν π.χ. με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και ABS.
Από το 2002 στον εξοπλισμό
του προστέθηκε το ESP ενώ πλέον έχει να επιδείξει έναν από τους πληρέστερους
εξοπλισμούς ασφάλειας για την κατηγορία του.
Οι διάφορες φάσεις της 20ετίας του Mercedes-Benz Sprinter
Η πρώτη γενιά του Mercedes-Benz Sprinter παρουσιάστηκε
επίσημα το 1995 ενώ ανανεώθηκε πλήρως –τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά- το
2000. Οι επόμενες αλλαγές στη σχεδίαση του πραγματοποιήθηκαν το 2002 ενώ το
2006 ακολούθησε το λανσάρισμα της εντελώς νέας γενιάς του. Το 2009 απέκτησε
νέους κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων ενώ το 2013 παρουσιάστηκε η πλήρως
αναβαθμισμένη νέα γενιά του που διατίθεται έως και σήμερα.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr