Ως σύστημα υποβοήθησης αναλαμβάνει δράση, εφόσον ο οδηγός του λεωφορείου δεν μπορεί να οδηγήσει.
Απέσπασε και βραβείο ψηφιακής καινοτομίας στην Busworld Europe 2025.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη τιμητική διάκριση της γερμανικής εταιρείας στον εν λόγω τομέα.
Το διώροφο NEOPLAN Skyliner διαθέτει τη συγκεκριμένη επιλογή ως στάνταρ.
Με την έκφραση «φύλακας άγγελος για έκτακτες καταστάσεις» – που ενέχουν υψηλό βαθμό επικινδυνότητας δηλαδή -, επιλέγει να χαρακτηρίσει η MAN Truck & Bus το σύστημα υποβοήθησης SafeStop Assist, το οποίο αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας την ασφαλή ακινητοποίηση του οχήματος, όποτε ο οδηγός (μοιάζει να) είναι αδρανής.
Συγκεκριμένα, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα «έξυπνο» σύστημα που συμβάλλει στην πρόληψη σοβαρών ατυχημάτων με λεωφορεία – ιδίως αν ο οδηγός αδυνατεί να αντιδράσει, λόγω ιατρικών ή άλλων έκτακτων περιστατικών.
Έτσι, σε ένα τέτοιο σενάριο, το MAN SafeStop Assist αναλαμβάνει δράση, ακινητοποιώντας αυτόματα και με ασφάλεια το λεωφορείο, χάρη στην εξελιγμένη αλληλεπίδραση πολλών προηγμένων ADAS που διαθέτει, όπως π.χ. οι λειτουργίες προσοχής, επιστροφής στη λωρίδα και πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Απέσπασε και βραβείο ψηφιακής καινοτομίας στην Busworld Europe 2025
Το πόσο λειτουργικό βέβαια είναι στην πράξη το συγκεκριμένο σύστημα υποβοήθησης, αποδείχτηκε περίτρανα και στο πλαίσιο της κορυφαίας έκθεσης για λεωφορεία & πούλμαν,
Busworld Europe 2025, που έλαβε χώρα πρόσφατα στις Βρυξέλλες – εκεί κοινώς που το SafeStop Assist απέσπασε το Βραβείο Busworld Digital Award στην κατηγορία «Digitally Enhanced Driving» (βλ. «Ψηφιακά Βελτιωμένη Οδήγηση»).
Η διεθνής κριτική επιτροπή εμπειρογνωμόνων - αποτελούμενη από ειδικούς του κλάδου των λεωφορείων, ιδιώτες επιχειρηματίες, δημοσιογράφους και σχεδιαστές UX (εμπειρίας χρήστη) – ξεχώρισε λοιπόν την εν λόγω «έξυπνη» λύση της MAN για τα υπεραστικά & τουριστικά λεωφορεία από μια μεγάλη λίστα υποψηφίων, βραβεύοντας αναλόγως τους Γερμανούς.
Για εγκυκλοπαιδικούς λόγους δε, αξίζει να ενημερώσουμε εδώ πως, πέρα από την κατηγορία «Digitally Enhanced Driving», ανάλογες τιμητικές διακρίσεις απέσπασαν και οι αντίστοιχες καινοτομίες που αφορούν στους τομείς «Digital Operational Excellence» («Ψηφιακή Λειτουργική Αριστεία»), «E-Mobility Management» («Διαχείριση Ηλεκτρικής Κινητικότητας») και «Digital On-Board Comfort» («Ψηφιακή Άνεση Εν Κινήσει»).
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη τιμητική διάκριση της γερμανικής εταιρείας στον εν λόγω τομέα
Όπως και να ΄χει, αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι η MAN Truck & Bus μοιάζει να «καλλιεργεί» μια άτυπη… παράδοση στον θεσμό, μιας και αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά, ύστερα από την Busworld Europe 2023, που η κατασκευάστρια εταιρεία αποχωρεί με θριαμβευτικό τρόπο (σ.σ. είχε προηγηθεί το βραβείο «Digital Award» για το έξυπνο cockpit προ διετίας.
Όπως τόνισε εξάλλου χαρακτηριστικά και ο επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ προϊόντων λεωφορείων της MAN Truck & Bus, Heinz Kiess:
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που οι καινοτομίες μας εντυπωσίασαν την κριτική επιτροπή εμπειρογνωμόνων και που η MAN κέρδισε για δεύτερη φορά το βραβείο Busworld Digital Award. Με αυτόν τον τρόπο, θέτουμε νέα πρότυπα ασφάλειας για τους επιβάτες, τους οδηγούς και τους άλλους χρήστες του δρόμου».
Extra tip: Αυτή ήταν επίσης η δεύτερη φορά στην ιστορία της έκθεσης που αξιολογούνται ψηφιακές λύσεις για τις δημόσιες μεταφορές.
Το διώροφο NEOPLAN Skyliner διαθέτει τη συγκεκριμένη επιλογή ως στάνταρ
Ολοκληρώνοντας, ειδικής αναφοράς χρήζει η επισήμανση πως από τα μοντέλα του 2024, το MAN SafeStop Assist είναι διαθέσιμο για τα λεωφορεία MAN Lion΄s Intercity, MAN Lion΄s Coach, NEOPLAN Tourliner και NEOPLAN Skyliner.
Στην περίπτωση του τελευταίου άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια ξεχωριστή περίπτωση, μιας και το μοναδικό ευρωπαϊκό διώροφο λεωφορείο διαθέτει ως στάνταρ τη συγκεκριμένη λειτουργία
στην ειδική έκδοση NEOPLAN Skyliner «Auwarter Edition» - με
το νέο πλήρως ηλεκτρικό MAN Lion΄s Coach E, την ίδια ώρα, να το συμπεριλαμβάνει επίσης στα ADAS του.