ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Συνέντευξη με τον κ. Alexander Vlaskamp, CEO της MAN Truck & Bus

1.315 Επισκέψεις στο άρθρο (17/6/2025)
Ο κ. Alexander Vlaskamp, διευθύνων σύμβουλος της ΜΑΝ Truck & Bus.

Ο κ. Alexander Vlaskamp, διευθύνων σύμβουλος της ΜΑΝ Truck & Bus.

    Έχετε χαρακτηρίσει την έναρξη της σειριακής παραγωγής του νέου ηλεκτρικού φορτηγού σας ως μια «ιστορική στιγμή για τη ΜΑΝ. Τι κάνει αυτήν την ημέρα τόσο ξεχωριστή;
    Η έναρξη της σειριακής παραγωγής των ηλεκτρικών μας φορτηγών αποτελεί ορόσημο στην ιστορία της MAN. Κατασκευάζουμε πετρελαιοκίνητα φορτηγά για πάνω από 100 χρόνια. Τώρα έχουμε επιτυχώς ξεκινήσει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό δεν αποτελεί μόνο τεχνολογική πρόοδο, αλλά και σαφή δέσμευση για τη βιωσιμότητα της εταιρείας μας στο μέλλον και για τη βιώσιμη κινητικότητα στα επαγγελματικά οχήματα 
    Τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη για την εταιρεία σε πρακτικό επίπεδο;
    Το εργοστάσιό μας στο Μόναχο μπορεί πλέον να παράγει τόσο πετρελαιοκίνητα όσο και ηλεκτρικά φορτηγά στην ίδια γραμμή παραγωγής – κάτι που αποτελεί σχεδιαστικό και λογιστικό επίτευγμα. Αυτή η μεικτή παραγωγή μας δίνει μέγιστη ευελιξία: Mπορούμε να παράγουμε έως και 100 οχήματα την ημέρα, ακριβώς σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών μας, είτε πετρελαιοκίνητα είτε ηλεκτρικά. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς οι παραδοσιακές βιομηχανικές εταιρείες μπορούν να αγκαλιάσουν επιτυχώς την τεχνολογική μετάβαση.
     
     
    Τι είδους επενδύσεις «κρύβονται» πίσω από αυτήν τη μεταμόρφωση;
    Πολύ μεγάλες. Μόνο στην ανάπτυξη των νέων μοντέλων eTruck έχουμε επενδύσει 400 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, επενδύουμε περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ στην ηλεκτροκίνηση των ευρωπαϊκών μας εργοστασίων μέσα στη δεκαετία – μεγάλο μέρος αυτών στη Γερμανία. Στο Νυρεμβέργη, για παράδειγμα, έχουμε επενδύσει περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση της δικής μας παραγωγής μπαταριών. Αυτό αποτελεί ισχυρό μήνυμα σε επίπεδο βιομηχανικής πολιτικής, όχι μόνο για τη Γερμανία, αλλά και για την Ευρώπη.
     
    Τι χαρακτηρίζει το νέο ΜΑΝ eTruck σε τεχνολογικό επίπεδο;
    Τα eTrucks μας προσφέρουν αυτονομία έως και 740 χιλιόμετρα – χάρη σε ένα αρθρωτό σύστημα έως και επτά μπαταριών. Υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο επιλογές διαμόρφωσης – από απορριμματοφόρα μέχρι φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. Ιδιαίτερης σημασίας είναι oτράκτοραςμε χαμηλού ύψους σασίμε ύψος πετάλου ζεύξης μόλις 950 mmκαι ταυτόχρονα το πιο κοντό μεταξόνιο – ιδανικό για τη μεταφορά αυτοκινήτων και μοναδικό στην αγορά μέχρι σήμερα.
     
    Ποια είναι η ανταπόκριση των πελατών σας μέχρι στιγμής;
    Πολύ θετική. Τα προπαραγωγικά οχήματά μας έχουν ήδη διανύσει πάνω από δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα σε χρήση από πελάτες – με ημερήσια διαδρομή έως και 850 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση μόλις 97 kWh ανά 100 χιλιόμετρα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Με ευνοϊκές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά με φόρτιση σε αμαξοστάσια που χρησιμοποιούν φωτοβολταϊκά συστήματα, τα οχήματα μπορούν να αποσβέσουν το κόστος τους σε λιγότερο από τρία χρόνια. Αυτό δείχνει ότι τα eTrucks μας είναι ήδη οικονομικά ανταγωνιστικά σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα. Αυτό προκαλεί επίσης το ενδιαφέρον των πελατών μας: έχουμε ήδη λάβει περίπου 700 παραγγελίες! Αλλά και οι οδηγοί είναι ενθουσιασμένοι. Πολύ ροπή από το πρώτο δευτερόλεπτο και ένας ήσυχος, με χαμηλές δονήσεις χώρος εργασίας. Σχεδόν όλοι βγαίνουν με χαμόγελο μετά την πρώτη διαδρομή τους.
     
    Ποιος ο ρόλος του eTruck στους στόχους της ΜΑΝ για το κλίμα;
    Κεντρικό. Περίπου το 95% των εκπομπών CO₂ παράγεται κατά τη λειτουργία του οχήματος. Με την ηλεκτροκίνηση του στόλου μας, συμβάλλουμε αποφασιστικά στην απολιγνιτοποίηση των μεταφορών. Ακόμη και με τα πρώτα 1000 eTrucks, θα μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε έως και 80.000 τόνους CO₂ ετησίως με τη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας – που ισοδυναμεί περίπου με τις εκπομπές μιας μικρής γερμανικής πόλης.
     
    Τι περιμένετε από τους πολιτικούς για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων;
    Εμείς έχουμε αναλάβει δράση. Τώρα είναι η σειρά των πολιτικών. Χρειάζονται σαφείς και αξιόπιστοι κανόνες για να διασφαλιστεί ότι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα συνεχίσει να κερδίζει δυναμική. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, μια μόνιμη απαλλαγή διοδίων για τα ηλεκτρικά φορτηγά. Επίσης, απαιτείται η μαζική επέκταση της υποδομής φόρτισης στην Ευρώπη – με 50.000 δημόσια σημεία φόρτισης, εκ των οποίων 35.000 με συστήματα MegawattChargingSystems (MCS), και 300.000 σημεία φόρτισης σε αμαξοστάσια μέχρι το 2030. Τα πρόστιμα για τις παραβάσεις CO₂ πρέπει να περιοριστούν σε ρεαλιστικά επίπεδα.
     
    Τι εννοείτε με τον όρο «ρεαλιστικά επίπεδα»;
    Προς το παρόν, τα πρόστιμα στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων είναι 25 φορές υψηλότερα απΆ ό,τι στα επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτό δεν είναι αναλογικό. Και ένα ακόμα σημείο: ο έλεγχος της νομοθεσίας για τις εκπομπές CO₂ θα πρέπει να προωθηθεί χρονικά και για τα επαγγελματικά οχήματα. Το τρέχον ρυθμιστικό πλαίσιο θέτει σε κίνδυνο το μέλλον της ευρωπαϊκής βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων – κάτι που δεν μπορούμε να αντέξουμε, ειδικά υπό το πρίσμα της παγκόσμιας πολιτικής αβεβαιότητας.
     
    Τι σημαίνει τέλος αυτή η ημέρα για εσάς, σε προσωπικό επίπεδο;
    Όλη η ομάδα της MAN εργαζόταν για αυτή τη στιγμή επί πολλά χρόνια. Για αυτό είμαι περήφανος για όλη την ομάδα μας. Για όλους όσους συμμετείχαν σε αυτή τη μεταμόρφωση. Σήμερα αποδεικνύουμε ότι η MAN μπορεί να αλλάξει – και διαμορφώνουμε ενεργά το μέλλον της κινητικότητας.
     

    Σελίδα 1Έναρξη παραγωγής για τα ηλεκτρικά φορτηγά της MAN!
    Σελίδα 2Συνέντευξη με τον κ. Alexander Vlaskamp, CEO της MAN Truck & Bus