Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης τα έξοδα των αυτοκινήτων για καύσιμα, συντήρηση και τέλη κυκλοφορίας, κλονίζουν κάθε οικογενειακό προϋπολογισμό αλλά και τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν μικρά, ελαφρά και βαρέα οχήματα.
Ειδικά τις τελευταίες μέρες που έχουν κυκλοφορήσει οι προτάσεις της Κυβέρνησης για αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) σε πετρέλαιο κίνησης και βενζίνη, προκειμένου να κλείσει η διαπραγμάτευση, δημιουργούν σε όλους μας μεγαλύτερη ανησυχία και φόβο.
Τυχόν αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης θα αυξήσει σημαντικά το μεταφορικό κόστος αλλά και τις τελικές τιμές σε μεγάλο αριθμό προϊόντων, με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία των επαγγελματιών των περισσότερων κλάδων εις βάρος του ήδη υπερφορολογούμενου επαγγελματία.
Φαίνεται όμως ότι υπάρχει εναλλακτική επιλογή η οποία είναι το υγραέριο (LPG – AutoGas), ως καύσιμο για την κίνηση των αυτοκινήτων το οποίο ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια να διατίθεται στους καταναλωτές από τα μικτά πρατήρια υγρών καυσίμων και υγραερίου και κατέληξε σήμερα, να κατέχει την κορυφαία θέση σε προτίμηση σε σχέση με τα υπόλοιπα εναλλακτικά καύσιμα.
Η επιτυχία αυτή οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι είναι πιο οικονομικό από τα συμβατικά καύσιμα και φιλικότερο προς το περιβάλλον.
Από πολύ νωρίς ο Όμιλος ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ είχε εντοπίσει τα θετικά αυτά χαρακτηριστικά του υγραερίου κίνησης και προχωρώντας μεθοδικά σε μία σειρά ενεργειών, όπως η διενέργεια ενημερωτικών ημερίδων προς επαγγελματικούς φορείς και ενώσεις του κλάδου των πρατηρίων καυσίμων και των συνεργείων, συμμετοχή στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και υπήρξε σημαντικός παράγοντας στην προώθηση της υγραεριοκίνησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη της υγραεριοκίνησης αρχικά απευθυνόταν κυρίως στα επιβατικά αυτοκίνητα, σήμερα όμως με την μεγάλη ανάπτυξη των πρατηρίων υγραερίου (περίπου 800 σήμερα), αυξάνει περισσότερο το ενδιαφέρον και στα επαγγελματικά οχήματα, δεδομένου ότι βρίσκουν εύκολα κάποιο σημείο ανεφοδιασμού.
Σημαντικό στοιχείο, αποτελεί και το γεγονός ότι το υγραέριο κίνησης παραμένει μέχρι σήμερα το οικονομικότερο καύσιμο και από τη βενζίνη και από το πετρέλαιο κίνησης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τα επαγγελματικά οχήματα.
Στην περίπτωση των επαγγελματιών οδηγών με πετρελαιοκίνητα οχήματα, η οικονομικότερη λύση για την μετακίνηση και τις μεταφορές είναι η μετασκευή των οχημάτων τους σε οχήματα Dual Fuel τα οποία διαθέτουν ικανότητα αποθήκευσης υγραερίου (LPG) και χωριστή ικανότητα αποθήκευσης πετρελαίου (Diesel) και είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με ταυτόχρονη χρήση και των δύο καυσίμων.
Σε αυτές τις περιπτώσεις η οικονομία του καυσίμου φτάνει το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του οχήματος και υπολογίζεται μία μέση εξοικονόμηση 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης.
Με δεδομένο ότι το κόστος μετατροπής να κυμαίνεται μεταξύ 8.000 ευρώ και 10.000 ευρώ ο χρόνος απόσβεσης υπολογίζεται σε περίπου 18 μήνες (με δεδομένο ότι κατΆ έτος το επαγγελματικό όχημα διανύει πάνω από 80.000 χιλιόμετρα).
Η μετασκευές των πετρελαιοκίνητων επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζουν θεαματικά αποτελέσματα στην οικονομία, τις εκπομπές των καυσαερίων αλλά και τις αποδόσεις των κινητήρων.
Η ολοένα αυξανόμενη ανάπτυξη της υγραεριοκίνησης τόσο στα επιβατικά αυτοκίνητα όσο και στα επαγγελματικά οχήματα, φαίνεται ότι θα δημιουργήσει αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου, όπως πρατήρια καυσίμων, συνεργεία συντήρησης και επισκευής καθώς και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ).
ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ