Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Επιλέγοντας σωστά λιπαντικά

Επιλέγοντας σωστά λιπαντικά

Μάθετε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να επιλέξετε σωστά λιπαντικά για τον κινητήρα σας και να του «χαρίσετε» μακροζωία, αλλά και να κάνετε οικονομία στην τσέπη σας.

ΠΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - FRIGO PLUS
ΔΡΟΣΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ

Τα μέρη που λιπαίνεται ένας κινητήρας
• Κύλινδρος  •Εκκεντροφόροι  •Κουζινέτα • Δίκτυο λίπανσης κουζινέτων στροφαλοφόρου άξονα  •Αντλία λαδιού • Φίλτρο λαδιού • Φίλτρο κάρτερ  • Κάρτερ • Κουζινέτο στροφαλοφόρου άξονα • Κουζινέτο εκκεντροφόρου
Τα λάδια ευθύνονται για τη σωστή λειτουργία και μακροζωία του κινητήρα. Κι αυτό γιατί το σωστό και ποιοτικό λιπαντικό, διατηρεί καθαρό τον κινητήρα από τα κατάλοιπα της καύσης, μειώνει τις φθορές, βοηθώντας παράλληλα στην επίτευξη καλών επιδόσεων του αυτοκινήτου σας. Παράλληλα αντέχουν στις υψηλές στροφές, μειώνουν τις τριβές και κατ΄ επέκταση περιορίζουν την κατανάλωση, συμβάλλοντας έτσι στην τσέπη σας. Ειδικά τώρα που ήρθε ο χειμώνας τα λιπαντικά προστατεύουν τον κινητήρα στις κρύες εκκινήσεις. 
Για να επιτύχουν λοιπόν όλα τα παραπάνω οι κατασκευαστές λιπαντικών χρησιμοποιούν διάφορους συνδυασμούς στοιχείων και υλικών, φόρμουλες, ενώ μια νέα ορολογία έχει εισαχθεί στις προδιαγραφές των λιπαντικών, αυτή των λιπαντικών τεχνολογίας low SAPs, με την οποία περιγράφεται η νέα γενιά λιπαντικών που περιέχει χαμηλά ποσοστά θειικής τέφρας, φωσφόρου και θείου. Όμως ακριβώς όλη αυτή η εξέλιξη γεννάει ερωτήματα... Είναι όλα ίδια; 
Γιατί είναι τόσο απαραίτητα τα λιπαντικά; 
Τα λιπαντικά πρώτα από όλα λιπαίνουν, δηλαδή μειώνουν τις τριβές ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του κινητήρα. Το λάδι δημιουργεί ένα φιλμ το οποίο εισχωρεί ανάμεσα στις δυο επιφάνειες, επιτρέποντάς τους παράλληλα την κίνηση, χωρίς όμως να έρχονται σε επαφή. Επιπροσθέτως το δεύτερο κυριότερο χαρακτηριστικό τους είναι η απαγωγή θερμότητας από τα τοιχώματα του κινητήρα. Το λάδι που ρέει εντός του κινητήρα πρέπει να έχει σύνθεση του να μπορεί να αντέχει τις θερμοκρασίες λειτουργίας. 
Ακόμα μια σημαντική λειτουργία του λιπαντικού είναι ότι, λόγω των ειδικών καθαριστικών συστατικών που διαθέτει, φροντίζει και απομακρύνει τα διάφορα υπολείμματα καύσης που δημιουργούνται. 

Κοινοποίησέ το »

Πως κατατάσσονται τα λιπαντικά και τι να προσέξετε

Η κατάταξη των λιπαντικών κατά ACEA καθορίζει την ποιότητα των λιπαντικών κινητήρα σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Η κατάταξη των λιπαντικών κατά ACEA καθορίζει την ποιότητα των λιπαντικών κινητήρα σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

    Η κατάταξη των λιπαντικών κατά ACEA (Association des Constructeurs Européens dΆAuto mobiles) καθορίζει την ποιότητα των λιπαντικών κινητήρα σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Οι κατηγορίες λιπαντικών κατά ACEA χρησιμοποιούν τις παρακάτω συντομογραφίες:
    Α1, Α2, Α3 και Α5 για τους βενζινοκινητήρες επιβατικών οχημάτων.
    - Β1, Β2, Β3, Β4, και Β5 για τους κινητήρες ντίζελ των επιβατικών οχημάτων. (Ο χαρακτηρισμός για τις παραπάνω κατηγορίες γίνεται συνδυαστικά Α/Β: gasoline and diesel engine oils).
    - C1, C2, C3 ή C4 (C: Catalyst compatibility oils). Αναφέρονται στα λιπαντικά Low SAPS ή Mid SAPS για βενζινοκινητήρες και κινητήρες Diesel επιβατικών αυτοκινήτων που φέρουν πρόσθετα συστήματά επεξεργασία καυσαερίων, π.χ. φίλτρο σωματιδίων αιθάλης, οξειδωτικό η τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα κ.α. σύμφωνα με το πρότυπο καυσαερίων Euro 4 και άνω.
    - Ε2, Ε3, Ε4, Ε5, Ε6, Ε7, Ε9 για τους κινητήρες Diesel μεγάλων οχημάτων και μηχανημάτων. Ο πρόσθετος αριθμός δείχνει τα κριτήρια απόδοσης.

    Τι είναι δείκτης ιξώδους και low SAPS;

    Τι είναι δείκτης ιξώδους και low SAPS;

      Το ιξώδες φανερώνει πόσο παχύρευστο είναι ένα λιπαντικό. Το ιξώδες του λαδιού πρέπει να μεταβάλλεται μέσα σε ορισμένα όρια, ανάλογα με τη μεταβολή της θερμοκρασίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί κατά την αρχική εκκίνηση του κινητήρα πρέπει το λάδι να φτάνει αμέσως στις τριβόμενες επιφάνειες. Όταν όμως ο κινητήρας ζεσταθεί, το πάχος της μεμβράνης αυτής πρέπει να διατηρείται σταθερό, ώστε να αποφεύγεται η επαφή των μεταλλικών επιφανειών.
      Τα λιπαντικά low SAPS είναι τα πιο διαδεδομένα και έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι φιλικά με τα μοντέρνα συστήματα επεξεργασίας των καυσαερίων. Τα στοιχεία της θειικής τέφρας του φωσφόρου και του θείου που διαθέτουν στη σύστασή τους αυξάνουν την απόδοση λίπανσης του λιπαντικού του κινητήρα, με συνέπεια να συσσωρεύονται λιγότερα κατάλοιπα καύσης στο φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου, με αποτέλεσμα αυξημένη διάρκεια ζωής του φίλτρου σωματιδίων.

      Πρόσθετα λιπαντικών: Τι είναι και που βοηθούν;

      Πρόσθετα λιπαντικών:  Τι είναι και που  βοηθούν;

        Για τη βελτίωση των ιδιοτήτων και της ποιότητας των λιπαντικών, υπάρχουν κάποιες χημικές βελτιωτικές, γνωστές σαν πρόσθετα. Τα κυριότερα είδη προσθέτων, είναι τα εξής:
        Βελτιωτής Δείκτου Ιξώδους. Αυξάνει το ιξώδες του λιπαντικού στις υψηλότερες θερμοκρασίες, αντισταθμίζοντας έτσι τη φυσική τάση του λαδιού να γίνει πιο λεπτόρρευστο.
        Απορρυπαντικά πρόσθετα. Χρησιμοποιούνται για να διατηρούν καθαρό τον κινητήρα, αποτρέποντας το σχηματισμό αποθέσεων.
        Διασκορπιστές. Όπως και τα απορρυπαντικά πρόσθετα έχουν σα σκοπό να διατηρούν τον κινητήρα καθαρό, πράγμα που επιτυγχάνουν κρατώντας τις διάφορες ακαθαρσίες σε συνεχή αιώρηση.
        Πρόσθετα κατά της φθοράς. Δημιουργούν ένα επιπλέον μικροσκοπικό χημικό στρώμα σε κάθε μία από τις τριβόμενες επιφάνειες αποτρέποντας την επαφή μετάλλου με μέταλλο.
        Αντιοξειδωτικά πρόσθετα. Αποτρέπουν την οξείδωση του λιπαντικού.
        Αντιδιαβρωτικά πρόσθετα. Μειώνουν τη δράση του νερού και των οξέων που σχηματίζονται μέσα στο λιπαντικό
        Αντιαφρώδη πρόσθετα. Οι ταχύτητες με τις οποίες κινείται το λιπαντικό μέσα στον κινητήρα, αυξάνουν τις πιθανότητες να απορροφηθεί από το λάδι αέρας και να δημιουργηθεί αφρός, μειώνοντας έτσι δραστικά τις λιπαντικές του ιδιότητες.
        Πρόσθετα που αυξάνουν την αντοχή του φιλμ του λιπαντικού κάτω από μεγάλες θερμοκρασίες και πιέσεις.

        Βαθμονόμηση των λιπαντικών και τι σημαίνουν τα νούμερα στο πλάι

        Βαθμονόμηση των λιπαντικών και τι σημαίνουν τα νούμερα στο πλάι

          Η βαθμονόμηση των λιπαντικών ακολουθεί συγκεκριμένα διεθνή πρότυπα και πιο συγκεκριμένα αναφέρεται σε:
          Στα λιπαντικά τετράχρονων κινητήρων εσωτερικής καύσης, στις βαλβολίνες και στα λιπαντικά συστημάτων μετάδοσης κίνησης χρησιμοποιείται η βαθμονόμηση κατά SAE (Society of Automotive Engineers).
          Σύμφωνα με την βαθμονόμηση κατά SAE υπάρχουν τα μονοβάθμια (Single-grade) ή μονότυπα λιπαντικά και τα πολυβάθμια (Multi-grade) ή πολύτυπα λιπαντικά:
          α) Μονοβάθμια ονομάζονται τα λιπαντικά που προσαρμόζουν το ιξώδες (ή τη ρευστότητά τους) σε μικρό εύρος θερμοκρασιών (π.χ. SAE 10W, SAE 30, SAE 90).
          β) Πολυβάθμια ονομάζονται τα λιπαντικά που προσαρμόζουν και διατηρούν τη ρευστότητά τους σε ευρύ φάσμα θερμοκρασιών (π.χ. SAE 10W/40, SAE 20W/50, SAE 75W/90).
          Το πρόθεμα W (Winter) αναφέρεται στα χαρακτηριστικά ροής του λιπαντικού σε χαμηλές θερμοκρασίες.

          Κοινοποίησέ το »