Κλιματιστικό στάθμευσης: κάθε στάση του οχήματος …όαση δροσιάς!
-Λειτουργεί με ρεύμα, δε χρειάζεται κινητήρα
-Είναι μόνο για ψύξη (ελάχιστα μοντέλα παρέχουν και θέρμανση)
-Ενσωματωμένα και μη ενσωματωμένα κλιματιστικά
-Για καλή απόδοση, είναι καλό, να απενεργοποιείται κάθε 2-3 ώρες
Λειτουργεί με ρεύμα, δε χρειάζεται κινητήρα
Κατάλληλο για φορτηγά, Vans, τροχόσπιτα και λοιπά επαγγελματικά οχήματα, το κλιματιστικό στάθμευσης τους καλοκαιρινούς μήνες δεν είναι μια προαιρετική πολυτέλεια, αλλά μια επιτακτική ανάγκη.
Με δυνατότητα να λειτουργεί αντλώντας ρεύμα από την μπαταρία και δίχως να χρειάζεται ο κινητήρας να βρίσκεται σε λειτουργία, ελέγχει τη θερμοκρασία, την υγρασία, το ρυθμό ροής του αέρα και το περιβάλλον του οχήματος, ώστε να κάνει το διάλειμμα του οδηγού όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστο γίνεται.
Επί της ουσίας πρόκειται για μια μονάδα A/C στην οροφή του οχήματος που παρέχει από 3 kW έως και κάτι παραπάνω από 35 kW, αναλόγως το σώμα που θα επιλέξει ο πελάτης.
Είναι μόνο για ψύξη (ελάχιστα μοντέλα παρέχουν και θέρμανση)
Λόγω του περιορισμού της μπαταρίας αποθήκευσης του οχήματος και της κακής εμπειρίας του χρήστη από τη θέρμανση το χειμώνα (σ.σ. η υπερβολική ζέστη στην καμπίνα προκαλεί υπνηλία στον οδηγό, η οποία είναι πολύ επικίνδυνη), το κλιματιστικό στάθμευσης είναι κυρίως για λειτουργία ψύξης.
Υπάρχουν φυσικά και μοντέλα που προσφέρουν και ζεστό αέρα για θέρμανση, εντούτοις ο κανόνας είναι πως σε συντριπτικό ποσοστό εξυπηρετείται μόνο το κομμάτι της ψύξης.
Από εκεί και πέρα, στο κομμάτι του εξοπλισμού του περιλαμβάνει γενικά: πόρτα εξόδου ψύξης, εξοπλισμό για την άντληση ψύξης, συμπυκνωτή, εξατμιστή, ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου, συμπιεστή, ανεμιστήρα και σύστημα αγωγών.
Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί το ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον ψυκτικό μέσο R134Α, ενώ σε σύγκριση με τα παραδοσιακά κλιματιστικά οχημάτων βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμων και στη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος, καθώς δε χρειάζεται κινητήρα για να λειτουργήσει.
Ενσωματωμένα και μη ενσωματωμένα κλιματιστικά
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις κατηγορίες των κλιματιστικών, αυτά χωρίζονται στις εξής δυο: τα ενσωματωμένα στο όχημα και τα μη ενσωματωμένα. Καθένα με τα υπέρ και τα κατά του. Τα μη ενσωματωμένα είθισται να είναι μικρά στο μέγεθος και εύκολα στη μεταφορά, ενώ εγκαθίστανται και εύκολα από ένα άτομο – το οποίο όμως πρέπει να είναι έμπειρος τεχνίτης.
ΑπΆ την άλλη μεριά, το ενσωματωμένο κλιματιστικό συνεπάγεται πως δεν θα χρειαστεί να ανοίξουν τρύπες ή να υποστεί κάποια ζημιά το αμάξωμα του οχήματος, ενώ εξοικονομούν χώρο δεδομένου πως δε διαθέτουν εσωτερική μονάδα. Το γεγονός δε πως δεν υφίσταται σύνδεση αγωγού, σημαίνει πως η ψύξη θα πραγματοποιείται με πιο γοργούς ρυθμούς.
Για καλή απόδοση, είναι καλό, να απενεργοποιείται κάθε 2-3 ώρες
Το κλιματιστικό δεν πρέπει να λειτουργεί ανεξέλεγκτα. Η πολύωρη λειτουργία του κλιματιστικού αυξάνει το φορτίο του συστήματος ψύξης και αυτό δεν είναι καλό για την υγεία σας. Κατά συνέπεια, μπορείτε να το απενεργοποιείτε κάθε 2 ή 3 ώρες και στη συνέχεια να το ενεργοποιείτε ξανά.
Γενικά μιλώντας, για τα κλιματιστικά στάθμευσης ισχύουν και οι εξής κανόνες:
-Τα βαριά φορτηγά και ορισμένα μεσαία φορτηγά μπορούν να τα εγκαταστήσουν υστερόχρονα, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και με τα ελαφρά φορτηγά.
-Είτε το μοντέλο διαθέτει φεγγίτη, είτε πρόκειται για συμβατικό μοντέλο, ημιφορτηγό κλπ. το κατάλληλο κλιματιστικό στάθμευσης επιλέγεται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του αμαξώματος του οχήματος.
-Ελέγξτε τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Η κοινή μπαταρία για τα φορτηγά είναι από 1.8 kWh – 2.4 kWh.
-Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι πολύ σημαντική, καθώς η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του οχήματος καθορίζει άμεσα τη διάρκεια λειτουργίας του κλιματιστικού στάθμευσης.
- Όσο υψηλότερη είναι η ρυθμισμένη θερμοκρασία, τόσο χαμηλότερη είναι η κατανάλωση ενέργειας και τόσο μεγαλύτερη η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
-Όσο χαμηλότερη είναι η εξωτερική θερμοκρασία περιβάλλοντος, τόσο μικρότερη είναι η θερμότητα της καμπίνας που χρειάζεται για ψύξη.
-Το αμάξωμα του φορτηγού είναι μικρό και άρα ο χώρος που ψύχεται είναι μικρός, πράγμα που σημαίνει ότι ο χρόνος για την ψύξη υψηλού φορτίου είναι μικρός και η διάρκεια ζωής μεγάλη.
-Όσο πιο αεροστεγές είναι το αμάξωμα του φορτηγού, τόσο περισσότερη ενέργεια εξοικονομείται. Ο εξωτερικός ζεστός αέρας δεν μπορεί να εισέλθει, ο ψυχρός αέρας στο εσωτερικό δεν είναι εύκολο να χαθεί, ενώ η σταθερότητα της θερμοκρασίας στο φορτηγό μπορεί να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
-Η σωστή ρυθμισμένη θερμοκρασία για το κλιματιστικό θα πρέπει να είναι η θερμοκρασία στην οποία αισθάνεστε πιο άνετα (συνήθως 24 - 26 ℃).