Συντήρηση a/c = υγεία & οικονομία
5.168 Επισκέψεις στο άρθρο
Κάνε σήμερα συντήρηση του συστήματος κλιματισμού για να μη «ψηθείς» ούτε λεπτό! Πως λειτουργεί, τι προσφέρει η συντήρηση και απαντήσεις σε 4 συχνές ερωτήσεις!
Πώς λειτουργεί το σύστημα κλιματισμού
Ένα βασικό στοιχείο που αγνοούν οι περισσότεροι είναι πως ο κλιματισμός δεν ψύχει ένα χώρο, αλλά αφαιρεί τη θερμότητά του.
Το κύκλωμα κλιματισμού αποτελείται από τον συμπιεστή, ο οποίος κατά κανόνα λαμβάνει κίνηση από τον ιμάντα του κινητήρα και ρόλος του είναι να διοχετεύει το ψυκτικό μέσο (φρέον) στο σύστημα.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται εξωτερικά ελεγχόμενοι συμπιεστές, οι οποίοι λιπαίνονται και σε περίπτωση έλλειψης ή διαρροής λαδιού, μπορεί να προκληθεί βλάβη.
Από τον συμπιεστή το φρέον φτάνει στον συμπυκνωτή με μεγαλύτερη θερμοκρασία από ότι ο αέρας. Εκεί, ψύχεται και υγροποιείται στους -15 βαθμούς και έπειτα φιλτράρεται ώστε να αποβληθεί η υγρασία, καθώς και ξένα σωματίδια, από τον ξηραντήρα του φίλτρου. Αυτός πρέπει να αλλάζεται μετά από κάθε άνοιγμα του συστήματος ή κάθε δύο χρόνια. Εν συνεχεία το φρέον κατευθύνεται προς τον εξατμιστή, ο οποίος βρίσκεται πίσω από το ταμπλό.
Στον εξατμιστή μια ειδική βαλβίδα, η βαλβίδα εκτόνωσης ρυθμίζει την ροή του ψυκτικού για βέλτιστη απόδοση ψύξης, το οποίο και το ψεκάζει στον εξατμιστή. Έπειτα ο εξατμιστής αναλαμβάνει να μετατρέψει εκ νέου το φρέον από υγρή σε αέρια μορφή, το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης της πίεσης του υγρού.
Το αέριο πλέον με θερμοκρασία -5 βαθμών, απορροφώντας τη θερμοκρασία και την υγρασία του εσωτερικού χώρου, ενώ παράλληλα ένας θερμοστάτης ελέγχει ότι η θερμοκρασία του φρέον παραμένει διαρκώς στους -5 βαθμούς.
Συντήρηση για υγεία, οικονομία και απόδοση
Τα συστήματα κλιματισμού αυτοκινήτου εφοδιάζονται με ειδικά φίλτρα, τα οποία βρίσκονται στο τμήμα της εισαγωγής του αέρα και ως βασικό στόχο έχουν να απαγορεύουν την εισχώρηση γύρης, σκόνης και άλλων ουσιών μέσα στην καμπίνα του οχήματος.
Επίσης σε συνεργασία με τα φίλτρα καμπίνας ενεργού άνθρακα προστατεύουν από τις πλέον καταστροφικές ουσίες, όπως επικίνδυνα αέρια (κάδμιο, βανάδιο, μόλυβδο, βενζίνη), καθώς και άσχημες οσμές καυσαερίων.
Βέβαια με τον καιρό στα φίλτρα, αλλά και στους αγωγούς, δημιουργούνται συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων, μικροοργανισμών και μυκήτων, οι οποίοι ευθύνονται για πιθανές δυσάρεστες οσμές, ενώ μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους ή ακόμα και προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου.
Σε περίπτωση που το φίλτρο δεν αντικατασταθεί ο αέρας δυσκολεύεται να περάσει μέσα από το μπλοκαρισμένο από τους ρύπους φίλτρο, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται το σύστημα με τη λειτουργία του, προκαλώντας του κάποια βλάβη, ενώ επίσης θα αυξηθεί παράλληλα και η κατανάλωση του κινητήρα.
Παράλληλα αν κάποιος σωλήνας του συστήματος έχει κοπεί, θα χυθεί το ψυκτικό μέσον, μαζί με το λιπαντικό που διαθέτει, στο περιβάλλον, με συνέπεια ο κομπρέσσορας του κλιματισμού να μη λιπαίνεται και να προκληθεί σε αυτόν ανεπανόρθωτη βλάβη.
Τέλος, κάθε χρόνο το μέσο ψύξης έχει απώλειες περίπου κατά 15%, με αποτέλεσμα να υπάρχει και αντίστοιχη μείωση στην απόδοση του κλιματιστικού.
Ο ετήσιος έλεγχος-συντήρηση του συστήματος κλιματισμού λοιπόν θα φροντίσει ώστε να αναπνέετε υγιεινό αέρα, να λειτουργεί αποδοτικά το σύστημα και φυσικά να μην δημιουργηθούν ζημιές που θα σας κοστίσουν πολύ ακριβά για να τις επισκευάσετε.
Προσοχή! Ετήσια συντήρηση
Όπως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σας έτσι και το κλιματιστικό χρειάζεται την σωστή και τακτική του συντήρηση ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν διαφαίνεται κάποιο πρόβλημα.
Η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και ειδικά στην αρχή του καλοκαιριού, όπου και χρησιμοποιείται συχνότερα. Έτσι θα εντοπιστούν έγκαιρα οι τυχόν δυσλειτουργίες του συστήματος, οι οποίες –αν εντοπιστούν αργότερα- θα σας κοστίσουν ακριβότερα, αλλά και μέχρι τότε. θα εμποδίζουν τη καλή λειτουργία του συστήματος.
Α/C και φρέον - 4 Συχνές «καλοκαιρινές» ερωτήσεις
To air condition (a/c) του αυτοκινήτου μου δεν βγάζει κρύο αέρα!
Όταν το air condition (a/c) του αυτοκινήτου δεν βγάζει κρύο αέρα, δύο είναι οι πιθανές αιτίες, ή το σύστημα κλιματισμού (a/c) θέλει φρέον ή το ηλεκτρικό κομμάτι του κλιματισμού (a/c) έχει κάποιο πρόβλημα.
Γιατί το κλιματιστικό αυτοκινήτου μου, βγάζει λίγο κρύο αέρα;
Σε αυτήν την περίπτωση το κλιματιστικό αυτοκινήτου χρειάζεται συμπλήρωμα φρέον. Γίνεται εύκολα και γρήγορα (στο συνεργείο σας).
Έβαλα φρέον στο κλιματιστικό (a/c) και δεν λειτουργεί! Τι μπορεί να φταίει;
Αφού βάλουμε φρέον και δεν λειτουργεί τότε ο κομπρέσορας του κλιματιστικού μας ή κάποιο άλλο ηλεκτρικό κομμάτι του συστήματος, δεν λειτουργεί.
Έβαλα φρεον στο air condition (a/c) του αυτοκινήτου μου και ενώ στην αρχή έβγαζε κρύο αέρα μετά από δύο εβδομάδες σταμάτησε να βγάζει;
Στη συγκεκριμένη περίπτωση το σύστημα κλιματισμού σας (a/c) έχει κάπου διαρροή.
Ένα βασικό στοιχείο που αγνοούν οι περισσότεροι είναι πως ο κλιματισμός δεν ψύχει ένα χώρο, αλλά αφαιρεί τη θερμότητά του.
Το κύκλωμα κλιματισμού αποτελείται από τον συμπιεστή, ο οποίος κατά κανόνα λαμβάνει κίνηση από τον ιμάντα του κινητήρα και ρόλος του είναι να διοχετεύει το ψυκτικό μέσο (φρέον) στο σύστημα.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται εξωτερικά ελεγχόμενοι συμπιεστές, οι οποίοι λιπαίνονται και σε περίπτωση έλλειψης ή διαρροής λαδιού, μπορεί να προκληθεί βλάβη.
Από τον συμπιεστή το φρέον φτάνει στον συμπυκνωτή με μεγαλύτερη θερμοκρασία από ότι ο αέρας. Εκεί, ψύχεται και υγροποιείται στους -15 βαθμούς και έπειτα φιλτράρεται ώστε να αποβληθεί η υγρασία, καθώς και ξένα σωματίδια, από τον ξηραντήρα του φίλτρου. Αυτός πρέπει να αλλάζεται μετά από κάθε άνοιγμα του συστήματος ή κάθε δύο χρόνια. Εν συνεχεία το φρέον κατευθύνεται προς τον εξατμιστή, ο οποίος βρίσκεται πίσω από το ταμπλό.
Στον εξατμιστή μια ειδική βαλβίδα, η βαλβίδα εκτόνωσης ρυθμίζει την ροή του ψυκτικού για βέλτιστη απόδοση ψύξης, το οποίο και το ψεκάζει στον εξατμιστή. Έπειτα ο εξατμιστής αναλαμβάνει να μετατρέψει εκ νέου το φρέον από υγρή σε αέρια μορφή, το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης της πίεσης του υγρού.
Το αέριο πλέον με θερμοκρασία -5 βαθμών, απορροφώντας τη θερμοκρασία και την υγρασία του εσωτερικού χώρου, ενώ παράλληλα ένας θερμοστάτης ελέγχει ότι η θερμοκρασία του φρέον παραμένει διαρκώς στους -5 βαθμούς.
Συντήρηση για υγεία, οικονομία και απόδοση
Τα συστήματα κλιματισμού αυτοκινήτου εφοδιάζονται με ειδικά φίλτρα, τα οποία βρίσκονται στο τμήμα της εισαγωγής του αέρα και ως βασικό στόχο έχουν να απαγορεύουν την εισχώρηση γύρης, σκόνης και άλλων ουσιών μέσα στην καμπίνα του οχήματος.
Επίσης σε συνεργασία με τα φίλτρα καμπίνας ενεργού άνθρακα προστατεύουν από τις πλέον καταστροφικές ουσίες, όπως επικίνδυνα αέρια (κάδμιο, βανάδιο, μόλυβδο, βενζίνη), καθώς και άσχημες οσμές καυσαερίων.
Βέβαια με τον καιρό στα φίλτρα, αλλά και στους αγωγούς, δημιουργούνται συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων, μικροοργανισμών και μυκήτων, οι οποίοι ευθύνονται για πιθανές δυσάρεστες οσμές, ενώ μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους ή ακόμα και προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου.
Σε περίπτωση που το φίλτρο δεν αντικατασταθεί ο αέρας δυσκολεύεται να περάσει μέσα από το μπλοκαρισμένο από τους ρύπους φίλτρο, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται το σύστημα με τη λειτουργία του, προκαλώντας του κάποια βλάβη, ενώ επίσης θα αυξηθεί παράλληλα και η κατανάλωση του κινητήρα.
Παράλληλα αν κάποιος σωλήνας του συστήματος έχει κοπεί, θα χυθεί το ψυκτικό μέσον, μαζί με το λιπαντικό που διαθέτει, στο περιβάλλον, με συνέπεια ο κομπρέσσορας του κλιματισμού να μη λιπαίνεται και να προκληθεί σε αυτόν ανεπανόρθωτη βλάβη.
Τέλος, κάθε χρόνο το μέσο ψύξης έχει απώλειες περίπου κατά 15%, με αποτέλεσμα να υπάρχει και αντίστοιχη μείωση στην απόδοση του κλιματιστικού.
Ο ετήσιος έλεγχος-συντήρηση του συστήματος κλιματισμού λοιπόν θα φροντίσει ώστε να αναπνέετε υγιεινό αέρα, να λειτουργεί αποδοτικά το σύστημα και φυσικά να μην δημιουργηθούν ζημιές που θα σας κοστίσουν πολύ ακριβά για να τις επισκευάσετε.
Προσοχή! Ετήσια συντήρηση
Όπως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σας έτσι και το κλιματιστικό χρειάζεται την σωστή και τακτική του συντήρηση ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν διαφαίνεται κάποιο πρόβλημα.
Η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και ειδικά στην αρχή του καλοκαιριού, όπου και χρησιμοποιείται συχνότερα. Έτσι θα εντοπιστούν έγκαιρα οι τυχόν δυσλειτουργίες του συστήματος, οι οποίες –αν εντοπιστούν αργότερα- θα σας κοστίσουν ακριβότερα, αλλά και μέχρι τότε. θα εμποδίζουν τη καλή λειτουργία του συστήματος.
Α/C και φρέον - 4 Συχνές «καλοκαιρινές» ερωτήσεις
To air condition (a/c) του αυτοκινήτου μου δεν βγάζει κρύο αέρα!
Όταν το air condition (a/c) του αυτοκινήτου δεν βγάζει κρύο αέρα, δύο είναι οι πιθανές αιτίες, ή το σύστημα κλιματισμού (a/c) θέλει φρέον ή το ηλεκτρικό κομμάτι του κλιματισμού (a/c) έχει κάποιο πρόβλημα.
Γιατί το κλιματιστικό αυτοκινήτου μου, βγάζει λίγο κρύο αέρα;
Σε αυτήν την περίπτωση το κλιματιστικό αυτοκινήτου χρειάζεται συμπλήρωμα φρέον. Γίνεται εύκολα και γρήγορα (στο συνεργείο σας).
Έβαλα φρέον στο κλιματιστικό (a/c) και δεν λειτουργεί! Τι μπορεί να φταίει;
Αφού βάλουμε φρέον και δεν λειτουργεί τότε ο κομπρέσορας του κλιματιστικού μας ή κάποιο άλλο ηλεκτρικό κομμάτι του συστήματος, δεν λειτουργεί.
Έβαλα φρεον στο air condition (a/c) του αυτοκινήτου μου και ενώ στην αρχή έβγαζε κρύο αέρα μετά από δύο εβδομάδες σταμάτησε να βγάζει;
Στη συγκεκριμένη περίπτωση το σύστημα κλιματισμού σας (a/c) έχει κάπου διαρροή.