ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Καλό είναι να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι το υγραέριο και πόσο ασφαλές είναι, πριν προχωρήσουμε στη μετατροπή του αυτοκινήτου μας σε υγραεριοκίνητο.

Καλό είναι να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι το υγραέριο και πόσο ασφαλές είναι, πριν προχωρήσουμε στη μετατροπή του αυτοκινήτου μας σε υγραεριοκίνητο.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο, επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο, επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους.

Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής στο αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να επισκεφτούμε κάποιο δημόσιο ΚΤΕΟ προκειμένου να λάβουμε την απαραίτητη βεβαίωση.

Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής στο αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να επισκεφτούμε κάποιο δημόσιο ΚΤΕΟ προκειμένου να λάβουμε την απαραίτητη βεβαίωση.

Το κόστος εγκατάστασης υγραερίου ξεκινά από τα 500 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα (χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων).

Το κόστος εγκατάστασης υγραερίου ξεκινά από τα 500 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα (χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων).

Το LPG είναι ένα καύσιμο καλύτερης ποιότητας σε σχέση με την βενζίνη, έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη καύση, πιο αθόρυβη λειτουργία, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα και του καταλύτη.

Το LPG είναι ένα καύσιμο καλύτερης ποιότητας σε σχέση με την βενζίνη, έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη καύση, πιο αθόρυβη λειτουργία, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα και του καταλύτη.

Το LPG είναι ένα καύσιμο φιλικό για το περιβάλλον. Παρουσιάζει ανώτερα επίπεδα απόδοσης συγκριτικά με τα υγρά και στερεά καύσιμα.

Το LPG είναι ένα καύσιμο φιλικό για το περιβάλλον. Παρουσιάζει ανώτερα επίπεδα απόδοσης συγκριτικά με τα υγρά και στερεά καύσιμα.

Με ένα σχετικά μικρό κόστος μπορούμε να περιορίσουμε τα κόστη μας στο ελάχιστο, καθώς η τιμή του υγραερίου είναι αισθητά μικρότερη σε σχέση με εκείνη της αμόλυβδης.

Με ένα σχετικά μικρό κόστος μπορούμε να περιορίσουμε τα κόστη μας στο ελάχιστο, καθώς η τιμή του υγραερίου είναι αισθητά μικρότερη σε σχέση με εκείνη της αμόλυβδης.

Το κύκλωμα τροφοδοσίας υγραερίου στο όχημα είναι απόλυτα στεγανό και δεν περνάει μέσα από το χώρο της καμπίνας.

Το κύκλωμα τροφοδοσίας υγραερίου στο όχημα είναι απόλυτα στεγανό και δεν περνάει μέσα από το χώρο της καμπίνας.

  • Καλό είναι να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι το υγραέριο και πόσο ασφαλές είναι, πριν προχωρήσουμε στη μετατροπή του αυτοκινήτου μας σε υγραεριοκίνητο.
  • Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο, επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους.
  • Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής στο αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να επισκεφτούμε κάποιο δημόσιο ΚΤΕΟ προκειμένου να λάβουμε την απαραίτητη βεβαίωση.
  • Το κόστος εγκατάστασης υγραερίου ξεκινά από τα 500 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα (χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων).
  • Το LPG είναι ένα καύσιμο καλύτερης ποιότητας σε σχέση με την βενζίνη, έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη καύση, πιο αθόρυβη λειτουργία, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα και του καταλύτη.
  • Το LPG είναι ένα καύσιμο φιλικό για το περιβάλλον. Παρουσιάζει ανώτερα επίπεδα απόδοσης συγκριτικά με τα υγρά και στερεά καύσιμα.
  • Με ένα σχετικά μικρό κόστος μπορούμε να περιορίσουμε τα κόστη μας στο ελάχιστο, καθώς η τιμή του υγραερίου είναι αισθητά μικρότερη σε σχέση με εκείνη της αμόλυβδης.
  • Το κύκλωμα τροφοδοσίας υγραερίου στο όχημα είναι απόλυτα στεγανό και δεν περνάει μέσα από το χώρο της καμπίνας.

5+1 tips για το LPG

19.023 Επισκέψεις στο άρθρο

Πέρα από πολύ οικονομικό, το LPG είναι φιλικό προς το περιβάλλον και κυρίως πολύ ασφαλές καύσιμο, συγκριτικά με τη βενζίνη.

ΠΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - FRIGO PLUS
ΔΡΟΣΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.

Πολλά έχουν ειπωθεί για το υγραέριο (LPG), ειδικά για την οικονομία που προσφέρει στο πορτοφόλι μας, σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο -λόγω της τιμής του- ειδικά αν διανύουμε μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις με το αυτοκίνητό μας. 

Ωστόσο, καλό είναι να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι το υγραέριο και πόσο ασφαλές είναι, πριν προχωρήσουμε στη μετατροπή του αυτοκινήτου μας σε υγραεριοκίνητο. Επίσης, είναι σημαντικό να ενημερωθούμε για την «οικολογική» πλευρά του LPG, καθώς είναι ένα από τα πιο καθαρά, εναλλακτικά καύσιμα που διατίθενται στην αγορά.
Τέλος, στο συγκεκριμένο άρθρο αναφέρουμε για το μέσο κόστος εγκατάστασης ενός συστήματος LPG στο αυτοκίνητό μας, καθώς και για τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσουμε, αν επιθυμούμε να μετατρέψουμε το όχημά μας σε υγραεριοκίνητο.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο, επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο, επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους.

Κοινοποίησέ το »

Το LPG είναι οικονομικό καύσιμο

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο, επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο, επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους.

    Με ένα σχετικά μικρό κόστος μπορούμε να περιορίσουμε τα κόστη μας στο ελάχιστο, καθώς η τιμή του υγραερίου είναι αισθητά μικρότερη σε σχέση με εκείνη της αμόλυβδης. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να επιτύχουμε γρήγορη απόσβεση της μετατροπής αλλά και να εξοικονομήσουμε μεγάλα ποσά σε βάθος χρόνου. Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν, η τιμή του υγραερίου ανάγεται στο μισό του κόστους του λίτρου της αμόλυβδης (η μέση τιμή του LPG αυτή τη στιγμή είναι στα 0,80 ευρώ/λίτρο, ενώ της βενζίνης ανέρχεται στα 1,56 ευρώ/λίτρο περίπου). Με αυτόν τον τρόπο, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο (ή αντίστοιχα αποκτούν ένα καινούργιο μοντέλο με εργοστασιακό σύστημα LPG), επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους, όσον αφορά στα έξοδα που απαιτούνται για τις καθημερινές μετακινήσεις. Για παράδειγμα, έστω ότι διαθέτουμε ένα αυτοκίνητο που παρουσιάζει μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τότε σε ετήσια βάση (δηλαδή για 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο), απαιτούνται 1.200 λίτρα καυσίμου. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας καταναλώνει μόνο αμόλυβδη, τα χρήματα που θα χρειαστούμε για ένα έτος ανέρχονται σε 1.872 ευρώ, ενώ για την περίπτωση του υγραερίου απαιτούνται 960 ευρώ. Δηλαδή προκύπτει ετήσιο όφελος 912 ευρώ. Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το ετήσιο όφελος για τον καταναλωτή πολλαπλασιάζεται, αν σε ετήσια βάση διανύει περισσότερα από 15.000 χιλιόμετρα. 

    Τι είναι το υγραέριο;

    Το κύκλωμα τροφοδοσίας υγραερίου στο όχημα είναι απόλυτα στεγανό και δεν περνάει μέσα από το χώρο της καμπίνας.

    Το κύκλωμα τροφοδοσίας υγραερίου στο όχημα είναι απόλυτα στεγανό και δεν περνάει μέσα από το χώρο της καμπίνας.

      Το LPG (Liquefied Petroleum Gas) ουσιαστικά δεν είναι παρά αέριοι υδρογονάνθρακες και, για την ακρίβεια, ένα μείγμα προπανίου (C3H8) και βουτανίου (C4H10), το οποίο σε αρκετές χώρες χρησιμοποιείται ήδη από το 1940. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, περίπου 1.000.000 αυτοκίνητα καίνε υγραέριο.


      Στην πράξη το υγραέριο είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο 103-108 οκτανίων, κάτι που εξαρτάται από την ποσοστιαία αναλογία του προπανίου στο μείγμα, η οποία στο υγραέριο που συνήθως χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα είναι της τάξης του 60%.

      Το LPG είναι πολύ ασφαλές

      Το LPG είναι ένα καύσιμο καλύτερης ποιότητας σε σχέση με την βενζίνη, έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη καύση, πιο αθόρυβη λειτουργία, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα και του καταλύτη.

      Το LPG είναι ένα καύσιμο καλύτερης ποιότητας σε σχέση με την βενζίνη, έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη καύση, πιο αθόρυβη λειτουργία, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα και του καταλύτη.

        Το υγραέριο είναι πολύ ασφαλές. Η πλήρωση της δεξαμενής υποχρεούται από το νόμο να φτάνει έως το 80% προκειμένου να μένει ωφέλιμος χώρος, σε περίπτωση απότομης αύξησης της θερμοκρασίας και αυτό γίνεται αυτόματα κατά την πλήρωση της. 


        Οι δεξαμενές καυσίμου (ρεζερβουάρ) έχουν κατασκευαστεί από ειδικές επενδύσεις οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν ατσάλι (κράμα σιδήρου – χάλυβα πάχους 3 έως 5 χιλιοστών). Ζυγίζουν περίπου 20 με 40 κιλά κενές και 55 με 60 κιλά γεμάτες. Σε περίπτωση τρακαρίσματος αντέχουν σε τεράστιες δυνάμεις, χωρίς παραμόρφωση ή διαρροή.

        Η ροή του υγραερίου διακόπτεται αυτόματα από δύο ηλεκτρονικές βαλβίδες μόλις σταματήσει ο κινητήρας του οχήματος.

        Το στόμιο τροφοδοσίας συνδέεται στη δεξαμενή με βαλβίδα και δεν επιτρέπει την διαφυγή υγραερίου.

        Βαλβίδα εκτόνωσης για αποφυγή έκρηξης σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο αυξηθεί πολύ η εξωτερική θερμοκρασία.

        Βαλβίδες ασφαλείας που διακόπτουν την παροχή υγραερίου σε τυχόν διαρροή.

        Το κύκλωμα τροφοδοσίας υγραερίου στο όχημα είναι απόλυτα στεγανό και δεν περνάει μέσα από το χώρο της καμπίνας.

        Το υγραέριο (LPG) αποθηκεύεται συμπιεσμένο σε υγρή μορφή. Αποθηκεύεται, υπό πίεση ώστε να βρίσκεται σε υγρή κατάσταση και να καταλαμβάνει το λιγότερο δυνατό χώρο. Τα ρεζερβουάρ του LPG είναι σχεδιασμένα ώστε να πληρούν αυστηρότατες προδιαγραφές ασφαλείας και είναι κατασκευασμένα από χάλυβα 3 έως 5 χιλιοστών.

        Μέσω της πολυβαλβίδας το LPG διοχετεύεται στη συσκευή εξαέρωσης ο οποίος μετατρέπει από την υγρή στην αέρια μορφή του και στη συνέχεια διοχετεύεται μέσω των μπεκ στους αυλούς εισαγωγής του κινητήρα, προκειμένου να αναμιχθεί με τον αέρα και να καεί στο θάλαμο καύσης.
        Σημειώστε ότι σε αέρια μορφή, το LPG σε σχέση με τη βενζίνη αναμιγνύεται πολύ πιο εύκολα με τον αέρα, ώστε να σχηματιστεί ένα ομογενές καύσιμο μίγμα.

        Το LPG είναι ένα καύσιμο καλύτερης ποιότητας σε σχέση με την βενζίνη, έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη καύση, πιο αθόρυβη λειτουργία, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα και του καταλύτη.

        Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλός του συνδέεται με την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα ελέγχει την ροή του LPG προς την εισαγωγή του κινητήρα.

        Κόστος εγκατάστασης

        Το κόστος εγκατάστασης υγραερίου ξεκινά από τα 500 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα (χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων).

        Το κόστος εγκατάστασης υγραερίου ξεκινά από τα 500 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα (χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων).

          Το κόστος εγκατάστασης υγραερίου ξεκινά από τα 500 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα (χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων). Όπως είναι φυσικό, όσο αυξάνονται τα κυβικά του αυτοκινήτου, τόσο μεγαλύτερο είναι το κόστος. Επίσης, θα πρέπει να τονίσουμε ότι αρκετοί εγκαταστάτες παρέχουν διετή εγγύηση για όλα τα τμήματα της εγκατάστασης, ενώ σε γενικές γραμμές δε θα πρέπει να χρησιμοποιούμε συστήματα υγραεριοκίνησης αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης. 


          Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής στο αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να επισκεφτούμε κάποιο δημόσιο
          ΚΤΕΟ προκειμένου να λάβουμε την απαραίτητη βεβαίωση που θα αναφέρει ότι η μετατροπή έγινε σωστά και όλα τα επιπλέον μέρη που τοποθετήθηκαν έχουν πιστοποιηθεί και λειτουργούν σωστά. Εκεί πρέπει να προσκομίσουμε και υπεύθυνη δήλωση του μετατροπέα, τα στοιχεία του οποίου θα διασταυρωθούν με το Υπουργείο, προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι εγκεκριμένος ή όχι. Έπειτα, τη βεβαίωση αυτή πρέπει να την παρουσιάσουμε στο Υπουργείο Μεταφορών, για να αλλάξουμε την άδεια της κυκλοφορίας, η οποία στο εξής, δίπλα στον τύπο του καυσίμου, θα πρέπει να γράφει «υγραέριο», ακριβώς δίπλα από τον κωδικό της βενζίνης

          Το LPG είναι «οικολογικό»

          Το LPG είναι ένα καύσιμο φιλικό για το περιβάλλον. Παρουσιάζει ανώτερα επίπεδα απόδοσης συγκριτικά με τα υγρά και στερεά καύσιμα.

          Το LPG είναι ένα καύσιμο φιλικό για το περιβάλλον. Παρουσιάζει ανώτερα επίπεδα απόδοσης συγκριτικά με τα υγρά και στερεά καύσιμα.

            Το LPG είναι ένα καύσιμο φιλικό για το περιβάλλον. Παρουσιάζει ανώτερα επίπεδα απόδοσης συγκριτικά με τα υγρά και στερεά καύσιμα, ενώ –σύμφωνα με τις στατιστικές μετρήσεις των εμπειρογνωμόνων- υπερτερεί και από το CNG, όσον αφορά τις εκπομπές μεθανίου και διοξειδίου του άνθρακα και τις συνολικές εκπομπές οργανικών στοιχείων.


            Έρευνες αποδεικνύουν ότι το υγραέριο εκπέμπει 15%-30% λιγότερα γραμμ./χλμ. αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τη βενζίνη. Η χρήση υγραερίου αποδεδειγμένα προσφέρει σημαντική μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων (CΟ2, CΟ, ΝΟx). Τα επίπεδα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα είναι πολύ κατώτερα σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, ενώ και τα οξείδια του αζώτου παρουσιάζονται σχεδόν 30 φορές χαμηλότερα σε σχέση πάλι με τα συμβατικά καύσιμα.

            Τα καυσαέρια που εκπέμπονται από την καύση του πετρελαίου και του μαζούτ περιέχουν επίσης μονοξείδιο του άνθρακα (CΟ), διοξείδιο του θείου (SΟ2) και αιθάλη (αιωρούμενα σωματίδια). Το υγραέριο δεν περιέχει βαρέα μέταλλα που συναντάμε στα υγρά παράγωγα του αργού πετρελαίου (ντίζελ και μαζούτ), όπως ο ψευδάργυρος (Ζn), ο μόλυβδος (Ρb), το βανάδιο (Vn) και το νικέλιο (Νi).

            Σε υψηλές θερμοκρασίες καύσης αυτές οι ουσίες ευθύνονται για την οξείδωση των μετάλλων (σε λέβητες, σωληνώσεις κτλ.), ενώ είναι βλαβερές και για το περιβάλλον και για τον ανθρώπινο οργανισμό.

            Διαδικασία εγκατάστασης

            Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής στο αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να επισκεφτούμε κάποιο δημόσιο ΚΤΕΟ προκειμένου να λάβουμε την απαραίτητη βεβαίωση.

            Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες μετατροπής στο αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να επισκεφτούμε κάποιο δημόσιο ΚΤΕΟ προκειμένου να λάβουμε την απαραίτητη βεβαίωση.

              1. Ξεκινώντας από το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, πρώτα τοποθετείται η φιάλη αποθήκευσης του υγραερίου, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχει το κατάλληλο σχήμα και μέγεθος, ώστε να τοποθετηθεί στο χώρο του τροχού έκτακτης ανάγκης.


              2. Η φιάλη αποθήκευσης του
              καυσίμου στερεώνεται και στη συνέχεια, βιδώνεται στο κέντρο της με 3 βίδες με το μεταλλικό τμήμα στο πάτωμα του χώρου αυτού του αυτοκινήτου, ώστε να είναι σταθερή σε κάθε περίπτωση. 

              3. Στη συνέχεια, τοποθετείται στο κέντρο της φιάλης η πολύ-βαλβίδα που αποτελείται από το φλοτέρ και από τη βαλβίδα διακοπής παροχής καυσίμου σε περίπτωση κάποια βλάβης ή διαρροής, για λόγους ασφαλείας. 

              4. Όσον αφορά στο τμήμα της φιάλης, αφού περαστεί η καλωδίωση και η σωλήνωση, το τελευταίο βήμα είναι να σφραγιστεί ο χώρος στο κέντρο της με ανάλογο κάλυμμα, ώστε, σε περίπτωση διαρροής, το
              καύσιμο να μην εισέλθει στην καμπίνα του οχήματος.

              5. Ακόμα ένα τμήμα που τοποθετείται εξωτερικά και σε κοντινή απόσταση με τη φιάλη, είναι το στόμιο στο οποίο τοποθετείται η μάνικα στα ανάλογα πρατήρια καυσίμων, για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου με
              υγραέριο

              6. Συνεχίζοντας στο χώρο του κινητήρα, εδώ είναι ο πνεύμονας, στον οποίο εισέρχεται το
              υγραέριο και μέσω της θερμότητας μετατρέπεται σε αέρια μορφή, ώστε να συνεχίσει προς τον κινητήρα και το χώρο καύσης. 

              7. Για να θερμανθεί το
              υγραέριο, με ανάλογες αλλαγές, χρησιμοποιείται το ψυκτικό μέσο του κυκλώματος του κινητήρα, το οποίο πλέον εισέρχεται στο εσωτερικό του πνεύμονα. 

              8. Στη συνέχεια, αφού το
              καύσιμο έχει αέρια μορφή, εισέρχεται στο φίλτρο καυσίμου του συστήματος, ώστε να απομακρυνθούν τυχόν υπολείμματα και να αποφευχθεί κάθε περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος ή του κινητήρα. 

              9. Τέλος, το καύσιμο φθάνει στα μπεκ από όπου, με ίδιου μήκους σωληνάκια, καταλήγει στην πολλαπλή εισαγωγής. Κάθε σωληνάκι από τα μπεκ αναλαμβάνει και έναν από τους τέσσερις αυλούς εισαγωγής. 

              10. Τα σωληνάκια τοποθετούνται σε ειδικά παρεμβύσματα τα οποία για να τοποθετηθούν στους αυλούς εισαγωγής, έχουν ανοιχτεί ανάλογες οπές, από το μηχανικό που κάνει την τοποθέτηση του κιτ. 

              11.Για να λειτουργήσει το κιτ σωστά αλλά και για να συνεργαστεί με τον εργοστασιακό εγκέφαλο που αναλαμβάνει τη βασική λειτουργία του κινητήρα, τοποθετείται ακόμα ένας παράλληλος εγκέφαλος, ο οποίος ρυθμίζεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα.

              12. Αυτός είναι ο διακόπτης από τον οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιεί ο κινητήρας (βενζίνη ή υγραέριο), αλλά και να ελέγξει τη στάθμη του υγραερίου στη φιάλη, μέσω της ανάλογης ένδειξης. 

              Κοινοποίησέ το »