Αεράτοι
Η αεριοκίνηση ήρθε για να μείνει και μάλιστα το πετυχαίνει εύκολα, αφού προσφέρει ένα ελκυστικό πακέτο, που περιλαμβάνει οικονομία και ασφάλεια, ενώ είναι και φιλική προς το περιβάλλον.
Η αεριοκίνηση (φυσικό αέριο, υγραέριο) έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας με τον αριθμό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συστήματα αεριοκίνησης να πληθαίνουν με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Ο λόγος είναι προφανής και ξεκάθαρος. Εξοικονόμηση χρημάτων. Ειδικά από τη στιγμή που ξεπεράστηκαν οι διάφορες «άκυρες» προκαταλήψεις που υπήρχαν σχετικά με τη χρήση του όλο και περισσότεροι στράφηκαν στη λύση των LPG και CNG.
Εξελιγμένη τεχνολογία, όχι πατέντα
TIPS
Τι να προσέξετε πριν
Ασφαλή οχήματα, «ανασφαλείς» νόμοι.
Αλήθεια είναι πως τα αυτοκίνητα με υγραέριο περιέχουν μία φιάλη με το καύσιμό τους. Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο, που έχουν ένα δοχείο με το πιεσμένο αέριο. Όμως δοχείο με καύσιμα έχουν όλα τα αυτοκίνητα με εξαίρεση τα ηλεκτρικά που στην Ελλάδα είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. ¶ρα που βρίσκεται ο επιπλέον κίνδυνος;
Πουθενά! Όμως υπάρχουν ακόμη κάποια στερεότυπα που κάνουν μερίδα της αγοράς να ανησυχεί. Κάποιοι μάλιστα έχουν βάλει και σχετικές πινακίδες που υπενθυμίζουν στους οδηγούς με αέριο καύσιμο ότι τα αυτοκίνητά τους δεν είναι επιθυμητά στους χώρους στάθμευσης που πάνε όλα τα άλλα. Γιατί;
Οι νόμοι που επικαλούνται δεν έχουν καμία σχέση με την ασφάλεια των αυτοκινήτων με καύσιμο αερίου (υγραερίου ή φυσικού αερίου). Οι κανονισμοί αυτοί έχουν να κάνουν με τις προδιαγραφές εξαερισμού των χώρων αυτών που δεν είναι εγκεκριμένοι για εγκατάσταση φυσικού ή υγρού αερίου. Δηλαδή ο φόβος έγκειται σε τυχόν διαρροή που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσα στον χώρο αυτό, αν γινόταν εγκατάσταση αερίου.
Καμία σχέση με το πόσο ασφαλή είναι τα αυτοκίνητα αερίου, και καμία σχέση με τους μύθους που κυκλοφορούν ότι υπάρχει κίνδυνος ανατίναξης και πως δήθεν γι αυτό δεν επιτρέπεται να εισέρχονται αυτοκίνητα αερίου σε τέτοιους χώρους.
Οικονομία και οικολογία
Τα αυτοκίνητα που είναι πέντε ετών και άνω, ανήκουν σε μια προηγούμενη γενιά. Σε μια γενιά που εξελίχθηκε χωρίς να έχει υπόψη της το διοξείδιο του άνθρακα και την τιμή της βενζίνης κοντά στα δύο ευρώ το λίτρο.
Συνεπώς αν η αντικατάσταση του αυτοκινήτου δεν είναι στα άμεσα σχέδιά σας, ο μόνος τρόπος για να πετύχετε μείωση της κατανάλωσης, είναι η εγκατάσταση συστήματος αεριοκίνησης.
Να δούμε όμως με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία προκύπτει. Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί με 1,47 λίτρα βενζίνης και 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Αντίστοιχα 1 λίτρο υγραερίου ισοδυναμεί με 0,75 λίτρα βενζίνης και 0,66 λίτρα πετρελαίου κίνησης.
Πρακτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε (υποθέτουμε μέση κατανάλωση βενζίνης 7 λτ./100 χλμ.) 70 λτ. βενζίνης, 62 λτ. πετρελαίου, 84 λτ. υγραερίου και 43 κιλά φυσικού αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει (επίσημη μέση τιμή πρατηρίων Οκτωβρίου):
• Βενζίνη: 100,10 ευρώ
• Πετρέλαιο: 69,44 ευρώ
• Υγραέριο: 59,64 ευρώ
• Φυσικό αέριο: 36,55 ευρώ
Παράλληλα το φυσικό αέριο και το υγραέριο είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με έρευνες το υγραέριο εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 της τάξης του 15-25% σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο, 80-90% λιγότερους υδρογονάνθρακες και 40-60% λιγότερα οξείδια του αζώτου.
Αντίστοιχα το φυσικό αέριο παράγει 23% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, 87% μειωμένους υδρογονάνθρακες και 89% μειωμένα οξείδια του αζώτου.