Η Ελλάδα έχει το δικό της success story
Ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες όπου η αεριοκίνηση σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη συγκαταλέγεται και η Ελλάδα, με ένα ολοκληρωμένο πλέον θεσμικό πλαίσιο και ένα δίκτυο υποδομών που συνεχώς επεκτείνεται για να καλύψει της αυξημένες ανάγκες ιδιωτών και επαγγελματιών σε όλη τη χώρα.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην Ευρώπη τα πρατήρια φυσικού αερίου έχουν φθάσει τα 4.501 για να καλύψουν την ζήτηση των 1.899.602 οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων. Η γειτονική μας Ιταλία, διαθέτει σήμερα 1040 σταθμούς ανεφοδιασμού, η Γερμανία 920, η Αυστρία 180, η Βουλγαρία 110 και η Γαλλία 310.
Επεκτείνεται το δίκτυο ανεφοδιασμού-αυξάνονται τα διαθέσιμα μοντέλα
Στην Ελλάδα, η ΔΕΠΑ προκειμένου να ανοίξει την αγορά της αεριοκίνησης, με το FISIKON (εμπορική ονομασία του φυσικού αερίου για την κίνηση οχημάτων) δημιουργεί υποδομές και υλοποιεί στρατηγικές συνεργασίες, έχοντας ως στόχο το οικονομικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, να κάνει όλο και περισσότερο αισθητή την παρουσία του στους ελληνικούς δρόμους.
Όπως είναι γνωστό τα πρατήρια FISIKON καλύπτουν πολλές περιοχές στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα επιτρέποντας τον απρόσκοπτο εφοδιασμό των οχημάτων που κινούνται στον οδικό άξονα Αθήνας-Κεντρικής Ελλάδας-Θεσσαλονίκης. Ήδη σε λειτουργία βρίσκονται επτά πρατήρια (με το πρατήριο του Βόλου να αποτελεί το νέο μέλος του δικτύου) ενώ πολύ σύντομα η ευρύτερη περιοχή της Λαμίας θα εξυπηρετείται από το νέο πρατήριο που έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει στο ύψος της Εθνικής Οδού.
Η ζήτηση για εργοστασιακά κατασκευασμένα οχήματα φυσικού αερίου έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην κατασκευή νέων μοντέλων με αποτέλεσμα να διατίθεται στην αγορά μία ευρεία γκάμα κάθε κατηγορίας από τις πιο γνωστές αντιπροσωπείες.
Είτε πρόκειται για οικονομικότερες λύσεις είτε για πολυτελείς επιλογές, οι εταιρείες προσφέρουν τα γνωστότερα μοντέλα σε CNG εκδόσεις ενώ δράση αναλαμβάνουν και εταιρείες οι οποίες μέχρι τώρα δεν είχαν κάποια διαθέσιμη επιλογή σε φυσικό αέριο. Μία από αυτές είναι η Audi, η οποία κυκλοφορεί στην Ελλάδα το νέο Audi A3 Sportback g-tron ενώ εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα δοκιμασμένα πλέον μοντέλα όπως είναι αυτά που προσφέρουν εδώ και καιρό η Mercedes-Benz, η FIAT, η Volkswagen, η Οpel και η Seat.
Όπως είναι αναμενόμενο, η αύξηση της κυκλοφορίας οχημάτων φυσικού αερίου απαιτεί ένα επαρκές δίκτυο υποδομών, το οποίο σήμερα διευρύνεται με επιτυχία από την ΔΕΠΑ. Έτσι, τα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου (είτε πρόκειται για εργοστασιακά κατασκευασμένα μοντέλα φυσικού αερίου είτε για συμβατικά που έχουν υποστεί μετατροπή) με την ύπαρξη διευρυμένου δικτύου ανεφοδιασμού έχουν την δυνατότητα διανύσουν την διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκη με αυτονομία χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί βενζίνη (ή πετρέλαιο).
Ανάπτυξη της αεριοκίνησης στην Τσεχία-Επενδύσεις στο δίκτυο ανεφοδιασμού
Σύμφωνα με τον Τσέχικο Οργανισμό Αερίου, το 2014 προστέθηκαν 2.000 οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο στον ήδη υπάρχοντα στόλο ενώ συνολικά στην χώρα κινούνται 8.500 οχήματα φυσικού αερίου. Σημαντική είναι η χρήση επαγγελματικών οχημάτων φυσικού αερίου (ελαφρά φορτηγά) από επιχειρήσεις και φορείς όπως είναι τα ταχυδρομεί καθώς οι επιχειρήσεις και οι φορείς λαμβάνουν κίνητρα για την αξιοποίηση του «πράσινου» καυσίμου.
Φυσικά, η προσπάθεια διεύρυνσης της χρήσης φυσικού αερίου στις μεταφορές υποστηρίζεται και από την ανάπτυξη δικτύου ανεφοδιασμού. Μέσα στο 2014 κατασκευάστηκαν 25 νέοι σταθμοί ανεφοδιασμού και το σύνολό τους φθάνει τους 75 ενώ μέσα στο 2015 έχει προγραμματιστεί η ίδρυση τουλάχιστον άλλων 12. Μέσα στο 2014 οι μηνιαίες πωλήσεις του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης, διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2012 και αυξήθηκαν κατά 36% σε σχέση με το 2013.
Ισπανία: δημόσιος και ιδιωτικός τομέας στρέφονται στην αεριοκίνηση
Μέτρα και κρατικές επιδοτήσεις στην Ισπανία κατάφεραν να διπλασιάσουν τον αριθμό των οχημάτων φυσικού αερίου της χώρας κατά τη διάρκεια της τελευταίας επταετίας. Πρόσφατα, η ισπανική κυβέρνηση έχει εξήγγειλε πρόγραμμα αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων εμπορικής χρήσης με φυσικού αερίου ενώ και η τοπική αυτοδιοίκηση επιδοτεί την χρήση φυσικού αερίου με ειδικά προγράμματα.