ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
LPG: «Αντι-μνημονιακό». Κέρδος 700 ευρώ/έτος

LPG: «Αντι-μνημονιακό». Κέρδος 700 ευρώ/έτος

21.559 Επισκέψεις στο άρθρο

Στις αυξήσεις που φέρνει το νέο μνημόνιο το LPG δίνει τη λύση, αφού το κόστος των μετακινήσεων μπορεί να μειωθεί στο μισό. Η διαφορετικά, κατά μέσο όρο μπορείτε να κερδίσετε 700 ευρώ ετησίως, ώστε να καλύψετε τις υπόλοιπες τρύπες του οικογενειακού προϋπολογισμού.

ILEP
SPECIAL ΡΕΚΤΙΦΙΕ

Πονοκέφαλο στα ελληνικά νοικοκυριά με το τρίτο μνημόνιο που έρχεται προκαλεί η μείωση των εξόδων του οικογενειακού προϋπολογισμού. Ανάμεσα στα έξοδα, από τα πιο σημαντικά, είναι αυτό που αφορά τις μετακινήσεις και το αυτοκίνητο. Το ευχάριστο όμως στην προκειμένη περίπτωση-όσο και αν ακούγεται οξύμωρο- είναι πως το μόνο που αυξάνεται με τα νέα πακέτα μέτρων είναι τα ασφάλιστρα και το τεκμήριο για τα 2.500 κυβικά και πάνω. Δηλαδή η επιβάρυνση είναι μικρή στην πράξη, βάζοντας τα πράγματα κάτω με χαρτί και μολύβι… 

Η περιρρέουσα κατάσταση όμως και η αύξηση του κόστους διαβίωσης απαιτεί την μείωση όλων των εξόδων και την εύρεση επιπλέον κερδών. Και ΕΔΩ έρχεται να δώσει τη ΛΥΣΗ το ίδιο το αυτοκίνητο. Πως; Μειώνοντας τα έξοδα μετακίνησης στο μισό με τη χρήση ενός συστήματος LPG. Και έτσι, το όφελος που μπορεί να έχει κάποιος που διανύει ακόμα και λίγα χιλιόμετρα ετησίως (π.χ. 10.000 χλμ.) μπορεί να είναι παραπάνω από 700 ευρώ, ανάλογα με το αυτοκίνητο που έχει. Επομένως το κέρδος αυτό, θα μπορεί να το διαθέσει κάπου αλλού… 
Παρακάτω αναφερόμαστε σε όλα τα πλεονεκτήματα που έχει για την τσέπη σας η τοποθέτηση ενός κιτ υγραερίου , αλλά και στο τι πρέπει να προσέξετε πριν και μετά την τοποθέτησή του ώστε το κέρδος να είναι πραγματικό. Γιατί αν η εγκατάσταση δεν είναι σωστή, τότε θα δώσετε επιπλέον χρήματα για το service… 
Τα βασικά χαρακτηριστικά του υγραερίου
- Όταν βγαίνει από τη γη είναι άχρωμο και άοσμο, όμως στην επεξεργασία προστίθεται οσμογενείς ουσίες για να γίνεται εύκολα αντιληπτή οποιαδήποτε διαρροή.
- Εκτός από την εξόρυξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου, το υγραέριο μπορεί να παραχθεί και με τη διύλιση αργού πετρελαίου.
- Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε οκτάνια (περίπου 110). Δηλαδή περισσότερα από τη βενζίνη.
- Η χημική του σύσταση αποτελείται από δύο υδρογρονάνθρακες (προπάνιο και βουτάνιο).
- Έχει υψηλή θερμοκρασία ανάφλεξης στο αέρα περίπου στους 500 βαθμούς Κελσίου.
- Είναι πιο βαρύ από τον αέρα, για αυτό και σε περίπτωση διαρροής πέφτει προς τα κάτω. Ίσως κάποιοι να έχετε δει ανιχνευτές υγραερίου στο πάτωμα, δίπλα σε οικιακές συσκευές που λειτουργούν με γκάζι.
- Δεν περιέχει μόλυβδο και συνεπώς δε βλάπτει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα.
- Ο ανεφοδιασμός γίνεται σε συνθήκες πολύ υψηλής πίεσης και μετέπειτα μειώνεται με ειδικά εξαρτήματα.
TIPS – Τι να προσέξετε πριν την εγκατάσταση
- Φροντίστε η μετατροπή να γίνει σε εξειδικευμένο συνεργείο για να μην έχετε απρόοπτα…
- Ελέγξτε την προέλευση του κιτ υγραερίου που θα εγκαταστήσετε, ώστε να διαθέτει όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές.
- Συμφωνείστε από πριν για τις εγγυήσεις.
- Αφού παραλάβετε το αυτοκίνητό σας, κάντε μόνοι σας κάποια δοκιμή. Αν παρατηρήσετε την παραμικρή δυσλειτουργία, πείτε το στον εγκαταστάτη (για παράδειγμα, ελέγχουμε αν ο κινητήρας λειτουργεί εύρυθμα σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς «κομπιάσματα»).

Κοινοποίησέ το »

Από τι αποτελείται ένα κιτ LPG;

Από τι αποτελείται ένα κιτ LPG;

    Ένα τυπικό κιτ LPG αποτελείται από:
    • Τη δεξαμενή αποθήκευσης υγραερίου
    • Τις διάφορες σωληνώσεις παροχής καυσίμου
    • Την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα παροχής υγραερίου
    • Τον πνεύμονα, δηλαδή το μέρος αεριοποίησης υγραερίου που εξαερώνει και ρυθμίζει την παροχή υγραερίου, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα
    • Τα μπεκ ψεκασμού υγραερίου

    Γιατί Υγραέριο; Ποια τα πλεονεκτήματά του;

    Με το υγραέριο τα έξοδα μετακίνησης μειώνονται περίπου στο μισό και αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Με το υγραέριο τα έξοδα μετακίνησης μειώνονται περίπου στο μισό και αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Με την τοποθέτηση ενός κιτ υγραερίου η αυτονομία μπορεί να φτάσει και υπερβεί τα 1.000 χιλιόμετρα.

    Με την τοποθέτηση ενός κιτ υγραερίου η αυτονομία μπορεί να φτάσει και υπερβεί τα 1.000 χιλιόμετρα.

    Το υγραέριο είναι πιο οικολογικό γιατί έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα.

    Το υγραέριο είναι πιο οικολογικό γιατί έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα.

    • Με το υγραέριο τα έξοδα μετακίνησης μειώνονται περίπου στο μισό και αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
    • Με την τοποθέτηση ενός κιτ υγραερίου η αυτονομία μπορεί να φτάσει και υπερβεί τα 1.000 χιλιόμετρα.
    • Το υγραέριο είναι πιο οικολογικό γιατί έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα.

    1. Κοστίζει το 1/2 της βενζίνης
    Η οικονομία στην τσέπη είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα της υγραεριοκίνησης αφού μειώνονται τα έξοδα της μετακίνησης κατά 40-50% περίπου, κυρίως γιατί και το LPG κοστίζει φθηνότερα από τη αμόλυβδη. Ενδεικτικά, το κόστος της αμόλυβδης/λίτρο την ώρα που γραφόντουσαν αυτές οι γραμμές ήταν 1,562 ευρώ/λτ. και του LPG 0,732 ευρώ/λτ., δηλαδή αυτήν την περίοδο το LPG κοστίζει το ½ και λιγότερο της αμόλυβδης!


    2. Γιατί αυξάνει την αυτονομία
    Το πόσο αυξάνεται η αυτονομία ενός οχήματος με κιτ υγραερίου εξαρτάται από την δεξαμενή που θα επιλεχθεί. Πάντως, αν η χωρητικότητά της είναι στα 40 λίτρα (μέσος όρος), τότε με δεδομένο ότι ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο καίει 1 λτ./10 χλμ., τότε η αυτονομία αυξάνεται κατά 350 περίπου χιλιόμετρα (η δεξαμενή δεν γεμίζει στο 100%). Έτσι, μαζί με το ντεπόζιτο βενζίνης η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα, παραπάνω δηλαδή από όσα θα χρειαστείτε κατά τις καλοκαιρινές διακοπές στο νησί, αν και στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι με την βενζίνη κάποιος θα κινηθεί σε ελάχιστες περιπτώσεις. Το πραγματικό όφελος έρχεται όταν καις LPG.

    3. Είναι πιο καθαρό από τη βενζίνη
    Το υγραέριο, επειδή δεν περιέχει μόλυβδο, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη και καθαρότερη καύση που συνεπάγεται εσωτερικά μέρη με μικρότερες τριβές και άρα, μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα. Επιπλέον, έχει 110 οκτάνια αντίθετα με τη βενζίνη που έχει λιγότερα. Ωστόσο, πρέπει να λαμβάνονται κάποιες προφυλάξεις στο service, ώστε να μην τρέχετε μετά (βλ. επόμενες σελίδες).

    4. Γιατί είναι οικολογικό
    Το υγραέριο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται πως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% λιγότερο CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με το αν η καύση γινόταν με βενζίνη.

    5. Γιατί κάνεις γρήγορη απόσβεση
    Το κόστος ενός συστήματος LPG ποικίλλει, αφού ξεκινά από τα 660 ευρώ, όμως μπορεί να φτάσει έως τα 2.000 ευρώ, ανάλογα με τον κινητήρα, τα περιφερειακά μέρη κτλ. Σε κάθε περίπτωση η απόσβεσή του είναι γρήγορη.

    Πόσο πάει το μαλλί; Θα βγω κουρεμένος; ΟΧΙ!

    Πόσο πάει το μαλλί; Θα βγω κουρεμένος; ΟΧΙ!

      Το κόστος εγκατάστασης ενός κιτ LPG ξεκινά από τα 660 ευρώ περίπου για έναν 4κύλινδρο κινητήρα, που σημαίνει ότι με 12.000/ χρόνο η απόσβεση έρχεται σε λιγότερο από ένα χρόνο!

      Το κόστος της μετατροπής ενός βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο έχει μειωθεί την τελευταία 3ετία, όσο δηλαδή γίνεται πιο δημοφιλές και ξεκινά από τα 660 ευρώ περίπου, ενώ, κατά περίπτωση, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 2.000 ευρώ. Η διαφορά αυτή εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα (δηλαδή τη χωρητικότητα του και τον αριθμό των κυλίνδρων). 
      Για παράδειγμα, για την μετατροπή ενός 4κύλινδρου κινητήρα που έχουν τα περισσότερα επιβατικά που κυκλοφορούν απαιτούνται λιγότερα χρήματα σε σχέση με έναν V6 3,7 λίτρων.
      Για την μετατροπή απαιτούνται περίπου στις 2 ημέρες, ενώ εκτός από τις βασικές εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν, κρίνεται αναγκαίο να γίνουν μια σειρά από δοκιμές που θα εγγυηθούν την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος.

      700 ευρώ κέρδος ετησίως στο πιο «μετριοπαθές» σενάριο
      Κατά μέσο όρο, ένα αυτοκίνητο διανύει το χρόνο περίπου 12.000 χιλιόμετρα, ειδικά τώρα που έχουν μειωθεί οι μετακινήσεις. 
      Μία ρεαλιστική μέση κατανάλωση για ενός παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο 1.600 κυβικών είναι 8,5 λτ./100 χλμ., ενώ με τη χρήση υγραερίου η κατανάλωση αυξάνεται (20%), με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται περίπου στα 10,0 λτ./100χλμ. 
      Αν η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι 1,563 ευρώ το λίτρο και για το υγραέριο 0,732 ευρώ το λίτρο, τότε για τα 12.000 χιλιόμετρα θα δώσουμε 1.590 ευρώ για βενζίνη και 895 ευρώ για υγραέριο, έχοντας στη δεύτερη περίπτωση όφελος 700 περίπου ευρώ. 
      Δηλαδή, θα έχουμε αποσβέσει τα χρήματα που δώσαμε για την τοποθέτηση του κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητό μας στο χρόνο πάνω και θα έχουμε βάλει και στην τσέπη, αφού η τοποθέτηση ενός κιτ LPG ξεκινά από τα ακόμη και από τα 660 ευρώ για ένα 4κύλινδρο κινητήρα.

      ΜΕΤΑ την εγκατάσταση

      ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      • ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      • ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      • ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      • ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
      • ΜΕΤΑ την εγκατάσταση

      Υπάρχει εγγύηση ή θα πληρώσω σε ανταλλακτικά;
      Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να το διευκρινίσετε πριν προχωρήσετε στην μετατροπή. Επίσης, θα πρέπει να σας πούμε ότι κάποιες επίσημες αντιπροσωπείες αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, ούτως ώστε η εργοστασιακή εγγύηση που ενδεχομένως να έχετε, να συνεχίζει να είναι σε ισχύ και μετά. Συνήθως, για αυτές τις περιπτώσεις, ο μοναδικός περιορισμός που τίθεται είναι η οποιαδήποτε βλάβη να μην έχει προκληθεί εξαιτίας σφάλματος στην εγκατάσταση του υγραερίου.
      Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε ώστε να μην έχετε έξοδα από το πουθενά, είναι η εγκατάσταση να γίνει από έναν έμπειρο τεχνικό και αν ακολουθείτε τις προγραμματισμένες εργασίες του service.


      Ούτε 20 ευρώ το service
      Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η τακτική συντήρηση του συστήματος πραγματοποιείται περίπου κάθε 20.000 ή 25.000 χιλιόμετρα και, εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ. Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικαθίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κόστος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περίπου 20 με 50 ευρώ. 

      Κάθε πότε πρέπει να κάνω το service;
      Τα διαστήματα των service των συστημάτων LPG εξαρτώνται από τον τύπο τους και ο εκάστοτε κατασκευαστής ορίζει τα διαστήματα ανάμεσα στα 10.000, 15.000 και 20.000 χλμ. Καλό λοιπόν είναι το διάστημα service του κιτ LPG να συμπίπτει με το διάστημα service του κινητήρα. Ο εγκαταστάτης, αναλόγως του κιτ που θα επιλέξετε, θα σας πει ακριβώς κάθε πότε θα πρέπει να κάνετε service.

      Τα μικρά και το μεγάλο service
      Όπως συμβαίνει και με τους κινητήρες, έτσι και στα συστήματα υγραερίου υπάρχουν τα «μικρά» και τα «μεγάλα» service. 
      Στο μικρό περιοδικό service, αυτό δηλαδή ανά 15.000 χλμ. περίπου, η προγραμματισμένη συντήρηση περιλαμβάνει: 
      • έλεγχο των σωληνώσεων για τυχόν διαρροές
      • έλεγχο στο κύκλωμα ψύξης για διαρροή (έλεγχος στάθμης αντιψυκτικού) 
      • έλεγχο δεξαμενής 
      • ρύθμιση του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα)
      • έλεγχο ηλεκτρικών καλωδιώσεων της εγκατάστασης 
      • έλεγχο των μπέκ 
      • έλεγχο παραμέτρων ηλεκτρονικής μονάδας και διόρθωση αν χρειαστεί 
      • έλεγχο στο σύστημα ανάφλεξης 
      • αντικατάσταση φίλτρου υγρής φάσης (ηλεκτροβαλβίδας)
      • αντικατάσταση φίλτρου αέριας φάσης 
      Με δεδομένο ότι τα ανταλλακτικά που πρέπει να αλλαχθούν είναι ελάχιστα και περισσότερο έμφαση δίνεται σε ελέγχους και επιμέρους ρυθμίσεις από τον εγκαταστάτη-συντηρητή, το κόστος αυτού του service είναι πολύ μικρό.

      Το μεγάλο service
      Μετά από κάθε 90.000 χλμ. περίπου, καλό είναι να γίνεται το μεγάλο service, ώστε να είστε σίγουροι πως το κιτ δουλεύει στην εντέλεια. Το service αυτό περιλαμβάνει εκτός από τους ελέγχους του μικρού service, επισκευή του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα), επισκευή των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος. Στο πνεύμονα αλλάζονται τα εσωτερικά του μέρη (μεμβράνη – ελατήριο – μειωτήρας) και ρυθμίζεται ξανά η πίεσή του. Στα μπεκ υγραερίου θα πρέπει να αντικατασταθούν τα εσωτερικά μέρη του (έμβολο – O ring –ελατήριο), να καθαριστεί εσωτερικά και να ρυθμιστεί ξανά έτσι ώστε να έχουν όλα τον ίδιο ψεκασμό. Στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει επαναπρογραμματισμός του συστήματος.
      Το service αυτό είναι λίγο πιο πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται βέβαια και από τον εγκαταστάτη. 

      Τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα
      Όπως και με τον κινητήρα που θέλει «στρώσιμο» έτσι και με τα κιτ υγραεριοκίνησης καλό είναι μετά τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα να κάνετε έναν προληπτικό οπτικό έλεγχο που περιλαμβάνει: 
      • Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος. 
      • Έλεγχο διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. 
      • Έλεγχοςπαραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.
      Φυσικά, από την πλευρά σας πάντα πρέπει να ρίχνετε μια ματιά: 
      • στην στεγανότητα των συνδέσεων
      • για τη τυχόν παραμόρφωση και κακή στερέωση των σωλήνων 
      • στη στερέωση και σύνδεση των καλωδίων του ηλεκτρικού κυκλώματος 
      • στην τυχόν υπερθέρμανση των μερών, 
      • ενώ θα πρέπει να ΕΧΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΒΕΝΖΙΝΗ ΣΤΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ. 
      Το τελευταίο είναι και το πιο σημαντικό, γιατί διαφορετικά υπάρχει περίπτωση να υποστεί σοβαρές βλάβες ο κινητήρας και άρα να μπείτε σε μεγάλα έξοδα…

      Κοινοποίησέ το »