LPG: «Αντι-μνημονιακό». Κέρδος 700 ευρώ/έτος
Στις αυξήσεις που φέρνει το νέο μνημόνιο το LPG δίνει τη λύση, αφού το κόστος των μετακινήσεων μπορεί να μειωθεί στο μισό. Η διαφορετικά, κατά μέσο όρο μπορείτε να κερδίσετε 700 ευρώ ετησίως, ώστε να καλύψετε τις υπόλοιπες τρύπες του οικογενειακού προϋπολογισμού.
Πονοκέφαλο στα ελληνικά νοικοκυριά με το τρίτο μνημόνιο που έρχεται προκαλεί η μείωση των εξόδων του οικογενειακού προϋπολογισμού. Ανάμεσα στα έξοδα, από τα πιο σημαντικά, είναι αυτό που αφορά τις μετακινήσεις και το αυτοκίνητο. Το ευχάριστο όμως στην προκειμένη περίπτωση-όσο και αν ακούγεται οξύμωρο- είναι πως το μόνο που αυξάνεται με τα νέα πακέτα μέτρων είναι τα ασφάλιστρα και το τεκμήριο για τα 2.500 κυβικά και πάνω. Δηλαδή η επιβάρυνση είναι μικρή στην πράξη, βάζοντας τα πράγματα κάτω με χαρτί και μολύβι…
Από τι αποτελείται ένα κιτ LPG;
Ένα τυπικό κιτ LPG αποτελείται από:
• Τη δεξαμενή αποθήκευσης υγραερίου
• Τις διάφορες σωληνώσεις παροχής καυσίμου
• Την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα παροχής υγραερίου
• Τον πνεύμονα, δηλαδή το μέρος αεριοποίησης υγραερίου που εξαερώνει και ρυθμίζει την παροχή υγραερίου, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα
• Τα μπεκ ψεκασμού υγραερίου
Γιατί Υγραέριο; Ποια τα πλεονεκτήματά του;
1. Κοστίζει το 1/2 της βενζίνης
Η οικονομία στην τσέπη είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα της υγραεριοκίνησης αφού μειώνονται τα έξοδα της μετακίνησης κατά 40-50% περίπου, κυρίως γιατί και το LPG κοστίζει φθηνότερα από τη αμόλυβδη. Ενδεικτικά, το κόστος της αμόλυβδης/λίτρο την ώρα που γραφόντουσαν αυτές οι γραμμές ήταν 1,562 ευρώ/λτ. και του LPG 0,732 ευρώ/λτ., δηλαδή αυτήν την περίοδο το LPG κοστίζει το ½ και λιγότερο της αμόλυβδης!
2. Γιατί αυξάνει την αυτονομία
Το πόσο αυξάνεται η αυτονομία ενός οχήματος με κιτ υγραερίου εξαρτάται από την δεξαμενή που θα επιλεχθεί. Πάντως, αν η χωρητικότητά της είναι στα 40 λίτρα (μέσος όρος), τότε με δεδομένο ότι ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο καίει 1 λτ./10 χλμ., τότε η αυτονομία αυξάνεται κατά 350 περίπου χιλιόμετρα (η δεξαμενή δεν γεμίζει στο 100%). Έτσι, μαζί με το ντεπόζιτο βενζίνης η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα, παραπάνω δηλαδή από όσα θα χρειαστείτε κατά τις καλοκαιρινές διακοπές στο νησί, αν και στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι με την βενζίνη κάποιος θα κινηθεί σε ελάχιστες περιπτώσεις. Το πραγματικό όφελος έρχεται όταν καις LPG.
3. Είναι πιο καθαρό από τη βενζίνη
Το υγραέριο, επειδή δεν περιέχει μόλυβδο, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη και καθαρότερη καύση που συνεπάγεται εσωτερικά μέρη με μικρότερες τριβές και άρα, μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα. Επιπλέον, έχει 110 οκτάνια αντίθετα με τη βενζίνη που έχει λιγότερα. Ωστόσο, πρέπει να λαμβάνονται κάποιες προφυλάξεις στο service, ώστε να μην τρέχετε μετά (βλ. επόμενες σελίδες).
4. Γιατί είναι οικολογικό
Το υγραέριο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται πως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% λιγότερο CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με το αν η καύση γινόταν με βενζίνη.
5. Γιατί κάνεις γρήγορη απόσβεση
Το κόστος ενός συστήματος LPG ποικίλλει, αφού ξεκινά από τα 660 ευρώ, όμως μπορεί να φτάσει έως τα 2.000 ευρώ, ανάλογα με τον κινητήρα, τα περιφερειακά μέρη κτλ. Σε κάθε περίπτωση η απόσβεσή του είναι γρήγορη.
Πόσο πάει το μαλλί; Θα βγω κουρεμένος; ΟΧΙ!
ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
Υπάρχει εγγύηση ή θα πληρώσω σε ανταλλακτικά;
Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να το διευκρινίσετε πριν προχωρήσετε στην μετατροπή. Επίσης, θα πρέπει να σας πούμε ότι κάποιες επίσημες αντιπροσωπείες αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, ούτως ώστε η εργοστασιακή εγγύηση που ενδεχομένως να έχετε, να συνεχίζει να είναι σε ισχύ και μετά. Συνήθως, για αυτές τις περιπτώσεις, ο μοναδικός περιορισμός που τίθεται είναι η οποιαδήποτε βλάβη να μην έχει προκληθεί εξαιτίας σφάλματος στην εγκατάσταση του υγραερίου.
Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε ώστε να μην έχετε έξοδα από το πουθενά, είναι η εγκατάσταση να γίνει από έναν έμπειρο τεχνικό και αν ακολουθείτε τις προγραμματισμένες εργασίες του service.
Ούτε 20 ευρώ το service
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η τακτική συντήρηση του συστήματος πραγματοποιείται περίπου κάθε 20.000 ή 25.000 χιλιόμετρα και, εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ. Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικαθίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κόστος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περίπου 20 με 50 ευρώ.
Κάθε πότε πρέπει να κάνω το service;
Τα διαστήματα των service των συστημάτων LPG εξαρτώνται από τον τύπο τους και ο εκάστοτε κατασκευαστής ορίζει τα διαστήματα ανάμεσα στα 10.000, 15.000 και 20.000 χλμ. Καλό λοιπόν είναι το διάστημα service του κιτ LPG να συμπίπτει με το διάστημα service του κινητήρα. Ο εγκαταστάτης, αναλόγως του κιτ που θα επιλέξετε, θα σας πει ακριβώς κάθε πότε θα πρέπει να κάνετε service.