Η οικονομία χρημάτων είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα της υγραεριοκίνησης.

Το υγραέριο, επειδή δεν περιέχει μόλυβδο, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη και καθαρότερη καύση που συνεπάγεται εσωτερικά μέρη με μικρότερες τριβές και άρα, μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα.

LPG: Για χαμηλό κόστος μετακίνησης

4546 Επισκέψεις στο άρθρο

Με την τιμή της αμόλυβδης να έχει φτάσει τα ύψη, η μείωση του κόστους των μετακινήσεων αποτελεί πρωταρχικό μέλημα του οικογενειακού προυπολογισμού. Ένα κιτ υγραεριοκίνησης ήταν και παραμένει η πιο συμφέρουσα λύση που μπορεί κανείς να επιλέξει.

 
Οικονομία στην τσέπη
Η οικονομία χρημάτων είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα της υγραεριοκίνησης. Μπορεί η κατανάλωση ενός υγραεριοκίνητου οχήματος να είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με αυτήν ενός βενζινοκίνητου, όμως το κόστος του LPG ανά λίτρο είναι σχεδόν το μισό από αυτό της αμόλυβδης/λίτρο. Έτσι, με τα ίδια χρήματα διανύεις περισσότερα χιλιόμετρα και έχεις άμεσο όφελος στον οικογενειακό προϋπολογισμό έως και 50%.

Συμβάλλει στη μακροζωία του κινητήρα
Το υγραέριο, επειδή δεν περιέχει μόλυβδο, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη και καθαρότερη καύση που συνεπάγεται εσωτερικά μέρη με μικρότερες τριβές και άρα, μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα.

Η καύση του εκπέμπει έως και 12% λιγότερο CO2
Το βασικό πλεονέκτημα του υγραερίου είναι ότι, διαθέτει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα, αέριο το οποίο έχει ενοχοποιηθεί ως ο βασικός υπαίτιος για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Υπολογίζεται λοιπόν ότι, ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% μικρότερες ποσότητες CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με το αν η καύση γινόταν με βενζίνη.

Πλεονεκτήματα όμως υπάρχουν και έναντι των πετρελαιοκινητήρων που εκπέμπουν έως και 95% μεγαλύτερες ποσότητες σωματιδίων. Συγκρινόμενο με ένα όχημα diesel, ένα υγραεριοκίνητο όχημα συνήθως εκπέμπει περίπου την ίδια ή λίγο παραπάνω ποσότητα CO2, όμως ταυτόχρονα εκπέμπει πολύ λιγότερα σωματίδια και Nox, αν το όχημα diesel δε διαθέτει σύγχρονα συστήματα επεξεργασίας των καυσαερίων, όπως φίλτρα κατακράτησης μικροσωματιδίων (DPF), οξειδωτικό καταλύτη, σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων (EGR) κ.τ.λ.

Αυξάνει την αυτονομία
Η αυτονομία ενός οχήματος με κιτ υγραερίου εξαρτάται από τις διαστάσεις της δεξαμενής που τοποθετείται. Η επιλογή του τύπου της δεξαμενής μπορεί να γίνει με βάση τη χρήση του οχήματος, για να ωφεληθεί ο χώρος φόρτωσης ή η αυτονομία κίνησης του οχήματος. Αναφορικά με την κατανάλωση, ένα μικρομεσαίο με κιτ υγραερίου καταναλώνει περίπου 1 λίτρο LPG για κάθε 10 χιλιόμετρα. 

Τα σπειροειδή ρεζερβουάρ «βγαίνουν» σε διάφορες διαστάσεις και έτσι, με ένα ρεζερβουάρ όγκου 40 λίτρων, μπορεί κάποιος να διανύσει απόσταση, περίπου, 350 χιλιομέτρων (δεν γεμίζει στο 100%). Σε περίπτωση που κάποιος θέλει να αυξήσει την αυτονομία του οχήματός του, μπορεί να τοποθετήσει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, κυλινδρικού τύπου, χωρητικότητας 90 λίτρων (πραγματικά 72 λίτρα), που δίνει στο όχημα αυτονομία 600 περίπου χιλιομέτρων. Και έτσι, μαζί με τη βενζίνη, η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα.

Γρήγορη απόσβεση
Το κόστος της εγκατάστασης ενός συστήματος υγραεριοκίνησης ποικίλλει, αφού ξεκινά από τα 800 ευρώ, όμως μπορεί να φτάσει έως τα 2.500 ευρώ, ανάλογα με τον κινητήρα, τα περιφερειακά μέρη κτλ. Σε κάθε περίπτωση, επειδή το υγραέριο ως καύσιμο, κοστίζει σχεδόν όσο το μισό της αμόλυβδης κι επειδή ο κινητήρας διατηρεί τις ίδιες τιμές ιπποδύναμης και ροπής και επομένως αντίστοιχες επιδόσεις, έχουμε ως αποτέλεσμα την γρήγορη απόσβεσή του. 

 

προϊοντα αυτοκινητου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)