Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Η σωστή συντήρηση του συστήματος υγραεριοκίνησης αποτελεί σημαντικότατο κομμάτι για να απολαύσετε τα οφέλη που προσφέρει η χρήση LPG.

Η σωστή συντήρηση του συστήματος υγραεριοκίνησης αποτελεί σημαντικότατο κομμάτι για να απολαύσετε τα οφέλη που προσφέρει η χρήση LPG.

Συντήρηση και έλεγχος του kit LPG

15.573 Επισκέψεις στο άρθρο

Έχετε εγκαταστήσει σύστημα υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητό σας και τώρα πρέπει να το συντηρήσετε σωστά. Ξέρετε τι πρέπει να ελέγχετε και πότε;

ΠΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - FRIGO PLUS
ΠΕΤΡΟΜΕΛΙΔΗΣ Κ. & ΣΙΑ Ο.Ε.

Ποια είναι η σωστή διαδικασία συντήρησης, service αλλά και αντικατάστασης των αναλώσιμων; Διαβάστε το «ευαγγέλιο» για τη σωστή συντήρηση του LPG κιτ σας, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει.
Αυτό που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι χιλιάδες των οδηγών που απολαμβάνουν τα οφέλη της υγραεριοκίνησης είναι πως ένα νευραλγικό κομμάτι της υγραεριοκίνησης είναι και η σωστή συντήρηση του συστήματος για να απολαμβάνουν απροβλημάτιστα τα μεγάλα οφέλη οικονομίας που προκύπτουν από τη χρήση LPG. Αντίστοιχα όπως τα οχήματα πετρελαίου ή βενζίνης, πρέπει να υπόκεινται στα προγραμματισμένα service, που ορίζει ο κατασκευαστής τους, το ίδιο ισχύει και για τα υγραεριοκίνητα. Υπάρχουν συγκεκριμένες εργασίες συντήρησης σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, καθώς και συγκεκριμένα αναλώσιμα που πρέπει να αντικαθιστώνται όταν τελειώνει ο «κύκλος ζωής» τους. 
Γενικότερα το υγραέριο, επειδή δεν περιέχει μόλυβδο, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη και καθαρότερη καύση που συνεπάγεται, εσωτερικά μέρη με μικρότερες τριβές και άρα, μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα. Ωστόσο, πρέπει να λαμβάνονται κάποιες προφυλάξεις στο service, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα μετά.
Ο πρώτος έλεγχος… πριν την εγκατάσταση
Επειδή η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η πρόληψη το πρώτο που θα πρέπει να φροντίσετε είναι η μετατροπή να γίνει σε εξειδικευμένο συνεργείο για να μην έχετε απρόοπτα καθώς και να ελέγξετε  την προέλευση του κιτ υγραερίου που θα εγκαταστήσετε, ώστε να διαθέτει όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές. Μάλιστα κατά αυτόν τον τρόπο  θα διαπιστώσετε αν πληρούνται  και οι προδιαγραφές EURO.  
Αφού παραλάβετε το αυτοκίνητό σας, κάντε μόνοι σας κάποια δοκιμή. Αν παρατηρήσετε την παραμικρή δυσλειτουργία, πείτε το στον εγκαταστάτη σας και φυσικά συμφωνείστε μαζί του από πριν για τις εγγυήσεις κατοχυρώνοντας  τη συμφωνία σας εγγράφως.

Κοινοποίησέ το »

Προσοχή σε πιθανά αρχικά λάθη και στην εγγύηση

Το ΚΤΕΟ θα ελέγξει αν έχει γίνει σωστά η τοποθέτηση του συστήματος υγραεριοκίνησης για να εκδοθεί η καινούργια άδεια του οχήματος.

Το ΚΤΕΟ θα ελέγξει αν έχει γίνει σωστά η τοποθέτηση του συστήματος υγραεριοκίνησης για να εκδοθεί η καινούργια άδεια του οχήματος.

    Η εγκατάσταση πρέπει να γίνεται από αδειοδοτημένα και εξουσιοδοτημένα συνεργεία που διαθέτουν έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό. Η εγκατάσταση από μη ειδικούς μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα, όπως κακή λειτουργία του κινητήρα, αυξημένη κατανάλωση μειωμένες επιδόσεις, κακό μείγμα που πιθανόν σε κάποια αυτοκίνητα να προκαλέσει και ζημιές στον κινητήρα. 


    Όλα τα μέρη του συστήματος μετατροπής πρέπει να είναι πιστοποιημένα. Ακόμη και μικρά ανταλλακτικά όπως κλίπς και άλλα αναλώσιμα πρέπει να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Ένα υπεύθυνο συνεργείο προσέχει την κάθε λεπτομέρεια. Το προσωπικό του συνεργείου πρέπει να ξέρει το κάθε ανταλλακτικό και τις δυνατότητες του, να έχει αποδεδειγμένη εμπειρία και εκπαίδευση. Αυτός είναι και ο λόγος που το Υπουργείο ζητά συνήθως το διάγραμμα τοποθέτησης όταν το όχημα περνά ΚΤΕΟ για να εκδοθεί καινούργια άδεια. Το ΚΤΕΟ θα ελέγξει επίσης αν έχει γίνει σωστά η τοποθέτηση. 

    Σχετικά με την εγγύηση, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να το διευκρινίσετε με το μετατροπέα σας πριν προχωρήσετε στην μετατροπή. Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της. Επίσης κάποιες επίσημες αντιπροσωπείες αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, ούτως ώστε η εργοστασιακή εγγύηση που ενδεχομένως να έχετε, να συνεχίζει να είναι σε ισχύ και μετά. Συνήθως, για αυτές τις περιπτώσεις, ο μοναδικός περιορισμός που τίθεται είναι η οποιαδήποτε βλάβη να μην έχει προκληθεί εξαιτίας σφάλματος στην εγκατάσταση του υγραερίου. 

    Απαραίτητη η επικοινωνία με το μηχανικό σας
    Εξαιρετικά σημαντικό είναι να δίνετε τις σωστές πληροφορίες και να ενημερώνετε για οποιαδήποτε επισκευή που έχετε κάνει. Κι αυτό γιατί ενώ μπορεί να νομίζετε ότι δεν έχει μεταβληθεί κάτι σημαντικό στην λειτουργία του kit LPG, η επισκευή αυτή να επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία του συστήματος. Επιπλέον, περιγράφοντας οτιδήποτε περίεργο στον τεχνικό σας, τον βοηθάτε πάρα πολύ να εντοπίσει τη ρίζα του προβλήματος και να το επιδιορθώσει. 

    Ελέγξτε μόνοι σας ό,τι μπορείτε

    Ελέγξτε μόνοι σας ό,τι μπορείτε

      Ο μοναδικός και αποκλειστικός διαγνώστης τυχόν βλαβών του συστήματος, είναι ο τεχνικός που παρακολουθεί το αυτοκίνητό σας. Βέβαια μπορείτε και μόνοι σας να ελέγχετε κάποια πράγματα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΤΕ όπως την στεγανότητα των συνδέσεων, τυχόν παραμόρφωση και κακή στερέωση των σωλήνων, τη στερέωση και σύνδεση των καλωδίων του ηλεκτρικού κυκλώματος, τυχόν υπερθέρμανση των μερών, καθώς και τη βενζίνη στο ρεζερβουάρ σας, που πρέπει πάντα να έχει έστω και λίγη. Το τελευταίο είναι και το πιο σημαντικό, γιατί διαφορετικά υπάρχει περίπτωση να υποστεί σοβαρές βλάβες ο κινητήρας και άρα να μπείτε σε μεγάλα έξοδα… 

      Κάθε πόσα χλμ. χρειάζεται service;

      Το πότε θα πάτε το αυτοκίνητό σας για service θα σας το πει ο εγκαταστάτης σας αναλόγως του kit που έχετε επιλέξει, ενώ αναγράφεται και στο book service.

      Το πότε θα πάτε το αυτοκίνητό σας για service θα σας το πει ο εγκαταστάτης σας αναλόγως του kit που έχετε επιλέξει, ενώ αναγράφεται και στο book service.

        Τα ακριβές διάστημα συντήρησης εξαρτάται από τον τύπο του συστήματος που έχετε τοποθετήσει. Ο εκάστοτε κατασκευαστής ορίζει τα διαστήματα συντήρησης ανάμεσα στα 10.000, 15.000 και 20.000 χιλιόμετρα. Το πότε ακριβώς θα πάτε το αυτοκίνητό σας για service θα σας το πει ο εγκαταστάτης σας αναλόγως του kit που έχετε επιλέξει, ενώ αναγράφεται και στο book service το οποίο παραδίδεται στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου έπειτα από την εγκατάσταση. 


        Καλό λοιπόν είναι το διάστημα service του κιτ LPG να συμπίπτει με το διάστημα service του κινητήρα. Επίσης οι περισσότεροι εγκαταστάτες αναφέρουν στους πελάτες τους πως καλό θα ήταν στα πρώτα 1.000 χλμ να πηγαίνουν στον εγκαταστάτη τους ώστε να γίνεται ένας (τυπικός) διαγνωστικός έλεγχος.

        Ακολουθήστε τις οδηγίες service του κατασκευαστή
        Όταν έρθει ο καιρός του service, από τα πρώτα πράγματα που αλλάζονται είναι το φίλτρο υγρού, καθώς και το φίλτρο αερίου που περιλαμβάνει το σύστημα. Αν το σύστημα που έχετε επιλέξει λειτουργεί με «λαδιέρα», τότε θα πρέπει να ελέγχεται η στάθμη του υγρού εντός της και να γίνεται η απαραίτητη πλήρωση υγρού. 

        Αν τώρα το σύστημα δεν διαθέτει λαδιέρα, αλλά λειτουργεί με spray συντήρησης και προστασίας των βαλβίδων, θα πρέπει ο μηχανικός να χρησιμοποιεί τα κατάλληλα προϊόντα για αυτή τη χρήση, αν κι εφόσον το ορίζει ο εγκαταστάτης. 

        Εν συνεχεία υπάρχει το πλέον νευραλγικό κομμάτι του service, ο έλεγχος της χαρτογράφησης του εγκεφάλου.

        Το μεγάλο service

        Το μεγάλο service περιλαμβάνει εκτός από τους ελέγχους του μικρού service, επισκευή του πνεύμονα, των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος.

        Το μεγάλο service περιλαμβάνει εκτός από τους ελέγχους του μικρού service, επισκευή του πνεύμονα, των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος.

          Το μεγάλο service στο σύστημα LPG πραγματοποιείται μετά από κάθε 90.000 χλμ. περίπου, ώστε να σιγουρευτείτε πως το κιτ δουλεύει χωρίς κανένα ψεγάδι. 


          Το service αυτό περιλαμβάνει τους ελέγχους του μικρού service, καθώς επίσης και επισκευή του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα), όπου αλλάζονται τα εσωτερικά του μέρη (μεμβράνη ελατήριο μειωτήρας) και ρυθμίζεται ξανά η πίεσή του, επισκευή των μπεκ υγραερίου, κατά το οποίο πρέπει να αντικατασταθούν τα εσωτερικά του μέρη (έμβολο – O ring –ελατήριο), να καθαριστεί εσωτερικά και να ρυθμιστεί ξανά έτσι ώστε να έχουν όλα τον ίδιο ψεκασμό, καθώς επίσης και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος. 

          Στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει και επαναπρογραμματισμός του συστήματος. Το service αυτό είναι λίγο πιο πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται βέβαια και από τον εγκαταστάτη. 

          Service με κόστος λιγότερο από ένα «γέμισμα»
          Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η τακτική συντήρηση του συστήματος πραγματοποιείται περίπου κάθε 20.000 ή 25.000 χιλιόμετρα και, εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ
          Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικαθίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κόστος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περίπου 20 με 50 ευρώ. 

          Πως πραγματοποιείται η διόρθωση χάρτη εγκεφάλου
           Σε αυτή τη διαδικασία, ο μηχανικός τσεκάρει τη λειτουργία του εγκεφάλου του kit, ώστε όλες οι ρυθμίσεις να είναι αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής. Επειδή όλο το management του συστήματος γίνεται από το συγκεκριμένο εξάρτημα, συνίσταται ο έλεγχος του software του εγκεφάλου, να γίνεται από τον εγκαταστάτη του συστήματος, ή από κάποιον που χρησιμοποιεί το ίδιο kit, ώστε να διαθέτει και το ίδιο software.

          Ο έλεγχος των 1.000 χλμ.
          Μετά τη πρώτη χιλιάδα χιλιομέτρων που θα «γράψει» το κοντέρ σας καλό είναι να πραγματοποιήσετε έναν προληπτικό οπτικό έλεγχο. Αυτός περιλαμβάνει: 
          • Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος. 
          • Έλεγχο διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. 
          • Έλεγχος παραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.


          Το service των 15.000 χλμ.

          Στο service των 15.000 χλμ περισσότερο έμφαση δίνεται σε ελέγχους και επιμέρους ρυθμίσεις.

          Στο service των 15.000 χλμ περισσότερο έμφαση δίνεται σε ελέγχους και επιμέρους ρυθμίσεις.

            Τα συστήματα υγραερίου, αντίστοιχα με τους κινητήρες, πρέπει να υπόκεινται στη διαδικασία «μικρών» και «μεγάλων» service. Στο περιοδικό service που πρέπει να πραγματοποιείται ανά 15.000 χλμ. περίπου, η προγραμματισμένη συντήρηση περιλαμβάνει: 


            • έλεγχο των σωληνώσεων για τυχόν διαρροές
            • έλεγχο στο κύκλωμα ψύξης για διαρροή (έλεγχος στάθμης αντιψυκτικού)
            • έλεγχο δεξαμενής
            • ρύθμιση του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα)
            • έλεγχο ηλεκτρικών καλωδιώσεων της εγκατάστασης
            • έλεγχο των μπέκ
            • έλεγχο παραμέτρων ηλεκτρονικής μονάδας και διόρθωση αν
            χρειαστεί
            • έλεγχο στο σύστημα ανάφλεξης
            • αντικατάσταση φίλτρου υγρής φάσης (ηλεκτροβαλβίδας)
            • αντικατάσταση φίλτρου αέριας
            φάσης 

            Το κόστος αυτού του service είναι πολύ μικρό διότι τα ανταλλακτικά που πρέπει να αλλαχθούν είναι ελάχιστα. Ο εγκαταστάτης-συντηρητής, δίνει περισσότερη βαρύτητα σε ελέγχους και επιμέρους ρυθμίσεις και όχι σε αντικαταστάσεις μερών.

            Πως θα καταλάβετε αν δυσλειτουργεί ο πνεύμονας

            Ο πνεύμονας ρυθμίζει και στέλνει την απαιτούμενη ποσότητα υγραερίου ανάλογα με τις ανάγκες του κινητήρα

            Ο πνεύμονας ρυθμίζει και στέλνει την απαιτούμενη ποσότητα υγραερίου ανάλογα με τις ανάγκες του κινητήρα

              Το υγραέριο σε υγρή κατάσταση προερχόμενο από την δεξαμενή εισέρχεται στον πνεύμονα. Ο πνεύμονας ρυθμίζει και στέλνει την απαιτούμενη ποσότητα υγραερίου ανάλογα με τις ανάγκες του κινητήρα (κρύο ξεκίνημα, επιτάχυνση, φορτίο), όπως άλλωστε και ο πνεύμονας στον ανθρώπινο οργανισμό στέλνει το οξυγόνο.


              Σε περίπτωση δυσλειτουργίας του πνεύμονα, ενδέχεται να έχουμε μικρότερη πίεση αερίου απο την προρυθμισμένη, η σε χειρότερη περίπτωση την είσοδο υγρού αερίου καυσίμου στον κινητήρα. 

              Και στις δύο περιπτώσεις ο κινητήρας δεν τροφοδοτείται με την σωστή ποσότητα αερίου καυσίμου με αποτέλεσμα να εμφανίζει πανομοιότυπη συμπεριφορά με αυτή που μας περιγράψατε. 

              Σε αυτή την περίπτωση ενδεχομένως θα εμφάνιζε και ένδειξη σφάλματος κινητήρα «check engine».

              Έλεγχος συστήματος ψύξης και ηλεκτροβαλβίδων

              Τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδων μετά την τοποθέτηση χρειάζονται συντήρηση ), κάθε 15.000 χιλιόμετρα

              Τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδων μετά την τοποθέτηση χρειάζονται συντήρηση ), κάθε 15.000 χιλιόμετρα

                Όταν τοποθετούμε ένα σύστημα υγραερίου γίνεται παρέμβαση στο σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Όμως για τη μείωση του κόστους αρκετοί εγκαταστάτες χρησιμοποιούν πλαστικούς αντί για μεταλλικούς συνδέσμους, συνεπώς είναι απαραίτητο να ελέγχετε την στάθμη στο σύστημα ψύξης. 


                Σε περίπτωση που διαπιστώσετε αναίτια πτώση στη στάθμη του υγρού ψύξης, θα πρέπει να ενημερώσετε άμεσα το εξειδικευμένο συνεργείο σας και εφόσον χρειαστεί, αντικαταστήστε τους πλαστικούς συνδέσμους με μεταλλικούς.

                Τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδων μετά την τοποθέτηση χρειάζονται συντήρηση
                (ρύθμιση & καθαρισμό), κάθε 15.000 χιλιόμετρα. Σε περίπτωση που δε γίνει ρύθμιση, κάποιοι κύλινδροι του αυτοκινήτου πιθανόν να λειτουργούν με φτωχό μίγμα, με αποτέλεσμα αύξηση θερμοκρασιών και φθορά του κινητήρα.

                Κοινοποίησέ το »