Υγραέριο... κατά της κρίσης!
Η χρήση του υγραερίου ως καύσιμο κίνησης μειώνει το κόστος των μετακινήσεων στο 50% χάρη στη γρήγορη απόσβεση και την οικονομία στην κατανάλωση που προσφέρει.
Για αυτό και αποτελεί «μονόδρομο» δεδομένων των σημερινών οικονομικών συνθηκών. Ωστόσο, απαραίτητη είναι η τοποθέτηση ενός LPG με «όνομα και… καταγωγή».
Tο υγραέριο είναι το καύσιμο της… κρίσης.
Το υγραέριο προσφέρει γρήγορη απόσβεση και άμεση οικονομία
Κατά μέσο όρο, ένα αυτοκίνητο διανύει το χρόνο περίπου 15.000 χιλιόμετρα. Μία ρεαλιστική μέση κατανάλωση για ενός παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο 1.600 κυβικών είναι 9,0 λτ./100 χλμ., ενώ με τη χρήση υγραερίου η κατανάλωση αυξάνεται (10-15%), με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται περίπου στα 10,0 λτ./100χλμ.
Αν η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι 1,65 ευρώ το λίτρο και για το υγραέριο 0,82 ευρώ το λίτρο, τότε για τα 15.000 χιλιόμετρα θα δώσουμε 2.227 ευρώ για βενζίνη και 1.230 ευρώ για υγραέριο, έχοντας στη δεύτερη περίπτωση όφελος 997 ευρώ. Δηλαδή, θα έχουμε σχεδόν αποσβέσει τα χρήματα που δώσαμε για την τοποθέτηση του κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητό μας στο χρόνο πάνω και θα έχουμε βάλει και στην τσέπη, αφού η τοποθέτηση ενός κιτ LPG ξεκινά από τα ακόμη και από τα 660 ευρώ για ένα 4κύλινδρο κινητήρα.
Πρατήρια LPG: Πλέον θα βρεις παντού!
Χρήσιμες συμβουλές από τους ειδικούς της αγοράς
Απευθυνθήκαμε σε γνωστούς εγκαταστάτες υγραερίου της αγοράς και τους και τους ρωτήσαμε για τις δικές τους ειδικές συμβουλές στον τομέα της συντήρησης. Οι απόψεις φυσικά και συγκλίνουν μιας και ο κάθε ειδικός τονίζει, ότι η σωστή και επιμελής συντήρηση είναι ζωτικής σημασία για το καλή λειτουργία του συστήματος. Ενδεικτικά σημειώστε ότι πρέπει να γίνονται οι παρακάτω έλεγχοι:
1. Έλεγχος καλής λειτουργίας σε βενζίνη !
2. Αλλαγή φίλτρων του συστήματος
3. Έλεγχος βαλβίδων ασφαλείας
4. Έλεγχος διαρροών
5. Έλεγχος σωληνώσεων (υγραερίου, ψεκασμού, κεντρικής παροχής, νερού κτλ)
6. Έλεγχος καλής λειτουργίας των μπεκ ψεκασμού
7. Έλεγχος πίεσης πνεύμονα
8. Έλεγχος σωστής ρύθμισης συστήματος μέσω εγκεφάλου και OBD αυτοκινήτου
9. Έλεγχος πνεύμονα για τυχόν διάβρωση και διαρροή
10. Έλεγχος δεξαμενής
Επίσης κάθε 30.000 χλμ, γίνεται συντήρηση της μπεκιέρας του υγραερίου, με αλλαγή σε όλα τα κινούμενα μέρη, (έμβολα, μεμβράνες ελατήρια, ρύθμιση διάκενου με ειδικό μικρόμετρο.) Αυτές οι εργασίες αφορούν τις περισσότερες μπεκιέρες των συστημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά.
Το στίγμα της αγοράς
Στην τακτική μας επικοινωνία με τους επαγγελματίες κάθε κλάδου προϊόντων ή υπηρεσιών της αγοράς αυτοκινήτου, πέρα από τα νέα τους ή τις προσφορές τους, παίρνουμε και το «στίγμα» του πώς βλέπουν την «κατάσταση σήμερα».
Αυτή την βδομάδα μιλήσαμε με τον κλάδο των εγκαταστατών υγραερίου και όπως προκύπτει από τις δηλώσεις τους, το Υγραέριο «αντιστέκεται» στην κρίση. Μάλιστα, κάποιοι βλέπουν και άνοδο στη δουλειά τους, όπως οι κ. Κοντογουλίδης, Μπίρμπος, Χρυσικόπουλος, Σταθάκος, Σκέντος και Μωραϊτης. Αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι η τοποθέτηση ενός kit LPG δεν είναι κάτι το εποχικό, όπως αναφέρει ο κ. Καντερές, (παρότι οι πολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν την αγορά), όπως και ότι το LPG ως καύσιμο προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία κίνησης σε σχέση με τη βενζίνη.
Από την άλλη, σημαντική είναι και η δήλωση του Κ. Μανωλάκη όπου αναφέρει ότι «οι καταναλωτές εκτός από την τιμή τον ρωτούνε και άλλα, όπως ποιο κιτ χρησιμοποιεί».
Στο σημείο αυτό, βέβαια, να πούμε ότι θέλει προσοχή η αγορά, καθώς στην αγορά κυκλοφορούν κιτ δήθεν ιταλικά. Για παράδειγμα, όπως λέει και ο κ. Θεοδωρακόπουλος κάποιοι μιλάνε για συστήματα άμεσου ψεκασμού, ενώ έχουν μπεκ ηλεκτροβάνας.
Τέλος, καλό είναι ο καταναλωτής να μην κοιτάει μόνο την τιμή του kit γιατί το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα άριστο… Μάλιστα, αυτά τα φθηνά κιτ κάνουν κακό στην αγορά και για το λόγο αυτό θα πρέπει να επισκέπτεστε κάποια εγκεκριμένο συνεργείο.