Έλεγχος ΚΤΕΟ: Προτεραιότητα η ασφάλεια σας και μετά η αποφυγή των προστίμων
Είναι γεγονός πως δεν μπορούμε να ζυγίζουμε όλα τα πράγματα στην ζωή μας με το χρήμα. Ειδικά ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια μας. Για το λόγο αυτό λοιπόν ο έλεγχος του αυτοκινήτου από κάποιο ΚΤΕΟ, μπορεί να μας γλυτώσει από μια «στραβή» που μπορεί να προκύψει από μια βλάβη. Πέραν αυτού ο έγκαιρος έλεγχος μας εξοικονομεί και επιπλέον χρήματα, αφού δεν φορτωνόμαστε με ανεπιθύμητα πρόστιμα.
Είναι γεγονός πως η λειτουργία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ έχουν αναβαθμιστεί τρομερά παρέχοντας στο κοινό υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Πέρα από τους απαραίτητους όμως (βάση νομοθεσίας) τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, τα Ι.ΚΤΕΟ παρέχουν μια σειρά από επιπλέον υπηρεσίες.
Το συγκεκριμένο ποσό προστίμου μειώνεται στα 50 ευρώ, εάν καταβληθεί εντός 10 ημερών.
Ξεκινώντας από τα βασικά: Τι ελέγχεται στα ΚΤΕΟ
Σε κάθε περιοδικό τεχνικό έλεγχο, οι τεχνικοί οφείλουν και πρέπει σύμφωνα με το νόμο 44800/123 του 1985 και τις τροποποιήσεις του 2003 και 2004 να ελέγχουν το σύνολο των μερών του αυτοκινήτου. Αυτό συνεπάγεται ότι, περιλαμβάνονται οι εξής τομείς: εκπομπές καυσαερίων, κινητήρας, κατάσταση αμαξώματος, υαλοπίνακες, φανάρια, πρόσθετα αξεσουάρ, ηλεκτρονικός εξοπλισμός, θάλαμος επιβατών, σύστημα διεύθυνσης, συστήματα αναρτήσεων, ζώνες ασφαλείας, κ.α. Σε γενικές γραμμές:
1) Η πρώτη δουλειά του τεχνικού συνήθως αφορά στον απαραίτητο, εξωτερικό οπτικό έλεγχο του οχήματος για οξειδώσεις και χτυπήματα που αναδεικνύει και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
2) Ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών.
3) Στο επόμενο βήμα, ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα.
4) Η μέτρηση των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας και αν απαιτείται, εκδίδεται Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
5) Αμέσως μετά, ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και του χειρόφρενου. Τέλος, η σύγκλιση/ απόκλιση των τροχών μετριέται και στον πίσω άξονα.
6) Μέτρηση των φώτων γίνεται.
7) Έλεγχος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ειδικής ράμπας.
Extra & χρήσιμες υπηρεσίες
Δώστε προσοχή!
Υπάρχουν κάποια σημεία του αυτοκινήτου όπου η φθορά ή η κακή χρήση και συντήρηση δεν είναι εύκολο να ανιχνευθούν. Για παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο με «γυρισμένα» χιλιόμετρα στο κοντέρ, μπορεί να υπονοεί ότι έχει δεν έχει γίνει κάποιο μεγάλο γενικό service. Αυτό σημαίνει ότι, οι ιμάντες μετάδοσης και χρονισμού είναι καταπονημένοι και ο κίνδυνος ζημιάς ελλοχεύει. Ο μηχανικός πρέπει να ανοίξει το καπάκι του κινητήρα για να έχει πιο πλήρη εικόνα. Η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ακόμη ένα σημείο του αυτοκινήτου που κρατάει «κρυμμένα μυστικά». Επίσης, μια πρόσφατη βλάβη ίσως επισκευάστηκε με ιμιτασιόν ανταλλακτικά (π.χ. ο συμπιεστής του κλιματισμού). Αυτό σημαίνει ότι, η απόδοση βραχυπρόθεσμα ίσως να μην είναι αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής.
Γρήγορα ναι, πρόχειρα όχι
Ο εκούσιος έλεγχος στο ΙΚΤΕΟ δεν είναι ούτε χρονοβόρα ούτε ακριβή διαδικασία. Το κόστος είναι 35 ευρώ και αρκούν το πολύ 30 λεπτά της ώρας για να βγει ένα ασφαλές συμπέρασμα. Όταν κάποιος σκοπεύει να διαθέσει 5.000 ή 10.000 ευρώ για να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, το κόστος ελέγχου είναι αμελητέο, αφού μπορεί να γλιτώσει τον μελλοντικό ιδιοκτήτη από πολυέξοδους μπελάδες στο προσεχές μέλλον.
Τα βασικά στάδια ελέγχου είναι επτά. Βέβαια, στο υπόμνημα εργασιών περιλαμβάνονται δεκάδες οπτικοί έλεγχοι οι οποίοι δεν αναφέρονται και δεν αναγράφονται πουθενά εφόσον δεν υπάρχουν ελλείψεις.
Είναι όμως κωδικοποιημένα σημεία ελέγχου που κάνει ο τεχνικός σε όλα τα αυτοκίνητα, όπως π.χ. η κατάσταση ελαστικών, το πάχος πέλματος και η ημερομηνία παραγωγής τους, κατάσταση ζαντών, ζώνες ασφαλείας, η λειτουργία των φλας, η ύπαρξη ρεζέρβας και η κατάστασή της κ.α.
Ιδιωτικό ΚΤΕΟ Car Control ΑΕΕ
Το 2004 άρχισε η λειτουργία των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Σιγά, σιγά στην αρχή αλλά με ταχύ βήμα στην συνέχεια, αντικατέστησαν γρήγορα τα Δημόσια ΚΤΕΟ στην συνείδηση του κοινού. Το Ι.ΚΤΕΟ Car Control ξεκίνησε την δραστηριότητά του το 2008, παρέχοντας κορυφαίες υπηρεσίες στον τομέα του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων. Με σύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό, σύμφωνα με τις προδιαγραφές ISO 17020, που πιστοποιείται για την αξιοπιστία του τουλάχιστον μια φορά κάθε χρόνο, το Car Control I.KTEO διενεργεί τεχνικούς ελέγχους σε κάθε είδους όχημα μέχρι 3,5t και από το 2013 και σε δίκυκλα.
Οι άριστα εκπαιδευμένοι τεχνικοί του, όλοι μηχανολόγοι μηχανικοί ανωτάτης εκπαίδευσης, είναι πιστοποιημένοι από το Υπουργείο Μεταφορών για την διενέργεια τεχνικών ελέγχων, τόσο στα αυτοκίνητα, όσο και στις μοτοσυκλέτες και επιμορφώνονται συνεχώς σε κάθε είδους εξέλιξη που προκύπτει, είτε αυτό λέγεται τρόπος εξέτασης των βασικών λειτουργιών του οχήματος (ευθυγράμμιση, όρια μέτρησης καυσαερίων, όρια σκόπευσης φωτιστικών σωμάτων), είτε, πιο πρόσφατα, για την κίνηση με Υγραέριο (LNG) και την κίνηση με Φυσικό Αέριο (CNG).
Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στον οδηγό και συνέπεια στα όσα ορίζει ο νόμος, οι τεχνικοί του Car Control I.KTEO, θα ελέγξουν με προσοχή το όχημά σου. Κι αν το θέλεις, θα αφήσεις και το τηλέφωνό σου για να σε ειδοποιήσουν όταν έρθει η ώρα να περάσεις ΚΤΕΟ ξανά, μην τυχόν και το ξεχάσεις, γιατί τα πρόστιμα είναι τσουχτερά. Έτσι, είτε έχεις μηχανάκι, είτε αυτοκίνητο (φορτηγό, επιβατικό ή ταξί), μπαίνεις στην ιστοσελίδα του (www.carcontrol.gr), ενημερώνεσαι για το πότε περνάς ΚΤΕΟ, ποια έγγραφα χρειάζεσαι, τι είδους έλεγχοι θα γίνουν στο όχημά σου και στο τέλος κλείνεις online το ραντεβού σου και είσαι έτοιμος. Αλλιώς τηλεφωνείς στο 10200 και το τηλεφωνικό κέντρο σου λύνει κάθε απορία.
Αλλωστε, το Car Control I.KTEO είναι εκεί, με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, ακριβώς για την δική σου εξυπηρέτηση. Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 07.00 το πρωί, έως τις 09.00 το βράδυ και το Σάββατο, από τις 07.00 το πρωί έως τις 05.00 το απόγευμα.
Για την προστασία του κοινού
Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ καλύπτουν πλέον τις απαιτήσεις τεχνικού ελέγχου όλων των κατηγοριών οχημάτων, δηλαδή ελέγχονται σε αυτά εκτός από τα ελαφρά οχήματα με μεικτό βάρος έως 3,5 τόνων, βαρέα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία), αλλά και μοτοσυκλέτες. Παρόλο το υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ υπηρεσιών, αλλά και της φιλικής εξυπηρέτησης που παρέχουν στους πολίτες ο αριθμός των οχημάτων που δεν ελέγχονται είναι αρκετά υψηλός. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη αυξημένη προσέλευση εκπρόθεσμων οχημάτων στα ΚΤΕΟ πανελλαδικά υπό την απειλή της ηλεκτρονικής διασταύρωσης των στοιχείων και της επιβολής προστίμων.
Σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς αναζητούνται δράσεις το ποσοστό της αποχής να περιοριστεί και να εφαρμοστεί η κείμενη νομοθεσία. Από την πλευρά τους τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ έχουν υποβάλλει πληθώρα προτάσεων προς τους αρμόδιους φορείς για τον περιορισμό του ποσοστού αποχής και την βελτίωση κατΆ επέκταση της οδικής ασφάλειας.
Ωστόσο, ο ρόλος των ιδιωτικών ΚΤΕΟ δεν είναι να θέτει τα οχήματα εκτός κυκλοφορίας αλλά να επισημαίνει τις ελλείψεις τους στον οδηγό ενθαρρύνοντας τον να τις επισκευάσει , ενισχύοντας άμεσα με τον τρόπο αυτό την οδική του ασφάλεια. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο σκοπός του τεχνικού ελέγχου, παρότι υποχρεωτικός από τον νόμο, αφορά την κατάσταση του οχήματος με το οποίο ο κάθε πολίτης και η οικογένεια του κυκλοφορούν στον δρόμο. Αφορά δηλαδή πρωτίστως τον πολίτη και την ασφάλεια του.