Γλυτώστε τo σαφάρι ελέγχων ΚΤΕΟ
O–υποχρεωτικός- έγκαιρος έλεγχος ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου μας, μπορεί να μας γλυτώσει από μια μικρή αρχικά βλάβη (η οποία στη συνέχεια να εξελιχθεί σε πραγματικό και κοστοβόρο πονοκέφαλo.
Είναι γεγονός πως, στις οικονομικές συγκυρίες που ζούμε, κάθε ευρώ, συνυπολογίζεται πριν από κάθε μας ενέργεια. Και για το λόγο αυτό λοιπόν, ο –υποχρεωτικός- έγκαιρος έλεγχος ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου μας, μπορεί να μας γλυτώσει από μια μικρή αρχικά βλάβη (η οποία στη συνέχεια να εξελιχθεί σε πραγματικό και κοστοβόρο πονοκέφαλο).
Κάθε πότε περνάει ένα αυτοκίνητο ΚΤΕΟ;
Κάθε 4 χρόνια, από την έκδοση της πρώτης άδειας κυκλοφορίας και κάθε δύο χρόνια στη συνέχεια, πρέπει να περνούν από ΚΤΕΟ τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά αυτοκίνητα. Η όλη διαδικασία δεν ξεπερνά σε χρόνο την μια ώρα, ενώ το κόστος είναι στα 40 ευρώ.
Η προσκόμιση του οχήματος στο ΚΤΕΟ γίνεται από τον νόμιμο κάτοχο του οχήματος ή από τρίτο, εξουσιοδοτημένο ή μη πρόσωπο. Ο κάτοχος του οχήματος πριν τη διενέργεια του ελέγχου πρέπει να έχει εντοπίσει την θέση όπου είναι αποτυπωμένοι επάνω στο όχημα ο αριθμός πλαισίου και ο αριθμός κινητήρα.
Τι ελέγχεται στα ΚΤΕΟ;
Σε κάθε περιοδικό τεχνικό έλεγχο, οι τεχνικοί οφείλουν και πρέπει να ελέγχουν το σύνολο των μερών του αυτοκινήτου. Σε γενικές γραμμές:
1. Η πρώτη δουλειά του τεχνικού συνήθως αφορά στον απαραίτητο, εξωτερικό οπτικό έλεγχο του οχήματος για οξειδώσεις και χτυπήματα που αναδεικνύει και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
2. Ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών.
3. Στο επόμενο βήμα, ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα.
4. Η μέτρηση των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας και αν απαιτείται, εκδίδεται Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
5. Αμέσως μετά, ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και του χειρόφρενου. Τέλος, η σύγκλιση/απόκλιση των τροχών μετριέται και στον πίσω άξονα.
6. Μέτρηση των φώτων
7. Έλεγχος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ειδικής ράμπας.
Τι ισχύει τώρα για τα πρόστιμα
Προ ολίγων ημερών, το Υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε μια ανακοίνωση η οποία αναφέρει πως το πρόστιμο για εκπρόθεσμο έλεγχο του ΚΤΕΟ μετά την πάροδο έξι μηνών, θα αγγίζει τα 150 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τη διάταξη του ν. 4336 /2015, με τίτλο «Συνταξιοδοτικές διατάξεις-Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και Ρυθμίσεις για την Υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης» επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ σε όλους τους ιδιοκτήτες ΙΧ στην περίπτωση που έχει παρέλθει χρονικό διάστημα περισσότερο των έξι μηνών από την καταληκτική προθεσμία διενέργειας περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ).
Ωστόσο, ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει 3 νέες ειδικές προθεσμίες για τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ), προκειμένου οι ιδιοκτήτες να έχουν τη δυνατότητα αποφυγής του προαναφερθέντος προστίμου των 150 ευρώ.
Και ταυτόχρονα να μην επιβαρυνθούν με το υψηλό τέλος εκπροθέσμου, που προβλέπεται παγίως από την κείμενη νομοθεσία για όσους είναι εκπρόθεσμοι άνω των έξι μηνών. Κι αυτό γιατί θα έχουν τη δυνατότητα να καταβάλλουν το συγκεκριμένο τέλος μειωμένο: δηλαδή, 33 ευρώ, αντί 65 ευρώ.
Ειδικότερα, θα τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν καταστεί άνω των έξι μηνών εκπρόθεσμοι από την καταληκτική ημερομηνία Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) μέχρι και ένα μήνα από τη δημοσίευση του νόμου, άρα στις 14 Σεπτεμβρίου και εφόσον, αξιοποιήσουν τις παρακάτω ειδικές ευνοϊκές προθεσμίες:
Α. Τα οχήματα ΙΧ για τα οποία έχουν παρέλθει έξι μήνες από την καταληκτική ημερομηνία τεχνικού ελέγχου έως τις 30/6 του 2014 θα πρέπει να προσκομιστούν για έλεγχο μέχρι και τις 30/9/2015.
B. Τα οχήματα ΙΧ για τα οποία έχουν παρέλθει έξι μήνες από την καταληκτική ημερομηνία τεχνικού ελέγχου από την 1/7/2014 έως τις 31/12/2014 θα πρέπει να προσκομιστούν για έλεγχο μέχρι την 31/10/2015
Γ. Τα οχήματα ΙΧ για τα οποία έχουν παρέλθει έξι μήνες από την καταληκτική ημερομηνία τεχνικού ελέγχου από την 1/1/2015 έως και την 14/9/2015, θα πρέπει να προσκομιστούν για τεχνικό έλεγχο έως την 30/11/2015
Στην εγκύκλιο που εξέδωσε η διεύθυνση Ελέγχου Οχημάτων και Εγκαταστάσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, επισημαίνεται στην περίπτωση που κάποιοι ιδιοκτήτες ΙΧ δεν προσέλθουν στις προαναφερθείσες ειδικές ημερομηνίες, αλλά τελικώς διενεργήσουν τον Τεχνικό έλεγχο εντός του 2015 (μέχρι τις 31/12/2015), θα καταβάλλουν μεν το προσαυξημένο τέλος εκπροθέσμου ελέγχου, δηλαδή 65 ευρώ, ωστόσο, δεν θα τους επιβληθεί το πρόστιμο των 150 ευρώ.
Extra & χρήσιμες υπηρεσίες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ
Μια πολύ χρήσιμη υπηρεσία που παρέχεται σε όλα τα ΚΤΕΟ είναι ο εκούσιος έλεγχος. Ένας έλεγχος που δεν είναι ούτε χρονοβόρα ούτε ακριβή διαδικασία και σας λέει επακριβώς σε τι κατάσταση είναι το όχημά σας. Το κόστος είναι πραγματικά προσιτό για αυτά που προσφέρει και αρκούν το πολύ 30 λεπτά της ώρας για να βγει ένα ασφαλές συμπέρασμα.
Μπορεί να σας φανεί χρήσιμη αυτή η υπηρεσία, είτε αν θέλετε να δείτε σε τι κατάσταση είναι το αυτοκίνητο που έχετε στη κατοχή σας, είτε αν θέλετε να ελέγξετε αξιόπιστα ένα μεταχειρισμένο όχημα που επιθυμείτε να αγοράσετε. Γιατί όταν κάποιος σκοπεύει να διαθέσει 5.000 ή 10.000 ευρώ για να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, το κόστος ελέγχου είναι αμελητέο, αφού μπορεί να γλιτώσει τον μελλοντικό ιδιοκτήτη από πολυέξοδους μπελάδες.
ΚΤΕΟ Delivery !
Το ότι η διαδικασία τεχνικού ελέγχου αυτοκινήτου έχει κάνει πολλά βήματα εμπρός, είναι γνωστό. Υπηρεσίες πάνω στις ανάγκες του κοινού, φιλικές χρεώσεις, extra έλεγχοι, μέχρι και δώρα συνοδευτικά με κάθε έλεγχο.
Ti αφορά :Παραλαβή του αυτοκινήτου σας για έλεγχο του (από το σημείο που σας εξυπηρετεί). Εκτέλεση των προγραμματισμένων βημάτων ελέγχου στις εγκαταστάσεις του ΙΚΤΕΟ.
Εσείς, απλά κλείστε ραντεβού την ημέρα και ώρα που επιθυμείτε να γίνει η παραλαβή του αυτοκινήτου σας.
Έλεγχος πριν την αναχώρηση για ταξίδι
Πλέον υπάρχει η δυνατότητα στα ΚΤΕΟ να πραγματοποιηθεί έλεγχος πριν από κάποιο μεγάλο ταξίδι που μπορεί να πραγματοποιήσετε, ώστε να κάνετε απροβλημάτιστα όσα χιλιόμετρα επιθυμείτε. Έτσι, πριν την αναχώρηση σας για τον αγαπημένο σας προορισμό, μπορείτε να πραγματοποιήσετε ένα πλήρη ή μερικό έλεγχο στα σημεία που θέλετε, σε κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ, στην περίπτωση που δεν επιθυμείτε να επισκεφτείτε κάποιο συνεργείο. Με αυτόν τον τρόπο, ελαχιστοποιείτε τυχόν κινδύνους, ενώ έχετε το κεφάλι σας ήσυχο ότι η οικογένεια ταξιδεύει με ασφάλεια.
Έλεγχος εργασιών συνεργείου
Αν έχουν προηγηθεί εργασίες συντήρησης-επισκευής του αυτοκινήτου σας σε κάποιο συνεργείο, μπορείτε να ελέγξετε την αποτελεσματικότητα τους επισκεπτόμενοι κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Ο έλεγχος μπορεί να αφορά στην τοποθέτηση νέων αναρτήσεων, στην επισκευή των φρένων κτλ.
Υπηρεσία Κάρτας Καυσαερίων
Κάθε χρόνο (εκτός από τα ταξί και Βαρέα Οχήματα στα οποία ο έλεγχος καυσαερίων γίνεται κάθε έξι μήνες) όλα τα οχήματα περνούν έλεγχο καυσαερίων. Δεν είναι απαραίτητο να κλείσετε ραντεβού. Εξυπηρετείστε άμεσα εντός 5 μόλις λεπτών.
Αξίζει να σημειώσετε πως όταν το αυτοκίνητο σας περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ μπορεί ταυτόχρονα να «αποκτήσει» και την κάρτα καυσαερίων (με ισχύ για 1 έτος).
Special Tip : Προέλεγχος ΚΤΕΟ
Τα περισσότερα συνεργεία διαθέτουν στις υπηρεσίες τους τον ονομαζόμενο προέλεγχο ΚΤΕΟ. Το κόστος της είναι πολύ μικρό (σε αρκετές περιπτώσεις και δωρεάν) και ο έλεγχος μπορεί να απαλλάξει τον οδηγό, από χρονοβόρες και απαιτητικές διαδικασίες.
Αν έχετε και ένα δίκυκλο στη κατοχή σας
Πλέον και τα δίκυκλα υποβάλλονται σε τεχνικό έλεγχο για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των μετακινήσεων των αναβατών, όπου και τσεκάρονται οι παρακάτω παράμετροι:
Ταυτοποίηση / Ρύποι
Πρώτα γίνεται η ταυτοποίηση του δικύκλου, και μετά ελέγχονται τα καυσαέρια. Ελέγχονται οι αριθμοί πλαισίου και κινητήρα, και μετρούνται οι ρύποι. Η μέτρηση των καυσαερίων γίνεται στο ρελαντί.
Όριο ταχύτητας στα δίκυκλα με κινητήρα 50cc
Η διαφορά που έχουν τα δίκυκλα πενήντα κυβικών εκατοστών -όταν κληθούν για έλεγχο- είναι το όριο ταχύτητας που πρέπει να ισχύει για εκείνα. Έτσι, η μέγιστη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50χλμ/ώρα.
Φρένα
Μετρήσεις γίνονται στον εμπρόσθιο και τον πίσω τροχό για την οβαλότητα του δίσκου, διαπιστώνεται δηλαδή αν έχει στραβώσει ο δίσκος, και ελέγχεται η μέγιστη απόδοση (και τα ταμπούρα ελέγχονται, ενώ επιπλέον τσεκάρεται αν χάνουν γράσα). Όλη η διαδικασία ελέγχεται αυτόματα, και με απόλυτη ακρίβεια από το μηχάνημα. Το μηχάνημα μετράει επιπλέον το αν κολλάει κάποια δαγκάνα. Αυτό που δεν μετριέται είναι το πάχος των δίσκων.
Οπτικοί έλεγχοι στο ανυψωτικό
Εδώ ελέγχονται όλα τα υποσυστήματα της μοτοσικλέτας, αν υπάρχουν γυμνά καλώδια, αν έχει διαρροές υγρών φρένων, ή λαδιών. Γίνεται έλεγχος αν έχει λυθεί η εξάτμιση, ελέγχονται τα ρουλεμάν, οι τζόγοι στο πιρούνι, στο λαιμό, στην αλυσίδα, τα στοπ στα φώτα, η κόρνα, τυχόν διαρροές από το ρεζερβουάρ, οι μπουκάλες, η στήριξη της σέλας, κλπ. Οι έλεγχοι είναι πολλοί, και τα έμπειρα μάτια των ελεγκτών ξεσκονίζουν όλα τα υποσυστήματα του δικύκλου.
Στάθμη θορύβου
Όταν τελειώσουν οι παραπάνω έλεγχοι περνάμε στη στάθμη θορύβου του δικύκλου, στην ηχομέτρηση. Η διαδικασία έχει αυστηρές προδιαγραφές, ώστε να γίνεται με ακρίβεια (ειδικά όσον αφορά στη θέση του ντεσιμπελόμετρου) και γίνεται σε συγκεκριμένο χώρο. Γίνονται τρεις μετρήσεις, οι οποίες δεν πρέπει να απέχουν μεταξύ τους πάνω από 2 ντεσιμπέλ, και κρατάμε την πιο αυστηρή.
Συνήθεις ερωτήσεις-απαντήσεις για KTEO
Πόση ώρα διαρκεί ο έλεγχος;
Η διαδικασία του τεχνικού ελέγχου είναι απλή, εύκολη και πάνω από όλα γρήγορη. Ο τεχνικός έλεγχος διαρκεί μόνο 30 λεπτά!
Πότε περνάω ΚΤΕΟ;
Όλα τα οχήματα ελέγχονται αρχικά μετά από 4 χρόνια από την πρώτη τους κυκλοφορία και έκτοτε περιοδικά κάθε 2 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, κατά το έτος 2009 θα πρέπει να περάσουν από αρχικό τεχνικό έλεγχο τα οχήματα που κυκλοφόρησαν το 2005, σύμφωνα με την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης αδείας κυκλοφορίας, συν 7 ημέρες.
Ποιο είναι το κόστος του ελέγχου;
Το κόστος τεχνικού ελέγχου του οχήματός σας, στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ κυμαίνεται από τα 45 έως και τα 50 ευρώ.
Θέλω να ελέγξω μόνο ένα συγκεκριμένο σημείο του αυτοκινήτου μου και όχι να περάσω ΚΤΕΟ. Μπορώ; Κι αν ναι τι κάνω σε αυτή τη περίπτωση;
Φυσικά και μπορείτε. Ο Εκούσιος Έλεγχος γίνεται σε ένα ή περισσότερα σημεία του οχήματος, κατά εντολή και απαίτηση του πελάτη και δεν είναι υποχρεωτικός από τη νομοθεσία.
Την προηγούμενη φορά έβγαλα το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σε δημόσιο ΚΤΕΟ. Μπορώ για τον επόμενο έλεγχο να πάω σε ιδιωτικό;
Μπορείτε να περάσετε Τεχνικό Έλεγχο σε οποιοδήποτε ΚΤΕΟ θέλετε, ανεξαρτήτως το πού περάσατε την προηγούμενη φορά. (π.χ. άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο ΚΤΕΟ).
Ποια είναι τα δικαιολογητικά που χρειάζεται να προσκομίσω;
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσετε για όλα τα Ι.Χ. είναι τα εξής:
• Αδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αυτής
• Ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης αυτού που φέρει το όχημα
• Κάρτα ελέγχου καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.) εφόσον είναι σε ισχύ. Σε περίπτωση που η Κ.Ε.Κ έχει λήξει ή δεν υπάρχει, θα εκδοθεί από το KTEO
• Δελτίο τεχνικού ελέγχου (στην περίπτωση που το όχημα έχει ξαναπεράσει από έλεγχο σε οποιοδήποτε ΚΤΕΟ)
Μπορεί να προσκομίσει το όχημα κάποιος άλλος, αν δε μπορεί ο ιδιοκτήτης;
Το όχημα μπορεί να το προσκομίσει οποιοσδήποτε. Δε χρειάζεται να είναι ο ιδιοκτήτης. Το μόνο που χρειάζεται να έχει μαζί του είναι κάποιο έγγραφο πιστοποίησης της υπογραφής του (ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα).
Θέλω να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και θέλω να μάθω σε τι κατάσταση βρίσκεται μηχανικά.
Φυσικά! Μπορείτε να το περάσετε "Εκούσιο Τεχνικό Έλεγχο" και να μάθετε ακριβώς πού είναι ταλαιπωρημένο το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει.