Van ή... ελαφρά φορτηγά;

Οι μεταφορές νωπών ή κατεψυγμένων προϊόντων επιβάλλουν τη χρήση ειδικών ψυκτικών θαλάμων στα οχήματα προκειμένου να μην επηρεάζεται η ποιότητα του φορτίου. Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις, τίθενται και άλλα ζητήματα πέραν την δυνατότητας υποστήριξης ειδικών τύπων υπερκατασκευών επί του οχήματος. Ένα από αυτά αφορά στην ευελιξία που επιβάλλεται να έχει το όχημα, το κόστος χρήσης του ή ακόμα και η μέση κατανάλωση καυσίμου. Εκεί είναι λοιπόν που, στην… εξίσωση για την εύρεση του κατάλληλου οχήματος, μπαίνουν και οχήματα της κατηγορίας των Van. Με υψηλό όμως μεικτό βάρος, άνω των 3,5t., όπως αυτά που παρουσιάζουμε.

 
Ως γνωστόν οι διάφορες υποκατηγορίες των επαγγελματικών οχημάτων τείνουν να «κανιβαλίζονται» μεταξύ τους και αυτό συμβαίνει κυρίως στα οχήματα με μεικτό βάρος άνω των 3,5t. όπου η «βαριά» έκδοση ενός μικρότερου σε μεταφορικές δυνατότητες οχήματος στην γκάμα μιας εταιρείας, παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς υψηλότερου ωφέλιμου φορτίου από την αντίστοιχη «ελαφριά» έκδοση ενός μεγαλύτερου οχήματος (πάντα της ίδιας εταιρείας).
Το ίδιο ισχύει για τις διαστάσεις του πλαισίου, τους κινητήρες και πολλά ακόμα στοιχεία, άμεσα συγκρίσιμα μεταξύ των δύο επιλογών που μια εταιρεία προσφέρει σε έναν επαγγελματία. Μια χαρακτηριστική περίπτωση σε αυτό το δίλημμα είναι η κατηγορία των ελαφρών φορτηγών όπως είναι π.χ. τα Mitsubishi Fuso Canter, Isuzu N-Series, Renault Maxity, Nissan Cabstar κ.ά. που σε αρκετές περιπτώσεις εμφανίζουν μικρότερο μεικτό βάρος από τις αντίστοιχες «κορυφαίες» εκδόσεις των οχημάτων που απαρτίζουν την κατηγορία των Van στα ελαφρά επαγγελματικά.
Τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα καθεμιάς από τις κατηγορίες οχημάτων που προαναφέραμε είναι πολλά, με τα ελαφρά φορτηγά να επιδεικνύουν για παράδειγμα τους τύπους καμπίνας που εδράζονται πάνω από τον κινητήρα (περισσότερο ωφέλιμο μήκος στο πλαίσιο για την υποστήριξη υπερκατασκευών) και τα Van να εμφανίζουν καλύτερη οδική συμπεριφορά και –πιθανόν- υψηλότερο επίπεδο άνεσης έναντι των ανταγωνιστών τους.
Σε κάθε περίπτωση, καθένα από τα προτερήματα αλλά και μειονεκτήματα των εκπροσώπων και των δύο πλευρών μπορεί να αντικρουστεί εύκολα ή δύσκολα.
Αποφεύγοντας λοιπόν τις… κακοτοπιές, συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα μοντέλα της μιας εκ των δύο κατηγοριών.
Στις σελίδες που ακολουθούν σας παρουσιάζουμε τα κορυφαία Van (με τις αντίστοιχες διαστάσεις αμαξώματος, μεταξονίου κλπ. είναι διαθέσιμα και σε εκδόσεις καμπίνας-σασί) των οποίων ωστόσο το μεικτό βάρος υπερβαίνει κατά πολύ το όριο των 3,5t.
Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η πλειοψηφία των βαρέων Van, διαθέτει εκδόσεις με μεικτό βάρος έως και 4,0t. (π.χ. τα Fiat Ducato, Ford Transit, Citroen Jumper και Peugeot Boxer), ωστόσο υπάρχουν ορισμένα μοντέλα με σαφέστατα υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο όπως τα Mercedes-Sprinter και VW Crafter (έως 5,0t.) και φυσικά το Iveco Daily που ανταγωνίζεται στα ίσια το αειθαλές Mercedes-Benz Vario, με εκδόσεις μεικτού βάρους ακόμα και άνω των 7,0t.

 

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ