Οι νέες γενιές των Toyota Hilux και Nissan Navara |
Οι νέοι μονομάχοι |
|
|
Tα Toyota Hilux και Nissan Pick Up τοποθετούνται μεταξύ των κορυφαίων σε ποιότητα κατασκευής και δυνατότητες εκπροσώπων της κατηγορίας τους.
|
|
Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου του τρέχοντος έτους και πιθανότατα μέσα στον Οκτώβριο
αναμένεται να ξεκινήσει στην ελληνική αγορά η εμπορική πορεία της νέας γενιάς δύο εκ των
δημοφιλέστερων και επικρατέστερων pick-up σε παγκόσμιο επίπεδο. Το νέο Toyota Hilux και το Nissan Navara διαφοροποιούνται πλήρως σε σχέση με τους προκατόχους τους και δείχνουν έτοιμα να αναλάβουν εκ νέου τα σκήπτρα στις πωλήσεις της κατηγορίας.
|
|
|
Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες κατέχουν ένα μεγάλο μερίδιο επί των παγκόσμιων πωλήσεων στα ελαφρά επαγγελματικά και όχι άδικα καθώς τα Toyota Hilux και Nissan Pick Up τοποθετούνται μεταξύ των κορυφαίων σε ποιότητα κατασκευής και δυνατότητες εκπροσώπων της κατηγορίας τους. Η παρουσίαση της νέας γενιάς ενός από τα δύο οχήματα αποτελεί σημείο αναφοράς για την αγορά, πόσο μάλλον σε αυτή την περίπτωση που, απαντώντας άμεσα στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του Nissan Navara (αυτή η ονομασία καθιερώνεται πλέον) στη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης στις αρχές του 2005, η Toyota παρουσίασε την 6η γενιά του δεύτερου σε πωλήσεις μοντέλου της σε παγκόσμιο επίπεδο στη Διεθνή Έκθεση της Βαρκελώνης (5-15/05).
Toyota Hilux
Το νέο Toyota Hilux έχει να επιδείξει πωλήσεις 12 εκ. μονάδων από το 1967, οπότε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην ιαπωνική αγορά. Έκτοτε κατάφερε να αναδειχθεί σε έναν από τους επικρατέστερους εκπροσώπους της κατηγορίας του και το όνομά του έχει γίνει συνώνυμο της κορυφαίας αξιοπιστίας και των μεγάλων μεταφορικών δυνατοτήτων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με τη νέα γενιά του σκληροτράχηλου pick-up, η Ιαπωνική εταιρεία ευελπιστεί να αυξήσει το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά των ελαφρών επαγγελματικών. Το νέο Hilux αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος με την ονομασία IMV (Innovative International Multi-purpose Vehicle) που αφορά τη δημιουργία αρκετών νέων μοντέλων που θα κατασκευάζονται σε πολλά διαφορετικά σημεία του πλανήτη και θα πωλούνται σε περισσότερες από 140 χώρες.
Nissan Navara
Απέναντί του συναντάμε τη νέα γενιά του Nissan Navara, της οποίας η εκδόση King Cab παρουσιάστηκε επίσης στη Διεθνή Έκθεση της Βαρκελώνης και έρχεται στα συμπληρώσει την γκάμα του μοντέλου έπειτα από την Double Cab που παρουσιάστηκε στη Γενεύη. Βασιζόμενο σε κοινά μηχανικά μέρη με το νέο Pathfinder, το Nissan Navara -που αντικαθιστά το υπάρχον μοντέλο το οποίο παρουσιάστηκε το 2002- ευελπιστεί να διατηρήσει την κυριαρχία των πωλήσεων και στην ελληνική αγορά.
Σχεδίαση και διαστάσεις του Hilux
Η σχεδίαση του αμαξώματος του Toyota Hilux είναι ιδιαίτερα δυναμική και το γεγονός ότι το νέο μοντέλο είναι σημαντικά φαρδύτερο από το υπάρχον (από 45- 60 χλστ.) προσδίδει μια αίσθηση στιβαρότητας στο συνολικό αποτέλεσμα. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι μεγάλων διαστάσεων με διάφανο κάλυμμα ενώ ο ογκώδης προφυλακτήρας φιλοξενεί μια προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος του. Οι έντονες καμπύλες αποτελούν το κύριο συστατικό της εμφάνισης του Ιαπωνικού pick-up ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το συνολικό μήκος του οχήματος ανέρχεται στα 5.130 χλστ., γεγονός που σημαίνει πως η νέα γενιά, στις εκδόσεις με τη μονή ή την πιο μακριά καμπίνα, είναι κατά 340 χλστ. μακρύτερη. Το ύψος παραμένει στο ίδιο επίπεδο ενώ το μεταξόνιο ορίζεται πλέον στα 3.085 χλστ.
Σχεδίαση και διαστάσεις του Navara
Από τη μεριά της, η νέα γενιά του Nissan Navara υιοθετεί αρκετά στοιχεία από το Nissan Pathfinder και διαφοροποιείται σημαντικά από το υπάρχον μοντέλο. Η χαρακτηριστική μάσκα με τις κάθετες ρίγες που σχηματίζουν ένα "V" σε συνδυασμό τις αυλακώσεις του καλύμματος του κινητήρα αποτελούν ένα από τα κυρίαρχα σημεία της εμφάνισης του εμπρόσθιου τμήματος. Παράλληλα ο προφυλακτήρας είναι τονισμένος όπως αντίστοιχα και τα φτερά των τροχών.
Οι συνολικές διαστάσεις του αμαξώματος τόσο σε σχέση με τον προκάτοχό του όσο και το νέο Toyota Hilux, είναι αυξημένες καθώς το μήκος του αμαξώματος ανέρχεται στα 5.220 χλστ., το πλάτος στα 1.850 χλστ. ενώ τέλος το ύψος κυμαίνεται από τα 1.749- 1.784 χλστ. Παράλληλα σημαντική είναι η αύξηση του μήκος του μεταξονίου που ορίζεται πλέον στα 3.200 χλστ. και είναι κατά 250 χλστ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο και κατά 115 χλστ. από το Toyota Hilux αντίστοιχα.
Όλα τα παραπάνω συνηγορούν σε σημαντικά αυξημένους χώρους στο εσωτερικό, που επαρκούν για την άνετη μεταφορά έως και πέντε ενήλικων επιβατών αλλά και μεγαλύτερους χώρους φόρτωσης τόσο σε μήκος όσο και πλάτος.
|
Η γκάμα των κινητήρων και τα μηχανικά μέρη |
|
Toyota Hilux
Το νέο Toyota Hilux βασίζεται σε εντελώς νέο και πιο ενισχυμένο πλαίσιο τύπου σκάλας που συμβάλλει στη βελτίωση της εκτός δρόμου οδικής του συμπεριφοράς ενώ παράλληλα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα του θορύβου και των ταλαντώσεων που γίνονται αισθητά στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών. Η στρεπτική του ακαμψία είναι κατά 45% αυξημένη σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Παράλληλα έχει σχεδιαστεί κατάλληλα προκειμένου να αυξηθεί η στιβαρότητά του σε περίπτωση πρόσκρουσης. Η ανάρτηση του εμπρός άξονα αποτελείται από ανεξάρτητα διπλά ψαλίδια και ελατήρια ενώ στον πίσω άξονα διατηρούνται τα ημιελλειπτικά φύλλα σούστας με αντιστρεπτική δοκό. Παράλληλα το ύψος της ανάρτησης είναι μεγαλύτερο από του προκάτοχου μοντέλου.
Αρχικά το νέο Toyota Hilux θα εφοδιάζεται με τον γνωστό D-4D πετρελαιοκινητήρα των 2,5 λίτρων που αποδίδει ισχύ 102 ίππων και ροπή 200 Nm (στις δικίνητες εκδόσεις) και 260 Nm (στις τετρακίνητες). Ο συγκεκριμένος κινητήρας φέρει δεύτερης γενιάς σύστημα τροφοδοσίας common-rail και Swirl Control System ενώ έχουν βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου του και τα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου. Μέσα στο 2006 αναμένεται να προστεθεί στην γκάμα των κινητήρων μια έκδοση του ίδιου κινητήρα με intercooler.
Nissan Navara
Η νέα γενιά του pick-up της Nissan διαθέτει αντίστοιχη δομή αναρτήσεων με το νέο Toyota Hilux, ωστόσο οι διαφορές είναι σημαντικές σε ό,τι αφορά τους κινητήρες. Συγκεκριμένα το νέο Navara θα εφοδιάζεται με τους νέους υπερτροφοδοτούμενους YD πετρελαιοκινητήρες που κινούν και το Pathfinder, χωρητικότητας 2,5 λίτρων που αποδίδουν ισχύ 145 και 174 ίππων, ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής τους ανέρχεται στα 356 και 403 Nm αντίστοιχα.
|
|
|
|
|