Nissan Navara 2,5 4x4 Double Cab VS Toyota Hilux 2,5 4x4 Double Cab |
Παντοτινοί αντίπαλοι |
|
|
Τα δύο αυτά pick up εμφανίζουν σύγχρονη εικόνα σε κάθε τομέα, ενώ οι βασικές τους διαφορές είναι ότι, το μεν Navara είναι πιο "δυνατό", ενώ το δε Hilux είναι πιο οικονομικό.
|
|
Η κόντρα μεταξύ των δύο "αιωνίων" αντιπάλων στα pick up, του Navara και του Hilux, κρατεί καλά και στις τελευταίες τους γενιές, οι οποίες φέρουν σημαντικές αναβαθμίσεις αλλά και πολλές επιμέρους διαφορές.
|
|
|
Η Nissan και η Toyota έχουν μακρόχρονη παράδοση στην κατηγορία των pick up και είναι από τις πιο δημοφιλείς φίρμες με άμεσα ανταγωνιστικά μοντέλα, τα οποία με την πάροδο των ετών έχουν ξεχωρίσει για την υψηλή αξιοπιστία τους και αντοχή στις σκληρές συνθήκες, που καλούνται να αντιμετωπίσουν ως "επαγγελματίες". Στις πιο πρόσφατες γενιές τους, δεν έχουν πλέον να ζηλέψουν την τεχνολογία, τις ανέσεις, την ασφάλεια και τον εξοπλισμό των σύγχρονων επιβατικών αυτοκινήτων, έχοντας παράλληλα αυξημένες μεταφορικές ικανότητες, καθώς επίσης υψηλή ανθεκτικότητα και δυνατότητες κίνησης σε δύσβατα εδάφη (στις εκδόσεις 4x4). Παράλληλα, τα διπλοκάμπινα μοντέλα προσφέρουν ευρυχωρία έως και σε πέντε φιλοξενούμενους, οι οποίοι θα καταλάβουν ότι βρίσκονται σε pick up όχημα, μόνο όταν γυρίσουν προς τα πίσω και δουν την καρότσα.
Εξωτερικά, το Navara και το Hilux εντυπωσιάζουν όχι μόνο λόγω των αυξημένων διαστάσεών τους (περνούν τα 5,2 μέτρα σε μήκος), αλλά και χάρη στη δυναμική τους σχεδίαση, κυρίως εμπρός. Όσον αφορά στα αμαξώματα, αμφότερα περιλαμβάνουν στην γκάμα τους εκδόσεις με διπλή και μακριά καμπίνα (το Hilux έχει και κοντή καμπίνα). Σε επίπεδο τιμών, το pick up της Toyota είναι πιο προσιτό, ακόμα και κατά 4.000 ευρώ περίπου (ανάλογα την έκδοση), έναντι του σχετικά "τσιμπημένου" Navara, το οποίο όμως διαθέτει τον υψηλότερης απόδοσης κινητήρα από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας.
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
Nissan Navara
(+): Απόδοση και επιδόσεις κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, άνεση
(-): Κάθετη κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος, τράβηγμα στις χαμηλές στροφές, μικρό ωφέλιμο φορτίο
Toyota Hilux
(+): Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, σχέση τιμής - αξίας, κατανάλωση, χώροι επιβατών
(-): Επιδόσεις, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
Πιο δυνατό το Navara, περισσότερο οικονομικό το Hilux
Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα έχουν χωρητικότητα 2,5 λτ. και διαθέτουν σύγχρονη τεχνολογία (το Nissan έχει και direct injection, εκτός από common rail). H σημαντική τους διαφορά δεν είναι άλλη από την απόδοση, καθώς στο Hilux είναι 102 ίπποι και στο Νavara 174, γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό. Το pick up της Nissan εμφανίζει σαφώς πιο καλές επιδόσεις, οι οποίες είναι αντίστοιχες με αυτές ενός σβέλτου επιβατικού αυτοκινήτου, ενώ η χαμηλή ισχύς του Hilux γίνεται αισθητή κυρίως στον ανοιχτό δρόμο. Ωστόσο, το μηχανικό σύνολο του Toyota κερδίζει σε τράβηγμα στις χαμηλές στροφές, έχει πιο γραμμική απόδοση και οι απαιτήσεις του σε πετρέλαιο είναι λιγότερες. Τα δύο αυτά μοτέρ παρουσιάζουν πολιτισμένη λειτουργία, ενώ ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα δε θα ενοχλήσει κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Τέλος, ο επιλογέας των ταχυτήτων του Navara είναι λίγο καλύτερος σε αίσθηση, ωστόσο ο συμπλέκτης είναι περισσότερο ευαίσθητος από του Hilux, όταν "ζορίζεται".
Εκτός δρόμου
Η μετάδοση της κίνησης είναι μόνιμη στους πίσω τροχούς. Η εμπλοκή και του εμπρός διαφορικού και των σχέσεων υποπολλαπλασιασμού γίνεται στο Navara μέσω ενός πρακτικού περιστροφικού διακόπτη, ενώ στο Hilux μέσω του "κλασικού" δεύτερου επιλογέα ταχυτήτων. Παράλληλα, και τα δύο μοντέλα διαθέτουν κλείδωμα του πίσω διαφορικού, εκτός των βασικών τους εκδόσεων. Στις εκτός δρόμου δοκιμασίες, το Hilux, βλέπουμε, σύμφωνα με τις μετρήσεις στον πίνακα παρακάτω, ότι εμφανίζει μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις, ωστόσο κρίνονται ισάξια και με υψηλές δυνατότητες, ακόμα και σε δύσβατα εδάφη. Αρνητικό τους στοιχείο αποτελεί ο μεγάλος πίσω πρόβολος, ο οποίος μειώνει τη γωνία διαφυγής.
|
|
|
|
|