Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

SERVICE

Επαγγελματίας Live
Βρείτε γιατί χάνει λάδια
Διαβάστηκε από 9758 αναγνώστες
Λίγα λόγια περί λίπανσης…
Το λιπαντικό του κινητήρα αναλαμβάνει να μειώσει στο ελάχιστο τις έντονες τριβές που δημιουργούνται μεταξύ των επιμέρους τμημάτων στο εσωτερικό του. Ωστόσο η ενδεχόμενη απώλεια λιπαντικών που είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του, είναι δυνατόν να προληφθεί έγκαιρα μέσω του συστηματικού ελέγχου.
H διαδικασία ελέγχου της στάθμης του λαδιού στον κινητήρα είναι γνωστή σχεδόν σε όλους. Αφού βγάλετε το σχετικό δείκτη από τη θέση του, καθαρίζετε τη βάση του με ένα καθαρό πανί και το ανατοποθετείτε στην υποδοχή για λίγα δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια τον τραβάτε πάλι έξω και βλέπετε πόσο λάδι έχει το μοτέρ, ανάλογα με τις ενδείξεις που έχει πάνω του ο δείκτης. Ειδικά για ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο, που καθημερινά "γράφει" αρκετά χιλιόμετρα, η διαδικασία αυτή πρέπει να επαναλαμβάνεται σε εβδομαδιαία βάση, όσο σίγουροι και είμαστε για την αξιοπιστία του κινητήρα. Οι βασικότεροι, πάντως, παράγοντες, εξαιτίας των οποίων προκαλείται διαρροή λαδιών και στους οποίους πρέπει πάντα να έχουμε το νου μας, είναι οι εξής:
Η βάση του κάρτερ
Η βάση του κάρτερ με τα χρόνια φθείρεται και σαπίζει, ενώ το ξεβίδωμα της τάπας στη βάση του δοχείου για την αλλαγή των λαδιών προκαλεί συχνά στρέβλωμα στις βόλτες. Από εκεί μπορούν να αρχίσουν να χάνονται λάδια και μάλιστα χωρίς να το πάρουμε "χαμπάρι". Γι αυτό πρέπει να επισημαίνουμε στον άνθρωπο που αναλαμβάνει αυτό το κομμάτι της συντήρησης να είναι προσεκτικός στο βίδωμα της τάπας, αλλά και να φροντίσει, ώστε το κάρτερ να έχει πάντα την απαραίτητη στεγανότητα.
Ελαττωματικό φίλτρο
Εκτός από το κάρτερ, τα λάδια μπορούν να διαφεύγουν και από ένα ελαττωματικό φίλτρο. Αν, για παράδειγμα, το έχουν βιδώσει πολύ σφιχτά, η εναλλαγή των θερμοκρασιών μπορεί να προκαλέσει συστολή - διαστολή του υλικού και να στραβώσει είτε το ίδιο το φίλτρο, είτε τις βόλτες πάνω στις οποίες "πιάνει". Μπορούμε, βάζοντας απλά το χέρι μας στη βάση του φίλτρου, να διαπιστώσουμε αν παρουσιάζει διαρροή από εκείνο το σημείο.
Καίγονται από τον κινητήρα
Ένα από τα βασικά προβλήματα του κινητήρα, είναι να καίει λάδια. Αυτό σημαίνει ότι περνούν στο θάλαμο καύσης και καίγονται μαζί με τη βενζίνη ή το πετρέλαιο. Αν έχετε διαρροή από κάπου και βεβαιωθείτε ότι δε χάνει από το κάρτερ ή το φίλτρο, τότε πρέπει να υποπτευθείτε αμέσως αυτό. Για να είστε ακόμα πιο σίγουροι ότι το μοτέρ καίει λάδια, αν έχετε βενζινοκινητήρα, μπορείτε να ελέγξετε τα μπουζί. Αν είναι υπερβολικά υγρά και σκούρα και τα έχετε αλλάξει πρόσφατα, τότε σημαίνει ότι βρέχονται από λάδια και η συμβολή ειδικού είναι απαραίτητη. Αν το πρόβλημα βρίσκεται στην αρχή του, ίσως ξεμπερδέψετε με νέες τσιμούχες σε κάποια σημεία του μοτέρ. Αν, όμως, το πρόβλημα είναι έντονο και συνεχίζει για πολύ καιρό, τότε θα χρειαστεί να λύσετε τον κινητήρα για κανονικό ρεκτιφιέ, λεπτομέρεια που θα σας κοστίσει πολύ περισσότερο σε χρόνο και χρήμα.