|
Μερικά από τα σημαντικότερα εκθέματα στην εκδήλωση "Truck Pur" της Mercedes-Benz ήταν αναμφίβολα οι εκδόσεις φορτηγών "EuroCombi", που υπόσχονται να αναβαθμίσουν σημαντικά τις διεθνείς οδικές μεταφορές στην ΕΕ, στην περίπτωση που θα επιτραπεί τελικά η κυκλοφορία τους.
Πληροφοριακά αναφέρουμε, πως στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου (IAA-Σεπτέμβριος 2006) παρουσιάστηκε το πρόγραμμα "EuroCombi", που αφορά στη χρήση συρμών μήκους 25,25 μέτρων και μεικτού βάρος έως και 60t., οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα φορτηγά διεθνών μεταφορών. Η ανάγκη που οδήγησε τις διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείες στην εξέλιξη του προγράμματος "EuroCombi", εστιάζεται στην αναμενόμενη αύξηση του όγκου των χερσαίων οδικών μεταφορών στην ΕΕ κατά 20% μέχρι το 2015. Δεδομένων των μεγαλύτερων μεταφορικών τους δυνατοτήτων, τα φορτηγά "EuroCombi" είναι σε θέση να αυξήσουν σε ποσοστό της τάξης του 50% το μεταφερόμενα προϊόντα ανά όχημα, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κατά 15% ανά τόνο μεταφερόμενων προϊόντων. Παράλληλα και σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα στην αγορά της Γερμανίας, έχει υπολογιστεί, πως τα φορτηγά "EuroCombi" θα μπορούσαν να αναλάβουν το 23% των πραγματοποιούμενων δρομολογίων των συμβατικών φορτηγών και να μειώσουν τον κυκλοφοριακό φόρτο κατά 2,2 δις οχηματο-χιλιόμετρα ετησίως. Τέλος, σύμφωνα με τους υπολογισμούς ειδικών, το πρόγραμμα "EuroCombi" είναι σε θέση να μειώσει το κόστος μεταφοράς ανά παλέτα κατά 16% και τα κέρδη της εταιρείας να αυξηθούν κατά 10% ανά παλέτα.
Με τον όρο "EuroCombi" αναφερόμαστε ουσιαστικά σε έναν τράκτορα με δύο ρυμούλκες (μια τριαξονική και μια δύο αξόνων), με συνολικό μήκος 25,25 μέτρων. Υπάρχουν δύο παραλλαγές φορτηγών "EuroCombi", που έχουν προταθεί στην αρμόδια επιτροπή της ΕΕ, που θα αποφασίσει για το αν τελικά θα επιτραπεί η κυκλοφορία των εν λόγω φορτηγών. Η πρώτη έχει μεικτό βάρος 48 τόνων και η δεύτερη 60 τόνων, αντίστοιχα.
Χάρη στην εξελιγμένη μορφή των διευθυντηρίων αξόνων στις δύο ρυμούλκες, τα φορτηγά "EuroCombi" είναι σε θέση να μετακινηθούν χωρίς προβλήματα στο οδικό δίκτυο όλων των χωρών-μελών της ΕΕ, ενώ αξίζει να σημειώσουμε, πως με δεδομένο ότι το συνολικό μεικτό βάρος του οχήματος επιμερίζεται σε περισσότερους άξονες, το βάρος του φορτίου / άξονα είναι μικρότερο από ό,τι στα κυκλοφορούντα συμβατικά φορτηγά.
|
|
|
Μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση της ΕΕ, που θα διαμορφώσει το μέλλον για τα φορτηγά τύπου "EuroCombi".
|
|
Χάρη στο ειδικά μελετημένο σύστημα των κατευθυντήριων αξόνων στις ρυμούλκες ενός φορτηγού "EuroCombi", καθίσταται άνετη η διέλευσή του από το υπάρχον οδικό δίκτυο όλων των χωρών-μελών της ΕΕ.
|
|
|