ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Αφιέρωμα

Van
Αποστολή στην Ιταλίa: Ρεκόρ Γκίνες στην κατανάλωση καυσίμου από MB Actros
Ουτοπία ή πραγματικότητα;
Διαβάστηκε από 4822 αναγνώστες
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ανθρώπων της Mercedes-Benz, η μέση κατανάλωση ενός νέου Actros 40t. σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται από 30-35 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, στην πίστα δοκιμών του Nardo κατάφεραν να την μειώσουν στο εντυπωσιακό νούμερο των 19,44 λτ./ 100 χλμ.! Η επίδοση αυτή αποτέλεσε την «πόρτα» για την είσοδο της νέας γενιάς του Actros στο βιβλίο των «Ρεκόρ Guinness». Αποτελεί άραγε και ένα «παράθυρο» στο μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών;
Eπί μια εβδομάδα, 24 ώρες ημερησίως, δύο φορτηγά της νέας γενιάς Mercedes-Benz Actros με μεικτό βάρος 40t. (25t. φορτίου) κινήθηκαν ασταμάτητα με μέση ωριαία ταχύτητα 80,17 χλμ./ώρα στην κυκλική πίστα δοκιμών του Nardo (Ν. Ιταλία). Στόχος του εγχειρήματος - πειράματος των ανθρώπων της γερμανικής εταιρείας ήταν να αποδείξουν, πως κάτω από τις κατάλληλες –ή μάλλον «εργαστηριακές»- συνθήκες κίνησης σε μια πίστα όπως η συγκεκριμένη, ένα σύγχρονο βαρύ φορτηγό είναι σε θέση να εμφανίσει ιδιαίτερα περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου. Έπειτα από 801 γύρους (22 ανά ώρα), έχοντας διανύσει συνολικά 12.728,94 χλμ. στη μήκους 12,5 χλμ. πίστα δοκιμών, τα δύο φορτηγά ολοκλήρωσαν την αποστολή τους. Τα αποτελέσματα των δοκιμών ήταν τουλάχιστον εντυπωσιακά, καθώς η ομάδα επαγγελματιών - δοκιμαστών οδηγών της Mercedes-Benz (οι οποίοι κλήθηκαν να οδηγούν τα δύο Actros σε επαναλαμβανόμενες 4ωρες βάρδιες) χρειάστηκε μόλις 2.474,56 λίτρα καυσίμου, προκειμένου να επιτύχει την αποστολή της. Αυτό το νούμερο συνεπάγεται μέση κατανάλωση καυσίμου της τάξης των 19,44 λτ./ 100 χλμ., μέγεθος που μεταφράζεται σε 0,8 λτ. καυσίμου ανά 100 διανυθέντα τονοχιλιόμετρα. Βάσει της επίδοσης αυτής, το νέο Mercedes-Benz Actros των 40t. θα μπορούσε να συγκριθεί με το «όραμα» των διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών, που αφορά στη δημιουργία ενός οχήματος με μέση κατανάλωση 1 λτ./100 χλμ. Πέραν όμως της σημαντικής μείωσης σε ό,τι αφορά σε αυτή καθεαυτή τη μέση κατανάλωση καυσίμου (ιδιαίτερα σε αυτή τη φάση με την ξέφρενη πορεία της τιμής του πετρελαίου), οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν από τα συνήθη επίπεδα των 30-37 g/tkm στα 20,5 g/tkm! Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν πως υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια μείωσης τόσο της μέσης κατανάλωσης καυσίμου, όσο και των εκπομπών ρύπων στα σύγχρονα επαγγελματικά οχήματα. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνούμε, πως τα τελευταία χρόνια, η κατανάλωση καυσίμου των φορτηγών έχει μειωθεί περισσότερο από 1/3, την ίδια στιγμή που οι μεταφορικές δυνατότητές τους έχουν αυξηθεί σε αντίστοιχο ποσοστό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τεχνολογία BlueTec, χάρη στην οποία, πέραν της κάλυψης των προδιαγραφών της Euro 5, διασφαλίζεται μείωση της κατανάλωσης σε ποσοστό 2%- 5%, μέγεθος που –ανάλογα με τη χρήση ενός φορτηγού- μπορεί να μεταφραστεί σε 1.500-2.000 λτ. λιγότερου καυσίμου ετησίως. Αν συνυπολογίσουμε πως για κάθε λίτρο καυσίμου που εξοικονομείται, αντιστοιχούν 2.640 g. λιγότερων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντικό είναι το γεγονός, ότι ήδη κυκλοφορούν 150.000 φορτηγά με τεχνολογία BlueTec. Όπως προαναφέραμε όμως, το ρεκόρ Guinness που επιτεύχθηκε από τα δύο φορτηγά της Mercedes-Benz, βασίστηκε σε ορισμένες παραμέτρους, που δεν απαντώνται σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Σκεπτόμενοι, ωστόσο, ότι το καύσιμο αποτελεί περίπου το 30% του κόστους ενός στόλου οχημάτων, είναι ξεκάθαρο ότι κάθε μέτρο, σχεδιασμένο με γνώμονα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, πρέπει να χρησιμοποιηθεί στο έπακρο. Εξάλλου αυτός είναι μάλλον ο μοναδικός δρόμος προς ένα πιο οικολογικό μέλλον για τις χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές.
Για τα συνολικά 12.728,94 χλμ. που διήνυσαν τα δύο Mercedes-Benz Actros στην πίστα δοκιμών του Nardo, απαιτήθηκαν μόλις 2.474,56 λίτρα καυσίμου.

Η στιγμή του τερματισμού του 801ου γύρου. Δικαίως οι οδηγοί και οι τεχνικοί της Mercedes-Benz πανηγυρίζουν την είσοδο του νέου Actros στο Βιβλίο των Ρεκόρ Guinness.

Με εξαίρεση τις απαραίτητες στάσεις για ανεφοδιασμό και εναλλαγή οδηγών, τα δύο Mercedes-Benz Actros κινήθηκαν επί 7 συνεχείς ημέρες στην πίστα δοκιμών του Nardo.

 
 Αποστολή στην Ιταλίa: Ρεκόρ Γκίνες στην κατανάλωση καυσίμου από MB Actros
Λίγα λόγια για το Nardo Technical Center S.r.l.
Παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση