Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Αφιέρωμα

Van
Ρεπορτάζ: Ημερίδα ΣΕΑΑ-ΠΣΧΕΜ
Ανάγκη για δραστικές αλλαγές
Διαβάστηκε από 1612 αναγνώστες
Στα πλαίσια της 4ης Έκθεσης Επαγγελματικού Αυτοκινήτου, που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) στο πρώην Ανατολικό Αεροδρόμιο, από 17 έως 21 Σεπτεμβρίου 2008, πραγματοποιήθηκε σχετική εκδήλωση στο Ζάππειο.
Στη συγκεκριμένη εκδήλωση, η οποία είχε ως θέμα τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών που πραγματοποιούνται με φορτηγά στην Ελλάδα και τη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στο οδικό δίκτυο της χώρας, εκτός από το ΣΕΑΑ, σημαντική παρέμβαση πραγματοποίησε και το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ). Τόσο ο ΣΕΑΑ όσο και το ΠΣΧΕΜ τόνισαν την ανάγκη υποστήριξης των προσπαθειών τους από την Πολιτεία, με στόχο τον εκσυγχρονισμό του κλάδου, έτσι ώστε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην Ευρώπη, όπου έχει διαγράψει πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια, με το μερίδιο των Ελλήνων μεταφορέων να υποχωρεί σταδιακά ακόμα και σε εθνικό επίπεδο. Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν τη βάση της εθνικής οικονομίας και συμμετέχουν με ποσοστό 7% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ. Ωστόσο, το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα, αποθαρρύνει την ανανέωση του στόλου, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος ηλικίας των βαρέων οχημάτων να φτάνει στα 18 χρόνια, ενώ το 40% των οχημάτων έχει ηλικία άνω των 20 ετών, αλλά στη συντριπτική τους πλειονότητα (85%) είναι Ι.Χ. Όλα αυτά, όταν στην Ε.Ε. ο μέσος όρος είναι τα 12,5 χρόνια, στη Γερμανία είναι 8 χρόνια και στη Βρετανία μόλις 6,7! Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΣΕΑΑ κ. Ανδρέα Ανδρικόπουλο, οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί μετά από πρωτοβουλία του Συνδέσμου από το ΕΜΠ, του ΙΟΒΕ και της ΑΞΩΝ Περιβαλλοντικής Α.Ε., απέδειξαν ότι η επικινδυνότητα των βαρέων οχημάτων κατά κανόνα αυξάνεται ανάλογα με την ηλικία του οχήματος. "Μόνο στο διάστημα 1996-2004 τα τροχαία ατυχήματα με βαρέα οχήματα στοίχισαν στην εθνική οικονομία 10 δισεκατομμύρια ευρώ", τόνισε ο κ. Ανδρικόπουλος. "Κρίνεται απαραίτητη η επιδότηση από το κράτος για την ανανέωση του στόλου και η θέσπιση κινήτρων για τα νεότερης τεχνολογίας οχήματα. Η πολιτεία πρέπει σύντομα να προωθήσει την απόσυρση οχημάτων μεγάλης ηλικίας και να διευκολύνει την αντικατάσταση αυτών με νέα οχήματα τελευταίας τεχνολογίας", σημείωσε στην ομιλία του ο κ. Ανδρικόπουλος. Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της απελευθέρωσης του κλειστού επαγγέλματος των φορτηγών Δ.Χ., ο Πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ κ. Χαρ. Δαδίτσιος ανέφερε: "Η συνεχής αναφορά ότι είμαστε η μοναδική χώρα ανάμεσα στις 15 της Ε.Ε. όπου δεν είναι ελεύθερες οι άδειες, είναι παραπλανητική και δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Η αλήθεια είναι ότι σε όλες τις χώρες υπάρχει περιορισμός και λαμβάνονται υπ' όψιν οι μεταφορικές ανάγκες της χώρας, σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος, την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών από όλα τα μέσα μεταφοράς, το κυκλοφοριακό και η μελέτη επικινδυνότητας". Σύμφωνα με το ΠΣΧΕΜ, η μόνη διαφορά που υπάρχει στο συγκεκριμένο θέμα ανάμεσα στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι στη μεταβίβαση των αδειών. Στην Ευρώπη πωλείται η επιχείρηση και η αξία προκύπτει από την ευρωστία και την προοπτική που έχει η επιχείρηση, αφού δεν υπάρχει αξία αδείας. Όπως δήλωσε ο κ. Χαρ. Δαδίτσιος: "Τασσόμαστε υπέρ του εκσυγχρονισμού των μεταφορών μέσα από την παροχή εκ μέρους της Πολιτείας συγκεκριμένων κινήτρων", ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα, πως εφ' όσον αναληφθούν αυτές οι πρωτοβουλίες, σύντομα ο κλάδος θα προχωρήσει στην οργάνωσή του σε εταιρείες, οι οποίες, μέσα από ένα αυστηρό σύστημα μοριοδότησης, θα μπορούν να λαμβάνουν νέες άδειες. "Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν, ότι τα φορτηγά σήμερα είναι πολύ περισσότερα από αυτά που χρειάζονται", τόνισε ο κ. Δαδίτσιος, που τάχθηκε υπέρ της θέσπισης κινήτρων για την αντικατάσταση των μεγάλης ηλικίας οχημάτων. "Υπάρχουν τρόποι παροχής οικονομικών κινήτρων, όπως π.χ. για αντικατάσταση του κινητήρα", τόνισε χαρακτηριστικά. Οι εμπορευματικές μεταφορές με φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης ξεπερνούν το 90%, από το οποίο στις υπεραστικές μεταφορές τα φορτηγά Δ.Χ. μεταφέρουν ποσοστό 95%. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι σε όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις το ποσοστό των προϊόντων που μεταφέρουν τα φορτηγά Δ.Χ. κυμαίνεται από 80 έως 100%.
Συνοψίζοντας...
• Ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών παράγει το 7% του ΑΕΠ.
• Το 80-100% των αναγκών μεταφοράς εμπορευμάτων από ιδιωτικές εταιρείες καλύπτεται από τα Δ.Χ. φορτηγά
• Η επιλογή των Δ.Χ. φορτηγών από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις παράγει κέρδος 40% γι αυτές, λόγω του χαμηλού κομίστρου.
• Το 40% των βαρέων οχημάτων στην Ελλάδα έχει ηλικία άνω των 20 ετών, αλλά στη συντριπτική τους πλειονότητα (85%) είναι Ι.Χ.
• Το 95% των υπεραστικών μεταφορών πραγματοποιείται με Δ.Χ. φορτηγά.