Ελαστικά φορτηγού: Οδηγίες συντήρησης για καλύτερη απόδοση!
Όχι μόνο επιβατικά! Ποια Linglong αντέχουν και επαγγελματικά... βάρη;
Γιατί να κάνεις ρεκτιφιέ στον κινητήρα; Όσα πρέπει να ξέρεις!
Οι στυλοβάτες των αστικών μεταφορών πρέπει να κερδίσουν πολλά «στοιχήματα» ταυτόχρονα!
Τα μελλοντικά Vans θα έχουν νέα δομή, δυνατότητας και –ίσως- καθόλου οδηγούς!
Ποιες λύσεις προκρίνονται θέματα όπως η φόρτιση, το κόστος αγοράς & χρήσης σε όλο τον κύκλο ζωής τους;
Πως το «ΑΙ» θα αλλάξει τα δεδομένα ως προς την αξιοποίηση των Vans;
PRO.autotriti Team
Κατέχοντας τη δυνατότητα να προσφέρουν λύσεις σε όλες σχεδόν τις μεταφορικές ανάγκες, από το εργοτάξιο ως τις ταχύ-διανομές, τα Vans έχουν υποστηρίξει δυναμικά την ανάπτυξη των αστικών logistics κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10ετιών ενώ, ακόμη πιο σημαντική είναι η προσφορά τους στην… μετάβαση της αγοράς στην παρούσα φάση.
Με τις πωλήσεις τους να αυξάνουν κατά 110% (Ελλάδα, 5μηνο 2025) και το μερίδιο τους να ανέρχεται στο 11,1%(!) είναι σαφές πως τα e-Vans πρωτοστατούν και στον εξηλεκτρισμό της αγοράς στη χώρα μας.
Ωστόσο, η εικόνα της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων απέχει πολύ από τους στόχους που έχουν τεθεί για την τρέχουσα 10ετία, δεδομένου ότι πρόκειται ουσιαστικά για «εργαλεία» και υπό αυτήν την έννοια, πρέπει πρωτίστως να λύνουν προβλήματα σε μια επιχείρηση (περιορισμός λειτουργικού κόστους, αύξηση αποδοτικότητας & ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών κ.ά.) παρά να δημιουργούν νέα (αυξημένο κόστος αγοράς, αβεβαιότητα στην αγορά μεταχειρισμένων, ελλείψεις στις υποδομές φόρτισης κ.ά.).
Μια πιο προσεχτική ματιά στα όσα ευαγγελίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες ως προς τους μελλοντικούς εκπροσώπους τους, είναι σαφές πως πλέον τα Vans της ερχόμενης 10ετίας θα είναι σημαντικά αλλαγμένα από τις υπάρχουσες προτάσεις που ουσιαστικά, οι όποιες εξελίξεις αφορούν σε διασκευές/τροποποιήσεις των υφιστάμενων συμβατικών μοντέλων (αντικατάσταση συστήματος μετάδοσης της κίνησης, αναβάθμιση λογισμικού και ανάπτυξη νέων ψηφιακών υπηρεσιών κ.ά.).
Τα μελλοντικά Vans –λογικά- θα είναι ηλεκτροκίνητα (ή ίσως και υδρογονοκίνητα) με εντελώς νέα αρχιτεκτονική πλαισίου, αμαξώματος και λογισμικού με τις εταιρείες να δίνουν τη μέγιστη βαρύτητα στην αύξηση των μεταφορικών δυνατοτήτων και την καλύτερη υποστήριξη βοηθητικών συστημάτων (διασκευές, μετατροπές κ.ά.).
Τα μελλοντικά Vans θα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία (500+km), θα φορτίζουν σημαντικά πιο γρήγορα (<15 λεπτά) και θα μπορούν ακόμη και να χρησιμοποιηθούν ως… «αυτοκινούμενες γεννήτριες» για την παροχή ενέργειας π.χ. σε ένα εργοτάξιο!
Την ίδια στιγμή, η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας, αναμένεται να οδηγήσει στην υιοθέτηση πλήρως αυτόματα κινούμενων λύσεων (Level 4) στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, αρχικά σε πιο «κλειστά» περιβάλλοντα (π.χ. εμπορευματικά πάρκα, λιμένες, βιομηχανικές ζώνες κ.ά.). Εξάλλου ήδη πολλαπλές εταιρείες έχουν σε εξέλιξη σχετικές λύσεις που δοκιμάζονται πιλοτικά με στόχο να λανσαριστούν μέσα στην τρέχουσα 10ετία (σε πανευρωπαϊκό επίπεδο).
Τα Vans της επόμενης 10ετίας θα είναι σίγουρα ηλεκτρικά και με εντελώς νέα αρχιτεκτονική ως προς τη δομή του αμαξώματος τους!
Σε ότι αφορά στα επαγγελματικά οχήματα, το ζήτημα της φόρτισης και κυρίως του προγραμματισμού αυτής με βάση το επιχειρησιακό πρόγραμμα του εκάστοτε οχήματος, είναι μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους που επηρεάζουν την τελική επιλογή ενός e-Van. Η έλευση νέων αρχιτεκτονικών στα μελλοντικά Vans σε συνδυασμό με την ολοένα και ταχύτερη δυνατότητα φόρτισης (DC) αναμένεται να προσφέρουν σημαντικές λύσεις, με την πρόϋπόθεση πως θα συνοδευτούν και με αντίστοιχες αναβαθμίσεις στις –δημόσιες πρωτίστως- υποδομές φόρτισης.
Την ίδια στιγμή, πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι, οι τιμές των ηλεκτρικών Vans θα μειωθούν σταδιακά, τουλάχιστον σε σχέση με τις συμβατικές προτάσεις. Η ανάγκη μείωσης των εκπομπών ρύπων επί του συνόλου των πωλήσεων τους, είναι σαφές πως δημιουργεί μια πίεση προς στην σωστή κατεύθυνση (από πλευράς καταναλωτή).
Την ίδια στιγμή, νέου τύπου μπαταρίες, με αυξημένη απόδοση σε βάθος χρόνου θα προσφέρουν τα απαιτούμενα εχέγγυα ως προς την ταχύτητα φόρτισης και την αυτονομία.
Πέραν αυτού, η αγορά αναμένεται να αποκτήσει ακόμη καλύτερη εικόνα και πληροφόρηση για τα δεδομένα σε ότι αφορά στην υπολειμματική αξία των e-Vans και την πορεία τους στην αγορά των μεταχειρισμένων. Γιατί η αβεβαιότητα που επικρατεί στην παρούσα φάση είναι σίγουρα ένας από τους μεγαλύτερους αποτρεπτικούς παράγοντες για την απόκτηση ενός e-Van, από τις μικρές & μικρομεσαίες επιχειρήσεις –και- στην Ελλάδα.
Τέλος, η περαιτέρω εξέλιξη και ισχυροποίηση των μεριδίων αγοράς σε πρακτικές όπως π.χ. το Leasing, για την χρηματοδότηση ενός νέου e-Van, θα επιφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στις μεταφορικές επιχειρήσεις, ως προς τη βέλτιστη διαχείριση του Συνολικού Κόστους Χρήσης ή/και Ιδιοκτησίας (TCO) ενός επαγγελματικού οχήματος.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr