Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ασφάλεια

Λεωφορεία
Ασφάλεια στις μεταφορές και στα επαγγελματικά οχήματα
Οι προϋποθέσεις της ασφαλούς φόρτωσης
Διαβάστηκε από 1484 αναγνώστες
Σύμφωνα με τα όσα αναφέραμε και στο προηγούμενο τεύχος, η σωστή φόρτωση ενός επαγγελματικού οχήματος εξαρτάται από την κατάλληλη επιλογή του ανάλογα με το φορτίο που θέλουμε να μεταφέρουμε. Ωστόσο ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τόσο η ορθή τοποθέτηση του φορτίου επάνω στο όχημα και η ορθή πρόσδεσή του σε αυτό και αυτές είναι οι δύο παράμετροι, στοιχεία για τις οποίες σας παρουσιάζουμε στο συγκεκριμένο τεύχος.
Η σημαντικότερη παράμετρος που αφορά στην ασφαλή φόρτωση ενός οχήματος είναι χωρίς αμφιβολία η ορθή τοποθέτηση του φορτίου στο χώρο φόρτωσης.
Ορθή τοποθέτηση του φορτίου στο όχημα
Σύμφωνα με τα όσα έχουμε αναφέρει μέχρι στιγμής αναφορικά με την ασφαλή μεταφορά φορτίων με ένα επαγγελματικό όχημα, οι κυριότερες παράμετροι που εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία είναι οι εξής:
• Η κατάλληλη επιλογή του οχήματος αναφορικά με το είδος του φορτίου
• Η ορθή τοποθέτηση του φορτίου στο όχημα και
• Η ορθή πρόσδεσή του σε αυτό Εξ αυτών, πιθανότατα η σημαντικότερη αφορά στον τρόπο με τον οποίο το φορτίο θα τοποθετηθεί στο όχημα. Αρχικά αξίζει να τονίσουμε, πως η ευθύνη για τη σωστή τοποθέτηση του φορτίου πάνω στο χώρο φόρτωσης/ πλατφόρμα του οχήματος βαρύνει τον υπεύθυνο φόρτωσης της εταιρείας, καθώς επίσης και τον οδηγό του οχήματος. Παράλληλα αξίζει να σημειώσουμε, πως η επιφάνεια του φορτηγού θα πρέπει να είναι εντελώς "γεμάτη" και δε θα πρέπει να υπάρχει κανένα κενό ανάμεσα στα συσκευασμένα προϊόντα που θα τοποθετηθούν σε αυτή. Ένα φορτίο θεωρείται πως έχει τοποθετηθεί και στερεωθεί σωστά πάνω σε μια πλατφόρμα, όταν δεν είναι σε θέση να μετατοπιστεί, ενώ ασκούνται πάνω του οι κάτωθι δυνάμεις:
1. Δύναμη ίση με το 80% του βάρους του προς τα εμπρός
2. Δύναμη ίση με το 50% του βάρους του προς τα πλάγια και πίσω
3. Δύναμη ίση με το 20% του βάρους του στην κατακόρυφο Παράλληλα, κατά τη φόρτωση του οχήματος οφείλουμε να έχουμε εξετάσει προσεκτικά τις παρακάτω συνιστώσες:
• Η κατανομή του βάρους πρέπει να είναι τέτοια ώστε να υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο μεικτό βάρος ανά άξονα.
• Το φορτίο επιβάλλεται να έχει "απλωθεί" κατά μήκος και πλάτος, ώστε να επιτυγχάνεται το μικρότερο δυνατό ύψος φόρτωσης.
• Το κέντρο βάρους του φορτίου πρέπει να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως πρέπει να διασφαλιστεί πρωταρχικά η φόρτωση σε πλάτος και όχι σε ύψος, με συνέπεια τη μέγιστη σταθερότητά του όταν το όχημα επιβραδύνει, επιταχύνει ή αλλάζει απότομα κατεύθυνση.
• Ο διευθυντήριος άξονας του οχήματος δεν πρέπει να υπερφορτώνεται σε καμία περίπτωση.
• Τέλος, επιβάλλεται να πραγματοποιούνται συχνοί έλεγχοι της κατάστασης του φορτίου κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, ιδιαίτερα μετά από μια απότομη επιβράδυνση ή μια διαδρομή με απότομες στροφές.
Ορθή πρόσδεση του φορτίου στο όχημα
Όταν αναφερόμαστε στη σωστή στερέωση του φορτίου επάνω στο όχημα, επιβάλλεται να εστιάσουμε στην ιδιαίτερα μεγάλη ποικιλία μέσων πρόσδεσης, τα οποία είναι διαθέσιμα (σχοινιά από ανθεκτικά υλικά, δέστρες, αλυσίδες, τσέρκια, συρματόσχοινα κ.ά.). Η σωστή επιλογή των παραπάνω γίνεται σε συνάρτηση πάντα με τον τύπο του φορτίου, ωστόσο υπάρχουν συγκεκριμένες μέθοδοι που αφορούν στην ορθή/ ασφαλή στερέωσή του πάνω στο όχημα και πιο συγκεκριμένα:
¶μεση μέθοδος στερέωσης
Στην άμεση μέθοδο στερέωσης το φορτίο ακινητοποιείται είτε με τον εγκλωβισμό του μέσα στην καρότσα (τα όρια της οποίας το περιορίζουν), είτε με μέσα ακινητοποίησής του, τα οποία και το "μπλοκάρουν" κόντρα στις κάθετες σταθερές δομές της καρότσας.

Για την ασφαλή στερέωση του φορτίου υπάρχουν διαθέσιμα πολλά και διαφορετικά συστήματα πρόσδεσης, ανάλογα με τον τύπο και το είδος του φορτίου.



Έμμεση μέθοδος στερέωσης
Η έμμεση μέθοδος στερέωσης ενός φορτίου συνίσταται στη χρήση τεχνικών που επαφίενται στην εφαρμογή δυνάμεων στον κατακόρυφο άξονα του φορτίου (με φορά προς τα κάτω), προκειμένου να συσφίξουν το φορτίο στο πάτωμα της καρότσας. Ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο εκμεταλλευόμαστε τη δύναμη της βαρύτητας και το συντελεστή τριβής μεταξύ του φορτίου και της πλατφόρμας, προκειμένου να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ακινητοποίησή του πάνω στο όχημα.


Το φορτίο επιβάλλεται να έχει στερεωθεί προσεκτικά στο χώρο φόρτωσης του φορτηγού, προκειμένου να αποφευχθεί η μετακίνησή του ακόμα και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες κίνησης, που μπορεί να αντιμετωπιστούν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.