Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Αφιέρωμα

Έρευνα AKTIV με τη συμμετοχή της MAN
Λύσεις για τις Μεταφορές του μέλλοντος
Διαβάστηκε από 4033 αναγνώστες
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελετών που διεξάγονται υπό την αιγίδα της ΕΕ, ο όγκος των μεταφορών στην ευρύτερη επικράτεια της Γηραιάς Ηπείρου αναμένεται να έχει διπλασιαστεί μέχρι το 2030, σε σχέση με επίπεδα του 2005. Σε ένα ποσοστό άνω του 75%, η αύξηση αυτή θα αφορά στις χερσαίες οδικές μεταφορές. Προκειμένου να ανταποκριθούν σε αυτή την κολοσσιαία πρόκληση, οι ειδικοί αναζητούν λύσεις και αναλύουν τις συνθήκες που επικρατούν προς το παρόν στις κορυφαίες αγορές.
Στο ειδικό συνέδριο που διοργανώθηκε από το Economist Intelligence Unit, περισσότεροι από 220 ειδικοί από τον χώρο της πολιτικής και των επιχειρήσεων, συμμετείχαν στην ανάλυση των δεδομένων που η σχετική έρευνα του -διεθνούς φήμης- εντύπου συγκέντρωσε για 10 από τις μεγαλύτερες ή ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές του πλανήτη. Σε αυτές συγκαταλέγονταν η Γερμανία, η Γαλλία, η Μ. Βρετανία, η Ισπανία, η Πολωνία, η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα και η Ν. Αφρική. 
Στόχος της έρευνας ήταν να αξιολογήσει το επίπεδο των υποδομών στις χώρες αυτές καθώς και το κατά πόσο το… σύστημα λειτουργεί κανονικά στην παρούσα φάση. Επιπρόσθετα, κύκλοι των εν λόγω αγορών (συγκοινωνιολόγοι, μεταφορικές επιχειρήσεις κ.ά.) κλήθηκαν να διατυπώσουν την άποψη τους μέσω ερωτηματολογίων αναφορικά με το κατά πόσο πιστεύουν ότι οι υποδομές της χώρας τους μπορούν να αντιμετωπίσουν την -τυχόν- μελλοντική αύξηση του μεταφορικού έργου. Παράλληλα, στην έκθεση που συνέταξε το Economist Intelligence Unit αναλύονται τα επίπεδα της ασφάλειας, της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, των μέτρων που η Πολιτεία λαμβάνει για την περαιτέρω βελτίωση τόσο των οχημάτων, όσο και των υποδομών (οδικό δίκτυο, εμπορευματικά κέντρα, logistics) κ.ά. 
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειώσουμε πως στην συλλογή των στοιχείων κλήθηκαν να συμμετάσχουν κορυφαία στελέχη από εταιρείες με μεγάλο κύκλο εργασιών και χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 25% περίπου των ατόμων που τελικά έλαβαν μέρος προέρχεται από εταιρείες με κύκλο εργασιών που υπερβαίνει τα 10 δις δολάρια.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Αποδομώντας τα αποτελέσματα της έρευνας του Economist, αξίζει να σταθούμε σε ορισμένα χαρακτηριστικά στοιχεία. 
Στο σύνολο τους, οι φορείς της αγοράς που έλαβαν μέρος, υποστηρίζουν πως το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας στην αύξηση του μεταφορικού όγκου έως το 2030, θα αφορά στις χερσαίες οδικές μεταφορές. Αυτό ισχύει για πολλούς και διάφορους λόγους, αλλά κυρίως διότι αφενός μεν ο σιδηρόδρομος συμφέρει για μεγάλες αποστάσεις, αφετέρου δε οι θαλάσσιες μεταφορές επιβάλλουν σημαντικές επενδύσεις σε λιμάνια και είναι κατά κανόνα πιο χρονοβόρες κ.ά. 
Με αυτά ως δεδομένα, το αμέσως μεγαλύτερο πρόβλημα που δημιουργείται είναι η διασφάλιση ενός -υψηλού επιπέδου- οδικού δικτύου που θα επιτρέπει στα φορτηγά οχήματα να κινούνται με ταχύτητα και ασφάλεια διεθνώς για τον ανεφοδιασμό των μεγαλουπόλεων. 
Σε αυτόν τον τομέα, η χώρα που εμφανίζει τους καλύτερους δείκτες στην παρούσα φάση είναι η Γαλλία, με δεύτερη τη Γερμανία.
Παράλληλα, οι ειδικοί αναφέρουν πως επιβάλλεται να διευρυνθεί και να βελτιωθεί σημαντικά το υφιστάμενο οδικό δίκτυο όχι μόνο της Γηραιάς Ηπείρου, αλλά και αυτό χωρών, όπως είναι η Ινδία και η Κίνα, προκειμένου να καταστεί δυνατή η άνετη μεταφορά προϊόντων. Σε αυτόν τον τομέα συμπεριλαμβάνεται η δημιουργία ενός σημαντικού αριθμού νέων εμπορευματικών κέντρων καθώς και η βελτίωση της κατάστασης στα τελωνεία. Σημαντικά τέλος, είναι τα προβλήματα που αναζητούν λύση σε ό,τι αφορά στον φόρτο των μελλοντικών αυτοκινητόδρομων, καθώς ο αυξημένος αριθμός οχημάτων που θα κινούνται σε αυτούς θα επιφέρει σημαντικά προβλήματα ασφάλειας (για τους χρήστες του δρόμου), περιβαλλοντικής ευθύνης (ρύπανση) αλλά και κόστους (αυξημένοι χρόνοι παράδοσης και κατανάλωση καυσίμου, χρόνος απασχόλησης των εργαζομένων κ.ά.). 
Όλα τα παραπάνω δύναται να επιλυθούν μόνο μέσω συνδυασμένων ενεργειών των κρατών και του ιδιωτικού τομέα, προκειμένου να υπάρξουν οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, να βρεθούν τα κατάλληλα κονδύλια και παράλληλα, να αυξηθεί σημαντικά η έρευνα και η εξέλιξη νέων τεχνολογιών σε όλους τους τομείς.
Σημαντικά κονδύλια επιβάλλεται να δαπανηθούν στην έρευνα και εξέλιξη νέων συστημάτων που θα συμβάλλουν θετικά στην αύξηση του επιπέδου της ασφάλειας στους μελλοντικούς δρόμους.

Η εξέλιξη νέων τύπων φορτηγών που θα είναι σε θέση να μεταφέρουν αυξημένα φορτία δεν μπορεί από μόνη της να λύσει το πρόβλημα της αύξησης του μεταφορικού έργου καθώς απαιτείται και η ανάλογη διαμόρφωση της νομοθεσίας των κρατών.