H νέα γενιά κινητήρων Euro6 της Scania |
Τα βαρέα φορτηγά…. πρασινίζουν |
Διαβάστηκε από 6039 αναγνώστες
|
|
|
Η δεύτερη κατά σειρά εταιρεία, μετά τη Mercedes-Benz που παρουσιάζει κινητήρες που καλύπτουν τις προδιαγραφές της επερχόμενης Euro6, είναι η Scania. Ωστόσο, σε αντίθεση με την γερμανική εταιρεία, οι Σουηδοί ανακοίνωσαν πως θα προσφέρουν άμεσα τους νέους -φιλικούς προς το περιβάλλον- κινητήρες τους, στους πελάτες τους.
|
|
|
Ο ένας μετά τον άλλο, οι διεθνείς κατασκευαστές βαρέων φορτηγών προχωρούν στην παρουσίαση νέων κινητήρων για τα βαρέα επαγγελματικά τους οχήματος που καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6.
Σε πρώτη φάση, η Scania ανακοίνωσε εκδόσεις, με ισχύ 440 και 480 ενός 6κύλινδρου κινητήρα 13 λίτρων. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο υιοθετεί το σύνολο των πιο προηγμένων τεχνολογικά λύσεων που η Scania έχει να επιδείξει στον τομέα της κατασκευής κινητήρων, με αποτέλεσμα οι εκπομπές ρύπων του να έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση με τους κινητήρες Euro5 της σουηδικής εταιρείας, ενώ παράλληλα, η μέση κατανάλωση καυσίμου του παραμένει σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά των Euro5. Τεχνολογίες όπως η επανακυκλοφορία των καυσαερίων (EGR= Exhaust Gas Recirculation), το τούρμπο με μεταβλητή γεωμετρία, το σύστημα τροφοδοσίας common-rail με ιδιαίτερα υψηλή πίεση, το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction), μέσω του οποίου τα καυσαέρια υποβάλλονται σε χημική επεξεργασία με την προσθήκη διαλύματος ουρίας (AdBlue), το φιλτράρισμα των μικροσωματιδίων κ.ά. δίνουν το… παρόν στον νέο κινητήρα της Scania σε μια προσπάθεια να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές ρύπων του νέου 13λιτρου κινητήρα.
Οι εν λόγω κινητήρες της Scania θα προσφέρονται στις εκδόσεις G-Series και R-Series, τόσο σε πλαίσια φορτηγών, όσο και σε τράκτορες και θα είναι διαθέσιμοι για όλους τους τύπους εφαρμογών.
Καταλήγοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως μέχρι στιγμής, ο νέος κινητήρας τεχνολογίας Euro6 της Scania είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει μείγματα καυσίμου με περιεκτικότητα έως και 8% σε βιοκαύσιμο. Ωστόσο, οι δοκιμές εξέλιξης συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς προκειμένου να επιτευχθεί η δυνατότητα χρήσης 100% βιοκαυσίμου ως πηγή ενέργειας.
|
|
|
|
|
Οι αυστηρότερες απαιτήσεις της Euro6 |
|
Το Ευρωπαϊκό Πρότυπο Euro6 προβλέπει τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων ενός κινητήρα, σε σχέση με τις προδιαγραφές που επιβάλλει η Euro5.
Τόσο οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), όσο και τα μικροσωματίδια που εμπεριέχονται στα καυσαέρια ενός κινητήρα, επιβάλλεται να μειωθούν στο 1/5 συγκεντρώσεων που επιτρέπει η Euro5. Παράλληλα, στη Euro6 προστίθεται ένας νέος περιορισμός που αφορά στην «καταμέτρηση» των μικροσωματιδίων, κάτι που στην πράξη ουσιαστικά μεταφράζεται σε μείωση της συγκέντρωσης τους στο 1/6 περίπου, σε σχέση με τις προδιαγραφές της Euro5.
Πληροφοριακά αναφέρουμε πως η Euro6 θα τεθεί σε ισχύ στην ΕΕ στις 31/12/2012 και θα αφορά σε όλα τα νέα μοντέλα επαγγελματικών οχημάτων, ενώ από τις 31/12/2013 θα αφορά σε όλα τα νέο-ταξινομούμενα επαγγελματικά οχήματα.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
H νέα γενιά κινητήρων Euro6 της Scania
|
|
|
|
|
|