Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Παρουσίαση

Φόρτηγα
Τα βαρέα φορτηγά…. πρασινίζουν
Ο νέος κινητήρας των 12,7 λτ. της Scania
Διαβάστηκε από 5888 αναγνώστες
Όπως και οι αντίστοιχης χωρητικότητας, κινητήρες τεχνολογίας Euro5 της Scania, έτσι και το νέο μηχανικό σύνολο των 12,7 λτ. που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6, αποδίδει την μέγιστη τιμή της ροπής του από το φάσμα των 1.000 σ.α.λ. Σε ό,τι αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία συνεργάζεται, οι επιλογές αφορούν σε μηχανικά κιβώτια με 12+2 σχέσεις (με ή χωρίς overdrive), ενώ και το υπερσύγχρονο Opticruise (με ή χωρίς συμπλέκτη) θα είναι διαθέσιμο, όπως αντίστοιχα και το Retarder της Scania.
Προκειμένου να καλύψει τις προδιαγραφές της Euro6, μεταξύ άλλων ιδιαιτεροτήτων, ο νέος κινητήρας έχει να επιδείξει και την προσθήκη του συστήματος SCR που προβλέπει την προσθήκη διαλύματος AdBlue κατά την επεξεργασία των καυσαερίων. Η μέση κατανάλωση του διαλύματος ουρίας υπολογίζεται στο 3%-4% της κατανάλωσης καυσίμου, γεγονός που συνιστά μείωση σε σχέση με το 5%-6% που παρατηρείται στους κινητήρες SCR Euro5 της Scania.
O εν λόγω κινητήρας βασίζεται ουσιαστικά στη δομή των κινητήρων Euro5 με σύστημα EGR που η Scania παρουσίασε το 2007, όπως και o V8 κινητήρας των 730 ίππων που παρουσιάστηκε το 2010.
Αν και σε γενικές γραμμές χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη με τους υπόλοιπους κινητήρες της Scania, γεγονός που μειώνει δραστικά το κόστος εξέλιξης και παραγωγής του, ο νέος κινητήρας της Scania που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6 εμφανίζει βελτιώσεις στην συμπίεση, ενώ έχει δεχθεί επεμβάσεις προκειμένου να μειωθεί η μέση κατανάλωση καυσίμου. Εκ του αποτελέσματος, έχει επιτευχθεί η διατήρηση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου στα ίδια επίπεδα με των κινητήρων Euro5, ενώ αντίστοιχο είναι και το συνολικό βάρος του. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειώσουμε πως τα οχήματα με κινητήρες Euro6 αναμένεται να είναι βαρύτερα από τα αντίστοιχα Euro5 κατά 200 κιλά περίπου και αυτό οφείλεται στην ύπαρξη της δεξαμενής AdBlue καθώς και στο βελτιωμένο και πιο πολύπλοκο σύστημα της εξάτμισης.
Σύστημα διαχείρισης κινητήρα
Όπως και ο νέος V8 κινητήρας των 16,4 λτ. της Scania που αποδίδει ισχύ 730 ίππων, έτσι και ο Euro6 κινητήρας εφοδιάζεται με το ειδικό σύστημα Scania Engine Management που, κάνοντας χρήση πολλαπλών αισθητήρων στο εσωτερικό του κινητήρα, αναλαμβάνει να ελέγχει ανά πάσα στιγμή την διαχείριση του συστήματος τροφοδοσίας και της εξάτμισης προκειμένου να επιτυγχάνονται ακριβείς θερμοκρασίες στα καυσαέρια καθώς και επίπεδα των οξειδίων του αζώτου (NOx).
Σύστημα τροφοδοσίας Scania XPI
Το Extra High Pressure Injection System είναι ουσιαστικά μια μετεξέλιξη του συστήματος τροφοδοσίας common-rail και έχει σχεδιαστεί για την απόδοση πιέσεων έως και 2.400 bar (1.800 bar σε κανονικές συνθήκες χρήσης). Τα μπεκ φέρουν οκτώ ψεκαστήρες και παρέχουν τριπλούς «παλμούς» έγχυσης καυσίμου ανά κύκλο, προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη δυνατή απόδοση στον θάλαμο καύσης.
Scania VGT και EGR
To σύστημα turbo με μεταβλητή γεωμετρία σε συνδυασμό με την επανακυκλοφορία των καυσαερίων στον θάλαμο καύσης επιτρέπουν, τόσο την καλύτερη δυνατή επεξεργασία των καυσαερίων, όσο και την βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα. Σε σχέση με τους κινητήρες Euro5, το ποσοστό των καυσαερίων που επανέρχονται στον θάλαμο καύσης έχει μειωθεί από 30% σε 25% καθώς οι μηχανικοί της Scania έπρεπε να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση του συστήματος EGR με το σύστημα SCR (προσθήκη AdBlue στα καυσαέρια).
Το ειδικά εξελιγμένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων επιτρέπει στον νέο κινητήρα των 12,7 λίτρων της Scania να ανταποκριθεί στις επιταγές της αυστηρότατης Euro6.
Σύστημα τελικής επεξεργασίας καυσαερίων
Από τη στιγμή που τα καυσαέρια εξέρχονται από το θάλαμο καύσης του κινητήρα θα υποστούν μια σειρά από χημικές διεργασίες προτού καταλήξουν στην ατμόσφαιρα. Συγκεκριμένα, διοχετεύονται διαμέσου ενός φίλτρου μικροσωματιδίων και δύο παράλληλων καταλυτικών μετατροπέων της μονάδας SCR, όπου αναμειγνύονται με διάλυμα AdBlue προτού απελευθερωθούν στο περιβάλλον.
Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε πως η συνεργασία του συστήματος EGR και του SCR, έχει ως αποτέλεσμα της μείωση κατά 50% των οξειδίων του αζώτου (από το EGR αρχικά) και κατά 95% από τους καταλύτες του SCR. Στην συνέχεια, το φίλτρο μικροσωματίδίων αυξάνει την παρακράτηση των μικροσωματιδίων σε ποσοστό 99%.
Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως η Scania έχει ανακοινώσει πως για όσους πελάτες της επιλέξουν να αποκτήσουν τον νέο κινητήρα τεχνολογίας Euro6, προσφέρεται η δυνατότητα τοποθέτησης δεξαμενών AdBlue με χωρητικότητα 50- 75 λτ. ενώ για έναν τράκτορα 4x2, στην περίπτωση που οι μπαταρίες τοποθετηθούν στο πίσω μέρος του πλαισίου, η χωρητικότητα των δεξαμενών καυσίμου μπορεί να ανέλθει έως και τα 1.500 λτ. (1.370 λτ. με τις μπαταρίες τοποθετημένες στην συνήθη θέση τους).
Ο νέος Euro6 κινητήρας… σε αριθμούς
ΟνομασίαDC13 109DC13 110
Κύλινδροι6, σε σειρά
Κυβισμός (λτ.)12,7
Σύστημα τροφοδοσίαςScania XPI
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)440/1.900480/1.900
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)2.300/1.000-1.3002.500/1.000-1.300
Η γκάμα εκδόσεων του 6κύλινδρου κινητήρα των 12,7 λτ.
Εκπομπές ρύπωνΙσχύς (ίπποι)Ροπή (Nm)Τεχνολογίες
Euro53601.850Scania XPI, EGR, VGT
Euro54002.100Scania XPI, EGR, VGT
Euro54402.300Scania XPI, EGR, VGT
Euro64402.300Scania XPI, EGR, DOC, DPF, SCR
Euro54802.500Scania XPI, EGR, VGT
Euro64802.500Scania XPI, EGR, DOC, DPF, SCR
l XPI: Extra high pressure injection l EGR: Exhaust Gas Recirculation l SCR: Selective Catalytic Reduction l VGT: Variable-Geometry Turbocharging l DOC: Diesel Oxidising Catalyst (Oxicat) l DPF: Diesel Particulate Filter

 
 H νέα γενιά κινητήρων Euro6 της Scania
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ο νέος κινητήρας των 12,7 λτ. της Scania
Εφαρμογές του νέου Euro6 κινητήρα