ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Σε αντίθεση με όλους τους ανταγωνιστές της, η Iveco αναμένεται να παρουσιάσει κινητήρες Euro6 μόνο με σύστημα SCR.

Μια πρώτη γεύση του νέου Cursor 11 Euro6 της Iveco είχαν την ευκαιρία να πάρουν οι επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης RAI του ¶μστερνταμ τον περασμένο μήνα.

Euro6 χωρίς EGR από την Iveco Trucks

3.098 Επισκέψεις στο άρθρο (15/5/2012)

Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η ιταλική εταιρεία κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων, οι νέοι κινητήρες τεχνολογίας Euro6 που θα παρουσιάσει, θα βασίζονται μόνο στην τεχνολογία SCR.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως σε αντίθεση με όλους ανεξαιρέτως του ανταγωνιστές της στον κλάδο της κατασκευής ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, η Iveco δεν καταφεύγει στον συνδυασμό των τεχνολογιών EGR και SCR μαζί με ένα αναβαθμισμένο φίλτρο μικροσωματιδίων, προκειμένου να καλύψει τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Euro6.
Μέχρι και τα οχήματα με κινητήρες Euro5, οι διάφορες εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων είχαν διαφοροποιήσει την προσέγγιση τους κατά την εξέλιξη των κινητήρων τους. Το ένα… στρατόπεδο είχε επιλέξει την επεξεργασία των καυσαερίων με την χρήση διαλύματος AdBlue μέσω της τεχνολογίας SCR (Selective Catalytic Reduction) ενώ στην… αντίπερα όχθη είχε επιλεγεί η τεχνολογία EGR (Exhaust Gas Recirculation) που αφορούσε στην επανακαυκλοφορία των καυσαερίων εντός του θαλάμου καύσης προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Σε κάθε περίπτωση στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας των καυσαερίων είχε προστεθεί και ένα ειδικό φίλτρο μικροσωματιδίων.
Ωστόσο τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην σε ότι αφορά στην κάλυψη των προδιαγραφών του πρωτοκόλλου Euro6. Προκειμένου να καλύψουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που ορίζονται από την Euro6, όλες ανεξαιρέτως οι εταιρείες που έχουν παρουσιάσει τέτοιου είδους κινητήρες, έχουν καταφύγει στον συνδυασμό των τεχνολογιών EGR και SCR καθώς και στην χρήση ενός νέου ειδικού φίλτρου μικροσωματιδίων.
Ωστόσο η Iveco αποφάσισε να πρωτοτυπήσει και πλέον, σύμφωνα και με τις πιο πρόσφατες ανακοινώσεις της, η νέα γενιά κινητήρων της που θα καλύπτει τις προδιαγραφές Euro6 θα παραμείνει «πιστή» στην χρήση μόνο της τεχνολογίας SCR.

Οι προδιαγραφές της Euro6
Σε σχέση με τα όσα ισχύουν στην παρούσα φάση για τις εκπομπές ρύπων που ορίζονται από το πρωτόκολλο Euro5, η νέα οδηγία Euro6 που θα τεθεί σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2014 προβλέπει:
-Μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου κατά 80%
-Μείωση των εκπομπών μικροσωματιδίων κατά 66%. Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν πως στα πλάνα της αρμόδιας ευρωπαϊκής επιτροπής είναι η περαιτέρω μείωση των μικροσωματιδίων έως και κατά 95% σε σχέση με τα δεδομένα της Euro5 σε μετέπειτα βάση.
-Εισαγωγή ενός νέου ανώτατου ορίου εκπομπών αμμωνίας.

Επιπρόσθετά, το νέο πρωτόκολλο αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων με την ονομασία Euro6 περιλαμβάνει και αρκετές ακόμα προδιαγραφές που επιβάλλεται να τηρούνται από τους κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων, ωστόσο δε΄ν αξίζει να επεκταθούμε περισσότερο προς το παρόν.

Η λύση που προσφέρει η Iveco
Χάρη στην χρήση ενός ειδικά εξελιγμένου συστήματος SCR, η ιταλική εταιρεία ανακοίνωσε πως είναι σε θέση να μειώσει τις συγκεντρώσεις οξειδίων του αζώτου στις εκπομπές ρύπων των Euro6 κινητήρων της κατά 95% (έναντι του ορίου του 80% που προβλέπεται).
Οι νέοι κινητήρες της Iveco θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στοιχεία όπως:
-DOC: Diesel Oxidation Catalyst (καταλύτης)
-DPF: Passive Diesel Particulate Filter (φίλτρο μικροσωματιδίων)
-Νέο δοσομετρητή έγχυσης AdBlue
-Νέο αναμείκτη AdBlue με τα καυσαέρια
-Την μονάδα SCR (Selective Catalytic Reduction)
-CUC: Clean Up Catalyst.

Περισσότερα στοιχεία αναφορικά με την λύση «SCR-only» της Iveco θα μπορέσετε να βρείτε στο επόμενο τεύχος του Auto Τρίτη Επαγγελματικά.